فریب زنان به بهانه ارتباط با خانواده مسئولین دولتی

سارق مسلح با هوشیاری همسایه‌ها به دام افتاد + عکس

سارق مسلح که در جریان دستبرد به خانه مرد طلافروش در شهرستان نائین، او را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، سحرگاه دیروز در زندان دستگرد این شهر به دار مجازات آویخته شد.
کد خبر: ۷۵۴۸۵۳
سحرگاه مرگ برای قاتل مرد طلافروش

به گزارش جام‌جم، شامگاه نهم بهمن 1388 زنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان نائین تماس گرفت و از ورود سه سارق مسلح به خانه‌شان و قتل همسرش خبر داد.در ادامه تیمی از ماموران با حضور در محل جنایت در خیابان بهار این شهر، تحقیقات خود را آغاز کردند.

کارآگاهان در جریان تحقیق از همسر مقتول دریافتند، شب حادثه آنها با شنیدن سر و صدا از خواب بیدار شده و متوجه حضور سه مرد غریبه در خانه شده که مردان مسلح، دست و پای زن جوان و همسرش را با پارچه بسته و در اتاق زندانی کردند.سارقان سپس با تهدید، کلید مغازه مرد صاحبخانه را از او گرفته و دو نفر از آنها راهی مغازه شدند. زوج جوان از غفلت سارقی که مراقب آنها بود، سوءاستفاده کرده و دست و پای خود را باز کردند که سارق مسلح با مشاهده این صحنه با مرد طلافروش درگیر شده و او را با شلیک چند گلوله به قتل رساند.

با گزارش موضوع به بازپرس کشیک ویژه قتل، گروه دیگری از ماموران برای دستگیری متهمان عازم طلافروشی شدند. ماموران انتظامی با حضور در محل طلافروشی و محاصره آنجا متوجه شدند دو نفر از سارقان در آنجا حضور دارند و در حال جمع‌آوری طلاها هستند.

در این مرحله ماموران با اخطار به متهمان از آنها خواستند تسلیم شوند، اما سارقان توجهی نکرده و قصد فرار داشتند که با ماموران درگیر شده و یکی از سارقان با شلیک گلوله پلیس کشته شد و دیگر همدست او دستگیر شد. جسد سارق کشته شده به پزشکی قانونی و دیگر مرد سارق به پلیس آگاهی منتقل شد. در تحقیق از این متهم که خود را محمد معرفی می‌کرد، معلوم شد او یک دزد سابقه‌دار است که چندی پیش با سپردن وثیقه از زندان آزاد و متواری شده و در این مدت پنهانی زندگی می‌کرده است.

در ادامه بازجویی، متهم با اشاره به نحوه این سرقت مرگبار به پلیس گفته بود، من همراه همدستم به نام فردین که کشته شد و دیگر همدست فراری‌مان - رادوق - نقشه دزدی مسلحانه را طراحی کردیم. با توجه به این که همگی تحت تعقیب پلیس بودیم، به شهر نائین آمدیم و آن مغازه طلافروشی را شناسایی کردیم و تصمیم به سرقت گرفتیم.

در ادامه مشخص شد، سارقان رفت و آمد مرد جوان - مقتول - را از مغازه تا خانه‌اش زیر نظر گرفته بودند تا این که شب حادثه با تخریب قفل در خانه، وارد آنجا شدند.

با اطلاعات به‌دست آمده از این متهم، او با قرار قانونی بازداشت شد و جستجو برای دستگیری عامل جنایت ادامه پیدا کرد تا این که 40 روز بعد از وقوع حادثه، مخفیگاه متهم فراری در یکی از شهرهای غرب کشور شناسایی و دستگیر شد. در این مرحله متهم به پلیس آگاهی منتقل شد و در مواجهه حضوری با دیگر همدست خود به قتل اعتراف کرد.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی در اختیار قضات شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان قرار گرفت که قضات دادگاه پس از محاکمه، رادوق را به قصاص در ملأعام محکوم کردند. همدستش نیز به زندان و شلاق محکوم شد. با اعتراض متهمان، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات شعبه 27 دیوان عالی، حکم مجازات سارقان مسلح را تائید کردند.

با استیذان از رئیس قوه قضاییه، حکم مجازات رادوق سحرگاه دیروز در زندان دستگرد استان اصفهان اجرا و قاتل به دار مجازات آویخته شد.

برادر مقتول در این‌باره به جام‌جم گفت: سحرگاه دیروز عامل قتل برادرم که یک دزد مسلح بود از زندان خارج و به محوطه اجرای حکم منتقل شد. او با دیدن من و خانواده‌ام در حالی که به پایان زندگی‌اش نزدیک می‌شد از ما می‌خواست که او را ببخشیم، اما نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم، چون او مرتکب جرمی شده بود که قابل بخشش نبود. او علاوه بر قتل با کاری که انجام داده بود باعث شد امنیت جامعه به خطر بیفتد بنابراین خانواده‌ام برای این که دیگر کسی به خود اجازه ندهد امنیت جامعه را به خطر بیندازد، این قاتل را نبخشیدند و او به دار مجازات آویخته شد.

وی تاکید کرد:اگر با این سارق بیش از این برخورد می شد هیچگاه زندگی ما، برادرم و خودش را تباه نمی‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها