افشین فرزام مدیر تیم ملی و سرمربی تیم زنان ایران در گفت و گو با جام‌جم از آخرین وضع تیم ملی روئینگ سخن گفته است.
کد خبر: ۶۸۲۷۱۰
امیدواری به تکرار مدال‌های بازی‌هایی آسیایی گوانگجو

مسابقات کاپ آسیایی فرصت خوبی برای میزان شناخت شما از تیم ملی در راه بازی‌های آسیایی بود.

بله، ما دراین رقابت‌ها توانستیم هم خودمان را محک بزنیم و هم از شرایط حریفان باخبر شویم. به نظر سطح رقابت‌ها کاملا بالا بود. برای این حرفم دلیل دارم. تیم‌های شرق آسیا در بخش سبک‌وزن بسیار قدرتمند هستند و همه آنها آمده بودند خود را بسنجند. کار برای رقابت با این تیم‌ها بسیار دشوار است. آنها با نفرات مطرح خود آمده بودند و رکوردهای خوبی برجای گذاشتند.

رکوردهای تیم ایران امیدوارکننده بود؟

ما دراوج آمادگی قرارنداریم. درفصل بدنسازی بودیم و به این مسابقات اعزام شدیم. هدفمان این است که تا آخر شهریور به اوج آمادگی برسیم. باتوجه به این‌که تازه از تمرینات قدرتی خارج شدیم و بحث استقامتی را در دستورکار داشتیم نتایج بد نبود، ولی باید خیلی کار کنیم.

از وقتی برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای بازی‌های آسیایی آغاز کردید تا چه اندازه به اهداف خودتان نزدیک شده‌اید؟

فکر می‌کنم تاحدی به اهداف خودمان نزدیک هستیم. البته این موضوع صددرصدی نیست، ولی شاید به جرات تا 90 درصد به اهداف خودمان رسیده‌ایم. مابرای خودمان زمانبندی‌هایی داشته‌ایم که به آنها نزدیک هستیم. برنامه‌هایی در پیش داریم که با انجام آن بتوانیم به شرایط بهتری دست پیدا کنیم.

برنامه‌های پیش روی تیم ملی کدام مسابقات هستند؟

ما کاپ دو جهانی را اواخر همین ماه در فرانسه پیش روی داریم که محک خوبی برای ورزشکاران خواهد بود. رقابت‌های زیر 23 سال جهان در ایتالیا و نیز یک اردوی تدارکاتی در همین کشور جزو برنامه‌های اصلی ما هستند که روی آنها حساب باز کرده‌ایم.

تیم ملی در چند ماده روئینگ شرکت خواهد کرد؟

در بازی‌های آسیایی 14 رشته برای روئینگ وجود دارد. در المپیک‌ها هر کسی در هر رشته‌ای سهمیه بگیرد می‌تواند شرکت کند. یعنی یک کشور ممکن است 14 نفر را در روئینگ داشته باشد، ولی در بازی‌های آسیایی برای کشورها سهمیه در نظر گرفته شده و سقف سهمیه برای یک کشور در روئینگ 10 ماده است. هنوز ما در این باره به جمع‌بندی نهایی نرسیدیم، ولی فکر کنم بین 5 تا 8 رشته در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها