قهرمانان کشتی از لس آنجلس به انتظار این بودند که برای قهرمانی شان پاداشی ویژه بگیرند اما ارجاع آنها به آیین نامه قهرمانان یعنی اینکه حتی ریال پاداش نخواهند داشت.
کد خبر: ۷۹۰۱۳۲
کشتی گیرها سکه می گیرند نه حواله پورشه و مازراتی

آنها که رئیس فدراسیون شان رابطه ای چندان گرم با وزیر ورزش ندارد ، احتمالا از قبل اعزام به لس آنجلس می دانستند چه سرنوشتی در انتظارشان است. آنها اما از همان جا پروژه ای را کلید زدند که هادی عامل در حین کشتی های شان مدام تکرارش می کرد ، دیدار با رئیس جمهوری به ازای قهرمانی بزرگ در خاک آمریکا . دیداری که می توانست آیین نامه مربوط به اهدای جوایز را دور بزند.

پاداش های سکه ای برای قهرمانان ، البته دیگر مدتهاست که هیجانی برای شان ایجاد نمی کند.درست از زمانی که حمید سوریان توانست از رئیس جمهور پیشین مجوز ویژه واردات خودرو بگیرد ، باب شد. این قهرمان سرشناس کشتی فرنگی دنیا در آن سال ها توانست 3 مجوز ویژه واردات خودروهای خارجی دریافت کند. این آغاز مسیری بود برای مجوزهای ویژه ای که خیلی از قهرمانان در سال های بعد به آن رسیدند. ورزشکارانی چون کریم باقری ، فرهاد مجیدی ، حسین رضازاده و خیلی های دیگر به بهانه های مختلفی چون بازی فوتبال با رئیس جمهور بولیوی یا اتفاقاتی از این دست گرفتند. مجوزهایی که تبدیل شدند به خودروهایی چون پورشه ، مازراتی ، بنتلی ، رنجروور و ... که به دلیل انحصاری بودن شان در ایران به جای قیمت 1 یا دو میلیارد تومانی گاه تا 8 میلیارد تومان معامله شدند . این مسیر باز بود تا زمانی که تیم ملی به جام جهانی برزیل صعود کرد و احمدی نژاد قول این جوایز را به تیم کروش داد.

دولت جدید اگرچه این پاداش را در تضاد با قوانین کشور برای ممنوعیت واردات خودروهای بالای 3500 سی سی می دید اما ناچار شد با کمی تغییر در نوع مجوزها و البته لحاظ کردن اهمیت کارشان ، برای آنها پاداش واردات خودروهایی تا 3500 سی سی بدهد. همزمان ملی پوشان والیبال هم به موفقیت بزرگی رسیدند و آنها هم توانستند از این قانون استفاده کنند و مجوزهای مربوط به خودرو بگیرند.

این اما به عادتی برای قهرمان ها بدل شده بود. آنها با هر موفقیتی انتظار داشتند تا دولت دست به مجوز شود و برای شان مجوز ویژه خودرو در نظر بگیرد ، کاری که وزارت ورزش به دستور دولت با نگارش قانون جدید پاداش های ورزشی ، به مقابله اش رفت.

تصمیمی که البته باعث شده تا ملی پوشان والیبال نتوانند پاداش خودروهای شان را بگیرند ، قهرمانان بازی های آسیایی اینچئون هم دانستند تنها سکه باید بگیرند و حالا کشتی گیران هم باید تمکین کنند. این کاری است که اقتصاددان ها آن را اصولی می دانند چراکه ورود خودورهای لوکس و میلیاردی با روش اهدای حواله به شدت به اقتصاد ضربه می زند .(خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها