بیماری‌های اسکلتی عضلانی بر کیفیت زندگی افراد اثر می‌گذارند

خیلی عذر می‌خواهم؛ گویا اسکلتتان بیمار است!

دبیر اجرایی بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران گفت: بخش خصوصی برای هر جلسه فیزیوتراپی 34 هزار تومان دریافت می‌کند که بخشی از این هزینه توسط بیمه پایه و بخشی دیگر توسط بیمه تکمیلی باید پرداخت شود که این روند با مشکلاتی مواجه است.
کد خبر: ۷۸۷۸۴۹
بیمه با فیزیوتراپی مهربان نیست

محمدرضا جمالزاده امروز در نشست خبری بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران، اظهار کرد: مطالب علمی که لازم است فیزیوتراپیست‌‌ها بدانند طی سالهای گذشته آن قدر زیاد شده است که در مقطع 4 سال دوره کارشناسی نمی‌گنجد و تأکید انجمن نیز برای داشتن مقطع دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به همین دلیل است.

وی افزود: در زمان دکتر وحید دستجردی 11 نفر به شکل آزمایشی در مقطع دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی پذیرفته شده‌اند اما بعد از آن در این مقطع و رشته پذیرشی صورت نگرفته است.

دبیر اجرایی بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران اظهار داشت: بالای 90 درصد ارائه‌دهندگان خدمات فیزیوتراپی در کشور کارشناسان فیزیوتراپی هستند که نیاز است برای ارتقای دانش خود ادامه تحصیل دهند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت برای انجام کار علمی فیزیوتراپیست‌ها در بیمارستان‌ها ردیفی در نظر نگرفته است و آنها صرفاً به عنوان کارشناس استخدام می‌شوند. انجمن از دو سال گذشته تاکنون این موضوع را مطرح و پیگیری کرده است اما هنوز پاسخی از سوی وزارتخانه داده نشده است.

جمالزاده تصریح کرد: بسیاری از علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در مقطع دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به پاکستان می‌روند و این انتخاب بر اساس علاقه‌مندی آنها است.

وی ادامه داد: تعرفه جدید خدمات فیزیوتراپی 93/7/1 به تمام مراکز درمانی ابلاغ شد اما با وجود اینکه برای تعرفه مناسب با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی بیش از یک سال رایزنی کرده بودیم اما آنچه مورد نظر جامعه فیزیوتراپیست‌ها بود لحاظ نشد این در حالی بود که تعرفه قبلی برخی خدمات فیزیوتراپی را پوشش نمی‌داد و وزارت بهداشت وعده داده بود که در اصلاح تعرفه جدید آن موارد را لحاظ می‌کند.

جمالزاده افزود: یکی از اشکالات تعرفه‌گذاری جدید عدم استقلال فیزیوتراپیست‌ها است طب فیزیکی و توانبخشی است.

دبیر اجرایی بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران گفت: وقتی تعرفه‌ای توسط وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه تصویب و توسط هیأت دولت ابلاغ می‌شود باید اجرایی شود در حالی که سال گذشته برخی سازمان‌های بیمه‌گر زیر بار تعرفه جدید نرفتند و دلیل آنها این بود که تفسیر این تعرفه در شورای عالی بیمه به گونه‌ای دیگر بوده است.

وی ادامه داد: سالها تلاش کردیم تا برای خود کد ارزیابی بگیریم و طبق این کد بیماری در اولین حضورش مورد ارزیابی قرار گیرد تا فیزیوتراپیست بداند باید بر چه مواردی تأکید کند. اخیراً بخشنامه‌ای ابلاغ شده است که طبق آن کد ارزیابی با شرایط خاصی پرداخت می‌شود.

جمالزاده گفت: ارزیابی فیزیوتراپیست‌ها با معاینه متخصص طب فیزیکی و توانبخشی متفاوت است انجام این مهم به دلیل توجه به برخی بافت‌ها و مفصل‌ها برای کار درمانی است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بخش خصوصی برای هر جلسه فیزیوتراپی حدود 34 هزار تومان دریافت می‌کند که بخشی از این هزینه توسط بیمه پایه و بخشی دیگر توسط بیمه تکمیلی باید پرداخت شود. این در حالی است که پرداخت این هزینه‌ها از سویی بیمه‌های پایه و تکمیلی با مشکلاتی مواجه است. ( فارس )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها