نماینده سابق سازمان ملل:

ایران در یمن مداخله نمی کند

یک مقام سازمان ملل گفت جمال بن عمر، نماینده سازمان ملل در امور یمن روز چهارشنبه بعد از اعلام حمایت نکردن کشورهای عرب خلیج فارس از ماموریت وی برای برقراری صلح در یمن از سمتش استعفا کرد.
کد خبر: ۷۸۸۵۸۵
استعفای نماینده سازمان ملل در یمن به خاطر کارشکنی اعراب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، بن عمر که اهل مغرب بود از سال 2012 سفیر ویژه بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل در امور یمن بود.

واکنش انجمن علمای یمن به قطعنامه شورای امنیت

شبکه المسیره گزارش داد: انجمن علمای یمن در واکنش به قطعنامه شورای امنیت اعلام کرد صدور این قطعنامه نشان داد ادعاهای سازمانهای بین المللی و شورای امنیت و قوانین بین المللی در مورد حمایت از حقوق بشر، فقط جوهری بر روی کاغذ است.

در بیانیه این انجمن آمده است دولتهای مستکبر از حقوق بشر به عنوان یک نقاب برای انجام جنایت و اجرای توطئه های خود استفاده می کنند که آنچه در فلسطین و عراق و لیبی و برمه رخ می دهد بهترین دلیل بر این مدعاست.

انجمن علمای یمن از همه مسلمانان و آزادگان جهان خواست برای تغییر نظام بین الملل تلاش کنند تا بشریت کرامت و حقوق و انسانیت خود را بازیابد.

حمایت اتحادیه عرب از قطعنامه شورای امنیت درباره یمن

اتحادیه عرب با استقبال از تصویب قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره یمن از همه احزاب و طرف های درگیر در یمن خواست مفاد این قطعنامه را به طور کامل اجرا کنند .

درخواست سازمان همکاری اسلامی از اندونزی برای میانجیگری

سازمان همکاری اسلامی از اندونزی خواست برای پایان دادن به جنگ در یمن و حل مسالمت آمیز بحران این کشور میانجی گری کند .

سازمان همکاری اسلامی از مقامات بلند پایه اندونزی خواست در کنفرانس هفته‌ آینده روسای کشورهای آسیا و آفریقا در جاکارتا ، راه حلی برای پایان دادن به درگیری میان گروه انصار الله و ائتلاف به رهبری عربستان ارایه کند .

حملات هوایی گسترده عربستان به منازل مسکونی

عربستان در حملات هوایی خود منازل مسکونی را هدف قرا می دهد.

شبکه المسیره گزارش داد: جنایتهای عربستان ضد مردم یمن ادامه دارد. از کشتن افراد بیگناه از جمله کودکان گرفته تا تخریب منازل.

جنگنده های عربستان سعودی یک جایگاه سوخت را در شهر صعده یمن و نیز یک کارخانه پلاستیک سازی را در این شهر بمباران کردند.

تظاهرات یمنی ها بر ضد عملیات سعودی - آمریکایی در مناطق مختلف

یمنی ها در مناطق مختلف این کشور بر ضد عملیات سعودی - آمریکایی تظاهرات کردند.

شبکه المسیره گزارش داد: مردم ناحیه الحداء ( به فتح حاء) در استان ذمار با برگزاری تظاهراتی حمله وحشیانه عربستان به یمن را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات اعلام کردند که در برابر این حملات وحشیانه سکوت نمی کنند و یکپارچه و متحد در برابر متجاوزان می ایستند.

در بیانیه این تظاهرات آمده بود: ما مردم ناحیه الحداء از شیوخ و احزاب گرفته تا سازمانهای آموزشی و مدنی تجاوز به یمن را محکوم و اعلام می کنیم که هر چند حملات دشمنان سنگین و وحشیانه است اما ما تسلیم نمی شویم زیرا ما ملتی با اراده هستیم.

کارمندان شورای استان صنعا تجمعی را در اعتراض به محاصره اقتصادی ظالمانه و حملات نظامی وحشیانه برگزار کردند.

در شرق الحدیده هم تجمعی مردمی برگزار شد. شرکت کنندگان حملات سعودی - آمریکایی به یمن را که منازل و زیرساخت ها را هدف قرار می دهد محکوم کردند.

در استان عمران هم کارمندان اداره دارایی تجمع اعتراضی برگزار و قطعنامه شورای امنیت را محکوم کردند.

در استان حَجّه هم همایشی با عنوان شرکاء مبارزه با متجاوزان برگزار شد.

مدیر کل اداره جوانان و ورزش در شهر ذمار در کنفرانسی خبری گفت: آنچه به عنوان دلیل برای حمله به یمن گفته می شود، بهانه هایی برای تخریب زیرساخت ها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها