اسکار دوسانتوس امبوآبا جونیور که البته خیلی راحت و ساده با نام اسکار در فوتبال شناخته می‌شود هافبک هجومی تیم چلسی است.
کد خبر: ۷۸۹۹۶۰
اسکار: سرسختانه‌ تا پایان لیگ می‌جنگیم

این هافبک برزیلی در سال 2012 از اینترناسیونال برزیل به چلسی پیوست و از آن زمان تاکنون یکی از ارکان مهم آبی‌پوشان لندنی به شمار می‌رود. اسکار بیست‌وسه ساله بتازگی در گفت‌وگویی که با سایت گل انجام داده در مورد موضوعات مختلفی صحبت کرده است. خلاصه این گفت‌وگو در ادامه می‌آید.

بهترین عملکرد ممکن

اسکار در حال حاضر در کنار هازارد، کاستا و ویلیان یکی از بهترین بازیکنان چلسی محسوب می‌شود. او در این‌باره گفت: از عملکرد چلسی تا اینجای فصل بسیار راضی هستم؛ از عملکرد خودم هم راضی هستم، البته به نظرم می‌توانستم با تلاش بیشتر تیم خود را بیشتر تحت تاثیر قرار بدهم. همیشه تاکتیک‌های مختلف برای مقابله با حریفان مختلف لیگ برتری وجود دارد و ما همیشه به نظر سرمربی تیم احترام می‌گذاریم. همه ما مجبوریم تا به بهترین شکل ممکن خودمان را با تاکتیک‌های مورینیو (سرمربی چلسی) وفق بدهیم. نهایت سعی و تلاشم را می‌کنم تا بتوانم بهترین عملکرد ممکن را داشته باشم.

هازارد بهترین است

این برزیلی بیست‌وسه ساله چلسی را مجموعه‌ای از برترین بازیکنان جهان می‌داند. البته در این میان او هم تیم بلژیکی‌اش را متمایز از دیگران توصیف می‌کند. اسکار اظهار کرد: به نظر من ادن هازارد (هافبک بلژیکی چلسی) در حال حاضر بهترین بازیکن لیگ برتر انگلستان است. این خیلی مشکل است که در میان همه بازیکنان خوب چلسی یک بازیکن را به عنوان بهترین انتخاب کنیم، اما در مورد هازارد باید بگویم او خیلی باثبات است و می‌تواند بدون هیچ تردیدی برترین بازیکن لیگ برتر انگلیس لقب بگیرد.

اسکار افزود: البته ما به غیر از ادن هازارد بازیکنان خوب دیگری در ترکیب تیم داریم، ویلیان که تنها 25 سال دارد، اما خیلی باتجربه است یا دیه‌گو کاستا. ما هنوز برای پیشرفت کردن فضای خوبی در اختیار داریم. ما باید ذهنیت برنده خود را تا پایان فصل حفظ کنیم تا بتوانیم زودتر از موعد، قهرمانی این فصل را به دست بیاوریم.

قهرمانی پیش از موعد

چلسی هم اکنون مدعی شماره یک قهرمانی است و قهرمانی این تیم بسیار قابل پیش‌بینی است. اما اسکار که خود یکی از بهترین بازیکنان آبی‌های لندن به شمار می‌رود اعتقاد دارد نباید در این‌باره براحتی حرف زد.

این ملی‌پوش برزیلی گفت: قهرمانی چلسی در لیگ برتر ساده به نظر می‌رسد، اما آن‌طورها هم نیست. ما هفته‌های بسیار سختی را پیش رو داریم. با منچستریونایتد که مسابقه دادیم و حریف بعدی و سرسخت ما آرسنال است. در واقع ما چندین فینال پیش رو داریم.

اگر ما دیدار سخت با آرسنال را با پیروزی پشت سر بگذاریم آنگاه می‌توانیم بگوییم تا چه اندازه قهرمانی به ما نزدیک شده است و البته باید بگویم حتی آن موقع هم نمی‌توانیم درباره قهرمانی با قطعیت صحبت کنیم. ما سرسختانه تا پایان لیگ می‌جنگیم حتی اگر زودتر از موعد مقرر قهرمان شویم. ما می‌خواهیم قهرمانی را هر چه سریع‌تر به دست بیاوریم.

جایی نمی‌روم

مدتی پیش اسکار از سوی تیم پاری سن‌ژرمن پیشنهاد داشت. بعد از مدتی منچسترسیتی و یوونتوس هم مشتریان این برزیلی تکنیکی شدند، اما او جایی نمی‌خواهد برود.

وی در این‌باره گفت: از این که در چلسی هستم خیلی خیلی خوشحالم. خوشبختانه همه در چلسی از من رضایت دارند و خود من هم با دیگر بازیکنان خیلی خوب کنار می‌آیم. چلسی یکی از بهترین باشگاه‌های فوتبال دنیاست و به همین دلیل است که من نمی‌خواهم به ترک این باشگاه فکر کنم.

او فداکار است

خوزه مورینیو، سرمربی چلسی نیز درباره اسکار بازیکن برزیلی تیمش چنین نظری دارد: اسکار بازیکن فداکاری است که تکنیک خوبی هم دارد.

یکی از ویژگی‌های بسیار مثبت او این است که بخوبی با شرایط مختلف کنار می‌آید و در موقعیت‌های گوناگون نقش‌های مختلفی را ایفا می‌کند.

بهره‌مندی از چنین بازیکنی برای هر تیمی امتیاز بزرگی به حساب می‌آید و خیلی خوشحالم که چنین بازیکن خلاقی در کنار تیم است.

منبع: سایت گل / مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها