مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان از بازگشایی سد زاینده‌رود خبر داد و گفت: آب سد زاینده‌رود تا نیمه خردادماه برای تکمیل آبیاری کشت پاییزه کشاورزان باز خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۴۵۷۵
بازگشایی آب زاینده‌رود برای کشاورزان

اسفندیار امینی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به این‌که از بعدازظهر امروز بار دیگر سد زاینده‌رود برای تکمیل آبیاری کشت پاییزه کشاورزان باز شده است، افزود: حجم فعلی آب باز شده معادل میزان آب اسفندماه است و زمان بازگشایی نیز تا حدود نیمه خرداد خواهد بود.

وی گفت: باتوجه به تاثیر شرایط طبیعی، مانند میزان بارش و وزش باد بر نیازمندی محصولات کشاورزی به آب، نشست‌هایی توسط گروه پنج تایی شامل نماینده جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، صنف کشاورزی، فرمانداری و هواشناسی برگزار می‌شود و شرایطی همچون کم یا زیاد کردن حجم آب در سه دوره ۱۸ روز مورد کنترل قرار می‌گیرد.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: شرایط طبیعی منطقه به گونه‌ای است که غلاتی همچون گندم و جو به‌ صورت طبیعی دهم تا پانزدهم خرداد ماه نیازمند آبیاری است که این موضوع در طومار شیخ بهایی نیز مدنظر قرار گرفته، چراکه در غیر این صورت غلات به ثمر نمی‌رسند.

وی ادامه داد: گرچه شرایط در منطقه غرب به دلیل حجم بارش تا حدی متفاوت است و غلات شرایط خشکی را تا ده روز بیشتر از دیگر مناطق تاب می‌آورند، اما این محصولات تا نزدیک نیمه خرداد به آب نیازمند هستند و شرایط مناسب آبیاری کشت برای آنها نیز لحاظ شده است.

امینی بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با مدیریت سد زاینده‌رود و نیروگاه برای راه‌اندازی توربین‌ها انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها