محمد البرادعی، دبیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معاون رئیس‌جمهور پیشین مصر با انتقاد شدید از عملیات تجاوز به یمن به رهبری عربستان، واقعیاتی را درباره برخورد تبعیض‌آمیز رهبری این ائتلاف با سربازان شرکت کننده در آن بیان کرد.
کد خبر: ۷۸۴۶۱۴

به گزارش پایگاه خبری الاخبار عراق، البرادعی گفت: این ننگ است که قیمت هر مصری ای که در یمن کشته می‌شود 5000 دلار باشد اما برای هر اماراتی یا کویتی که در خاک یمن کشته شود 500 هزار دلار پرداخت شود یا آن‌که برای هر پاکستانی یا سودانی 15 هزار دلار پرداخت شود.

دبیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به تماسش با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر ادامه داد: پاسخ رئیس‌جمهور به من غافلگیرکننده بود، او به من گفت خون بهای اتباع مصر پیشاپیش پرداخت شده است... مقصود او اتفاقاتی است که در کنفرانس اقتصادی شرم الشیخ افتاده است.

البرادعی در انتقاد از عملیات نظامی ائتلاف کشورهای عربی به فرماندهی عربستان علیه حوثی‌های یمن گفت: هیچ یک از اهداف عملیات عاصفه الحزم محقق نخواهد شد، نه حوثی‌ها از مواضعشان عقب‌نشینی می‌کنند نه عبد ربه منصور هادی بار دیگر به قدرت در یمن باز می‌گردد.

وی افزود: «در تماس با السیسی او را از توطئه‌ای جهانی که با هدف کشاندن پای مصر به جنگی بی‌نتیجه آغاز شد آگاه ساختم. / خبرگزاری صداوسیما

دیدار عمومی فیدل کاسترو

فیدل کاسترو، رهبر و رئیس‌جمهور پیشین کوبا، پس از ۱۴ ماه در انظار عمومی ظاهر شد و با گروهی از دانشجویان ونزوئلایی که به کوبا سفر کرده‌اند، دیدار کرد. رسانه‌های محلی فیدل کاستروی هشتاد‌وهشت ساله را در این دیدار «سرشار از سرزندگی» توصیف کرده‌اند.

از فیدل کاسترو در ماه‌های گذشته عکس‌هایی منتشر شده بود اما آنها غالبا عکس‌هایی از دیدار او با هیات‌های خارجی و روشنفکران در خانه‌اش بود. اما حالا گرانما، ارگان حزب کمونیست کوبا چهار عکس از دیدار عمومی او منتشر کرده است. دانشجویانی که فیدل کاسترو با آنها دیدار کرده و دست داده است در قالب یک جنبش همبستگی میان کشورهای آمریکای لاتین به کوبا سفر کرده‌اند. به گزارش بی.بی.سی، این دانشجویان گفته‌اند دقت فیدل کاسترو به جزئیات آنچه در ونزوئلا می‌گذرد آنها را تحت تاثیر قرار داده است. فیدل کاسترو در سال ۲۰۰۸ و پس از ۳۲ سال از ریاست‌جمهوری کوبا کناره‌گیری و رائول کاسترو، برادرش جایگزین‌ او شد./ ایسنا

تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به ادامه بازداشت شیخ علی سلمان

اهالی منطقه عالی در جنوب غرب منامه پایتخت بحرین در اعتراض به بازداشت شیخ علی سلمان تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی الوفاق، تظاهرکنندگان با در دست داشتن عکس‌های شیخ علی سلمان و دیگر رهبران قیام ملت بحرین و بازداشت‌‌شدگان بر آزادی دبیرکل جمعیت ملی اسلامی الوفاق و رهبر اپوزیسیون بحرین تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی بر حقانیت خواسته‌های ملت بحرین و ادامه تاکید بر تحقق یافتن آنها و دستیابی به مساوات و عدالت بر اساس اصل شهروندی تاکید کردند.

رژیم آل‌خلیفه در چهار سال گذشته و در پی اعتراضات مردمی در این کشور، صدها نفر از فعالان سیاسی بحرین را بدون محاکمه در بازداشت نگه داشته است.

خیزش مردم بحرین علیه حکومت آل‌خلیفه که از سال 2011 برای درخواست مطالبات حقوقی و مشارکت در تعیین سرنوشت، شروع و با سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی این کشور و سعودی روبه‌رو شد، با گذشت بیش از چهار سال از آغاز قیام مردمی و باوجود تشدید فشارهای رژیم آل‌خلیفه، همچنان ادامه یافته است. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها