بازگشت قایقرانان رویینگی ایران از اردوی شهر سویل اسپانیا همزمان با اتفاقات قایقرانی در روزهای گذشته از جنب و جوش این ورزش در رشته‌های مختلف آن حکایت دارد.
کد خبر: ۷۸۵۸۵۴
فرزام: اردوی سویل از نظر فنی عالی بود

تیم دختران ایران با حضور چهار قایقران رویینگ از چهارم بهمن تا بیست و هفتم اسفند سال گذشته در اردوی اسپانیا حضور داشت که افشین فرزام، مربی تیم از این اردو راضی است و می‌گوید برای نخستین بار تیمی از دختران در اردوی تدارکاتی خارج از ایران شرکت کرده‌اند.

فرزام، علت توجه‌های اخیر به رشته رویینگ را داشتن استعدادهای بالقوه این ورزش می‌داند. به نظر او برای این رشته باید برنامه‌ریزی بیشتری انجام داد، زیرا رویینگ برای ورزش ایران مدال‌آور است.

چهار سال پیش وقتی سولماز عباسی با برنز آسیا سهمیه المپیک لندن را به دست آورده بود، نگاه‌ها به سمت و سوی رویدادهای بین‌المللی با قایق‌های رویینگ ورزشکاران ایرانی رفت؛ همان‌گونه که در بازی‌های آسیایی سال گذشته نیز رویینگ‌کاران ایران توانستند مدال‌های با ارزشی به دست آورند.

افشین فرزام، مربی تیم رویینگ می‌گوید: این روند امسال هم ادامه دارد. ما از بازی‌های آسیایی تاکنون بیکار ننشستیم و اهداف خودمان را برای یک فصل فشرده قایقرانی دنبال می‌کنیم.

تیم رویینگ دختران با چهار ورزشکار، نزدیک به دو ماه در اسپانیا با حریفان قدرتمند دنیا اردوی مشترک داشت که فرزام درباره این اردو می‌گوید: اردوی سویل اسپانیا شرایط تمرینی استاندارد را برای کلیه تیم‌ها فراهم کرد و اصولا امکانات اردویی بسیار مناسبی دارد. در مدت حضور ما در اسپانیا، تیم‌های انگلستان و آلمان نیز در این کشور اردو زده بودند. تمرینات و حضور در کنار ورزشکاران کشورهای دیگر از لحاظ فنی و تجربی برای دختران ایرانی کاملا ارزشمند بود.

افشین فرزام که در این مدت از مشاوره مربیان خارجی استفاده کرده است، ادامه می‌دهد: خوشبختانه در طول برپایی اردوی رویینگ دختران در اسپانیا، فدراسیون جهانی قایقرانی دوره مربیگری دوهفته‌ای خود را نیز در همین محل برگزار کرد. این امتیاز بزرگی بود بویژه برای خود من که از دانش روز قایقرانی بهره‌مند شوم.

تمرینات تیم رویینگ دختران بعد از بازگشت از این سفر در مجموعه ورزشی آزادی دنبال می‌شود. آنها در اردیبهشت مسابقه‌های جهانی دانشجویان را در پیش دارند که می‌تواند محک جدی دانشجویان ملی‌پوش باشد. در حال حاضر سولماز عباسی، نازنین ملاحی، نازنین رحمانی، مهسا جاور و حمیرا برزگر اعضای تیم رویینگ دختران ایران را تشکیل می‌دهند.

اردوی مشترک با چینی‌ها

مراودات قایقرانی ایران با چین در بیشتر زمینه‌ها ازجمله آموزشی ادامه پیدا می‌کند. این خبر را وقتی غلامرضا امینی از سفر چین بازگشت اعلام کرد، زیرا قرار است چینی‌ها زمینه‌های متعددی را برای پیشرفت قایقرانان ایران فراهم کنند. پس از سفر رئیس فدراسیون قایقرانی ایران به چین فدراسیون‌های قایقرانی ایران و چین درخصوص برگزاری اردوهای مشترک در رشته‌های آب‌های آرام و رویینگ هم به توافق رسیدند.

لی، رئیس فدراسیون قایقرانی چین با برگزاری اردوهای مشترک تیم‌های ملی رویینگ و آب‌های آرام خانم‌ها با تیم چین در این کشور توافق کرد. بر این اساس قرار است تیم‌های ملی ایران برای برپایی اردوهای بلندمدت به این کشور سفر کنند.

امینی می‌گوید این توافقات یکجانبه نبوده است، زیرا چینی‌ها با شناخت از وضعیت قایقرانی ایران، درخواست‌های خود را مطرح کردند. رئیس فدراسیون قایقرانی چین شرایط اقلیمی ایران را از نظر ارتفاع و نزدیکی به اروپا برای برپایی اردوهای مشترک در کشورمان مناسب دانست و بر لزوم ارتباط بیشتر فدراسیون‌های قایقرانی دو کشور تاکید کرد.

بر این اساس، علاوه بر ورزشکارانی که از ایران به چین می‌روند قرار است دو نفر از قایقرانان اسلالوم چین نیز برای حضور در کمپ تمرینی بین‌المللی اسلالوم خانم‌های ایران به کشورمان سفر کنند.

رئیس فدراسیون قایقرانی در این سفر از کمپ شوآی کو در شهر شیامن دیدن کرد که نتیجه این دید و بازدید این شد که تیم المپیکی رویینگ مردان ایران با لیو چیون، مربی چینی خود تمریناتش را در این کمپ برگزار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها