مگس سفید می‌آید، پاشنه‌ها را وربکشید

اسم مگس سفید که می‌آید تن ما تهرانی‌ها می‌لرزد از این موجودات ریز سمج که تابستان پارسال با وقاحت تمام به چشممان می‌رفتند و خودشان را به سوراخ بینی و گوش و لای موهای ما می‌رساندند و تن بی‌مزه‌شان را در دهانمان حل می‌کردند.
کد خبر: ۷۸۵۲۵۳
مگس سفید می‌آید، پاشنه‌ها را وربکشید

پارسال، سرما اینها را کشت، اما حالا صدای پای این سفید بالک‌ها و عسلک‌های گلخانه بازهم شنیده می‌شود.

رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران به ایرنا گفته که اینها می‌آیند و چند ماه زودتر از پارسال یعنی نیمه اردیبهشت لشکرشان را به راه خواهند انداخت.

پارسال که مگس‌ها به پایتخت حمله کردند مردم تسلیم آنها شدند، چون چاره‌ای جز این نبود، اما حضور مگس‌ها که از حد گذشت و تهران سراسر آفت زده شد، شهرداری دست به کار شد و درختان را آب‌شویی کرد و به تنه درختان چسب زد تا عسلک‌ها گرفتار شوند. اما باز هم این سرما بود که کار خودش را کرد و مچ مگس‌ها را خواباند.

ما تهرانی‌ها زمستان راحت بودیم، اما از ماه بعد باید دوباره منتظر مگس‌ها باشیم که به گفته حافظی‌ نوزادانشان اردیبهشت سر از تخم بیرون می‌آورند و دوباره می‌شوند بلای جان تهران. تکلیف ما مردم با این خبر که معلوم است، حتما باید دوباره زانوی غم بغل بگیریم و یاد هجوم مگس‌ها به چشم و گوش و دهان و خارش‌های بعد از آن باشیم. اما مسئولان نباید مثل ما باشند و باید زودتر دست به کار شوند و تا بچه مگس‌ها سر از تخم بیرون نیاورده‌اند برای مبارزه مسلح شوند.

سال پیش که مگس‌ها هجوم آوردند حمله‌شان غیرمنتظره بود، اما امسال لااقل یک هشدار در دست داریم تا با استناد به آن به خود بجنبیم. اگر چاره کنترل مگس‌ها، آب‌ شویی درختان است باید زودتر انجام داد، اگر چسب‌زنی به تنه درختان است باید عجله کرد، اگر قطع کردن شاخ و برگ‌های آلوده درختان است باید آستین بالا زد و خلاصه همه کار کرد تا تهران دوباره شهری آفت زده نشود. اما می‌دانید این سفید بالک‌های مزاحم چرا علیه ما طغیان کردند؟ سیاست‌های غلط در حوزه کشاورزی باعث این طغیان شد، آن سمپاشی‌های بی‌رویه، مبارزه‌های شیمیایی با آفات و یک کلام از بین بردن دشمنان طبیعی مگس‌ها با آفت‌کش‌.

حتما این سیاست‌های غلط از پارسال تا امسال اصلاح نشده و به زنبورها و کفشدوزک‌ها که دشمنان اصلی مگس‌های سفید هستند بها داده نشده تا این دو همتی کنند و مگس‌های بزرگسال را بخورند و تخم‌های مانده از پارسال را از بین ببرند. افسوس که مگس‌ها در راهند و سیاست‌های اشتباه پابرجا.

مریم خباز ‌- گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها