امیر پوردستان: باید خود را برای ورود به فضای جنگ‌های نیابتی آماده کنیم

رونمایی از 5 دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش

پنج دستاورد جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش روز گذشته در آستانه فرارسیدن بیست‌ونهم فروردین، روز ارتش، طی مراسمی رونمایی شد.
کد خبر: ۷۸۸۴۸۳

به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی زمینی ارتش در این مراسم گفت: امروز با جنگ‌های نیابتی روبه‌رو هستیم و باید خود را برای ورود به این فضا آماده کنیم.

امیر احمدرضا پوردستان افزود: امروز داعش و بوکوحرام به نیابت از آمریکا دست به جنایت می‌زنند. یمن نیز زخم خورده یک ائتلاف ناجوانمردانه است و ما باید خود را برای ورود به این فضا آماده کنیم.

وی یادآور شد: شرایط را بررسی و متناسب با آن خود را آماده کرده‌ایم. رزمایش‌های محمد رسول‌الله(ص) یک و دو در جنوب‌شرق و جنوب‌غرب با این دید به جنگ‌های نیابتی طراحی شد. وی گفت: برای ورود به این فضا، باید از مولفه‌های تحرک، حفاظت و قدرت آتش برخوردار باشیم.

وی با بیان این‌که سازمان جهاد خودکفایی ارتش توانسته زمان تبدیل شدن ایده به عمل را کاهش داده و تجهیزات مورد نیاز نیروی زمینی را بسرعت تولید کند، خاطرنشان کرد: نیروی زمینی با رونمایی از این دستاوردها، به‌دنبال کاهش چگالی نفرات در کیلومتر مربع، افزایش قدرت رزم و جدا کردن انسان از سلاح است.

همچنین در این مراسم سلاح تک‌تیرانداز 23میلی‌متری باهر، سلاح تک‌تیرانداز 14.5 میلی‌متری شاهر خشاب‌دار، خودروی شنیدار فوق‌سبک تاکتیکی، ربات مسلح و تانک چرخدار اقارب دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش بودند که رونمایی شدند.

سلاح تک‌تیرانداز باهر، سلاحی با برد چهار کیلومتر است که علیه نفر و تجهیزات زرهی استفاده می‌شود. سلاح تک‌تیرانداز شاهر خشاب‌دار با وزن 24 کیلوگرم، بردی سه کیلومتری دارد. خودروی شنی‌دار فوق‌سبک تاکتیکی نیز به‌منظور دستیابی به سرعت صد کیلومتر در زمین‌های ناهموار و 130 کیلومتر در جاده شن و ماسه به منظور انجام عملیات شناسایی و رزمی ساخته شده است. قابلیت نصب تیربار 12.7 میلی‌متری روی این خودرو وجود دارد.

ربات مسلح نیروی زمینی که برای نخستین‌بار است رونمایی می‌شود، قابلیت کنترل از راه دور، قابلیت برنامه‌ریزی جهت انجام ماموریت‌های شناسایی و رزمی، حمل حدود 600 کیلوگرم محموله و نصب تیربار یا موشک پدافندی را دارد. تانک چرخدار اقارب نیز تانکی با کالیبر 90 میلی‌متر است که به آخرین نسل از سامانه‌های کنترل آتش مجهز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها