در حالی که وزیر اقتصاد دیروز صراحتا در مجلس از آغاز حذف یارانه پردرآمدها خبر داد، سخنگوی دولت، رسانه‌ها را به داستان‌سازی در این خصوص متهم وباردیگر این امر را تکذیب کرد.
کد خبر: ۷۹۰۴۳۶

به گزارش خبرگزاری‌ها علی طیب‌نیا که دیروز برای پاسخگویی به پرسش برخی نمایندگان درباره وضع نرخ سود بانکی در صحن علنی حضور یافته بود، در بخشی از سخنان خود گفت: فرآیند حذف یارانه‌های نقدی در دهک‌های درآمدی بالا آغاز شده و روند شناسایی و حذف برخی از دهک‌ها ادامه دارد.

وی افزود: فرآیند شناسایی و حذف شروع شد، هرچند تعداد این افراد هنوز مشخص و قابل ذکر نیست اما می‌توان اشاره کرد کماکان تعداد قابل ملاحظه‌ای از دریافت یارانه‌های نقدی حذف نشده‌اند.

وی این اعلام را دو روز پیش در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز تکرار کرده بود. قبلا وزارت رفاه و مجلس نیز از حذف یارانه پردرآمدها خبر داده بودند. با این حال سخنگوی دولت، دیروز رسانه‌ها را مورد نوازش قرار داد و با وجود تمام این تائیدها، آغاز حذف یارانه پردرآمدها را تکذیب کرد. به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت گفت: حذف پنج گروه یارانه‌بگیر، گمانه‌زنی رسانه‌ای است و واقعیت ندارد. وی اظهار کرد: روز گذشته برخی از رسانه‌ها این کشف جدید خود را رسانه‌ای کردند، احساس می‌کنم این داستان هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد. وی با بیان این که در تبصره 21 قانون بودجه 94 چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مشخص شده است، افزود: شناخت خانوارها نیاز به دقت بیشتری داشت و پایگاه‌های اطلاعاتی ما کامل نیست. ما به حقوق شهروندی و آرامش خانوارها بسیار توجه داریم.

وی افزود: در سال 93 هم بارها در این باره اطلاع‌رسانی کردم که در جریان آن هستید. در سال 94 چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در تبصره 20 تبیین و در آن تصریح شد که اجرای این تبصره باید مطابق آیین‌نامه اجرایی مصوب دولت باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اضافه کرد: به دلیل تاخیر در تصویب بودجه و ارسال آن از مجلس به دولت، هنوز آیین‌نامه اجرای آن تصویب نشده است تا ابلاغ کنیم. نوبخت از رسانه‌ها خواست تا پیش از ابلاغ آیین‌نامه به هیچ منبع رسمی از دولت مبنی بر این که دولت قصد دارد یارانه پنج گروه را حذف کند؛ اشاره نکنند و همچنین قبل از تصویب آن در جامعه تشویش ایجاد نکنند. وی یادآور شد: به محض تصویب آیین نامه به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

دولت برنامه‌ای برای حذف یارانه نان ندارد

نوبخت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حذف یارانه نان، گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای حذف یارانه نان ندارد و طبق روش قبلی عمل خواهد کرد. با این تفاوت که در هر شهر حدود 20 درصد از نانوایی‌ها، آزادپز می‌شوند و این نافی پرداخت یارانه نان نیست.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پرداخت مطالبات معلمان افزود: در سال 93 ا عتبارات وزارت آموزش و پرورش 18 هزار و 500 میلیارد تومان بود. دولت در جهت توجه به نیازهای اعتباری وزارت آموزش و پرورش اعتبارات این وزارتخانه را بیش از 100 درصد افزایش داد.

نوبخت یادآور شد: معلمان فرهیخته جامعه بدانند که دولت با وجود شرایط سختی که وجود دارد نه تنها ریالی از اعتبارات آموزش و پرورش کم نکرد، بلکه 10 درصد هم به آن اضافه کرد. یعنی ما 1850 میلیارد تومان بیش از آن که در قانون بودجه پیش‌بینی شده، به آموزش و پرورش اختصاص دادیم، ضمن آن که اعتبارات آموزش و پرورش به 24 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

جهانگیری: مدیرانی که مانع صادرات غیر نفتی شوند، برکنار می‌شوند

معاون اول رئیس‌جمهور توسعه صادرات غیرنفتی را از نخستین اولویت‌های دولت بیان کرد و گفت: در سال جاری مدیری که در مقابل صادرات غیرنفتی اخلال و مانع ایجاد کند، عزل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان ایلام، تاکید کرد: معتقدیم مدیری که به توسعه صادرات کمک نکند با دولت همراه نیست.

وی با تأکید بر این‌که دولت مصمم است امسال کشور را وارد دوره رونق اقتصادی کند، لازمه آن را میدان دادن به بخش خصوصی دانست.

معاون اول رئیس‌جمهور از فعالیت بیشتر شورای عالی صادرات غیرنفتی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: حتماً امسال مشوق‌های صادراتی را فعال خواهیم کرد و منابع آن نیز تأمین خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با انتقاد از برخی مدیران که دائماً به دلیل کمبود اعتبار دولتی گلایه می‌کنند و همه کارها را منوط به تأمین منابع مالی می‌دانند اظهار کرد: این‌که یک مدیر بتواند با وجود منابع مالی کار کند، هنر نیست، بلکه انتظار از مدیران این است که در شرایط سخت بتوانند راهکار پیدا کنند و همه کارها را موکول به تأمین بودجه نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها