«ایران برگر» ساخته مسعود جعفری جوزانی نخستین فیلم میلیاردی سال جدید شد

دعوای میلیاردی امرالله‌ و فتح‌الله‌خان

با سپری شدن دو هفته از آغاز سال 94، فیلم کمدی «ایران برگر»، گوی سبقت را از دیگر آثار اکران نوروزی روی پرده ربود و نام خود را به عنوان اولین فیلم میلیاردی امسال ثبت کرد.
کد خبر: ۷۸۳۸۱۳
دعوای میلیاردی امرالله‌ و فتح‌الله‌خان

به گزارش جام‌جم، پیش‌بینی استقبال مردمی و فروش بالای تازه‌ترین ساخته سینمایی مسعود جعفری جوزانی، حتی از زمان نخستین اخبار منتشرشده از ساخت این فیلم، مساله بعیدی نبود و باتوجه به ایده اصلی اثر، حضور فیلمساز توانایی چون جعفری جوزانی و تعدادی از سرشناس‌ترین بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون کشور، می‌شد حدس زد که «ایران برگر» قابلیت تبدیل شدن به فیلمی پرفروش را دارد.

استقبال تماشاگران از این فیلم در جشنواره سال گذشته فیلم فجر، مهر تائیدی بر این گمانه زنی زد و «ایران برگر» جزو چند فیلم پرمخاطب مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور بود.

دعوا و جدال انتخاباتی امرالله‌خان (علی نصیریان) و فتح‌الله‌خان (محسن تنابنده) برای ورود به مجلس، نه تنها باعث جذب تماشاگران زیادی به سینما در دو هفته ابتدایی سال شده، بلکه حتی باعث شده که «ایران برگر»، تا اینجا پرمخاطب ترین و بهترین فیلم جشنواره یعنی «رخ دیوانه» را هم در گیشه پشت سربگذارد و به تنهایی بر صدر جدول فروش تکیه بزند.

این فیلم که پخش آن را دفتر فیلمیران برعهده دارد، تاکنون موفق شده حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان در تهران و شهرستان‌ها فروش داشته باشد. آن طور که علی سرتیپی پخش‌کننده این فیلم در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده ایران برگر در تهران 900 میلیون و در شهرستان‌ها 500 میلیون تومان تا سیزدهم فروردین‌ماه فروش داشته است.

رتبه دوم جدول فروش اکران نوروزی امسال، در اختیار فیلم «رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داوودی است. این فیلم که در جشنواره سال گذشته فیلم فجر، موفق شد چند جایزه مهم همچون سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و بهترین کارگردانی را به دست آورد، اگرچه تا اینجا صدر جدول فروش را به رقیبش، «ایران برگر» واگذار کرده، اما امید دارد که با توجه به امتیازات فیلم و افزایش روز به روز مخاطبان، وضع خود را در گیشه‌ها بهبود ببخشد.

این فیلم که از سوی هدایت فیلم توزیع می‌شود، بنا به گفته محمد شایسته، مدیر پخش‌آن تا شامگاه سیزدهم فروردین در تهران 650 میلیون و در شهرستان‌ها 270 میلیون تومان فروش داشته است که به احتمال فراوان به زودی و در هفته آینده به فروش یک میلیاردی دست پیدا می‌کند.

«رخ دیوانه» قصه قرار اینترنتی پرماجرا و پرخطر چند دختر و پسر جوان را به تصویر می‌کشد و بازیگرانی چون طناز طباطبایی، صابر ابر، امیر جدیدی، نازنین بیاتی، بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش و ساعد سهیلی در آن بازی می‌کنند.سومین فیلم پرفروش اکران نوروزی، «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی است. این فیلم که موضوعی اجتماعی دارد و در حال و هوای دیگر فیلم‌های کاهانی به خصوص «بی‌خود و بی‌جهت» ساخته شده، تاکنون موفق شده حدود 850 میلیون تومان فروش کند.

پیش‌بینی می‌شود، «استراحت مطلق» باتوجه به حضور بازیگران سرشناسی چون رضا عطاران، ترانه علیدوستی، مجید صالحی و بابک حمیدیان، به فروش خوب خود ادامه دهد و در ادامه رقیب سرسختی برای فیلم‌های «ایران برگر» و «رخ دیوانه» در جدول فروش باشد. فریده فرامرزی (همسر رضا عطاران) و امیرشهاب رضویان دیگر بازیگران این فیلم هستند.

کم‌فروغ‌ترین فیلم اکران نوروزی در گیشه، «روباه»، اثر سیاسی و پلیسی بهروز افخمی است. محمد پیرهادی تهیه‌کننده و پخش‌کننده «روباه» رقم فروش این فیلم را در تهران و شهرستان‌ها 153 میلیون تومان اعلام کرد و اظهارنظر درباره وضعیت اکران نوروزی را به بعد از تعطیلات موکول کرده است. البته اکران روباه کمی دیرتر از دیگر فیلم‌ها آغاز شد.

«روباه» که تهیه‌کنندگی و توزیع آن را محمد پیرهادی برعهده دارد، با نگاهی به ترور دانشمندان هسته‌ای کشور ساخته شده است و بازیگرانی چون حمید گودرزی، مرجان شیرمحمدی، جلال فاطمی، آرش مجیدی و بابک حمیدیان در آن بازی می‌کنند.

در روزهای گذشته برخی شخصیت‌ها و مقامات دولتی، به تماشای این اثر نشستند و آن را به مردم پیشنهاد داده‌اند. از جمله این افراد می‌توان به حجت‌الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اشاره کرد که در تعطیلات نوروز و پس از دیدن «روباه»، آخرین ساخته افخمی را فیلمی قابل تحسین دانست.

فیلم‌های روی پرده، در حالی همچنان به اکران خود ادامه می‌دهند و برای جذب مخاطبان و فروش بیشتر تلاش می‌کنند که میزان فروش کلی آنها، نسبت به اکران نوروزی سال گذشته کمتر بود و تماشاگران کمتری به سینما رفته‌اند؛ مساله قابل تامل و خبر ناخوشایندی که به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران سینما، ارتباط مستقیمی با افزایش بیست درصدی قیمت بلیت‌ها دارد.

علی رستگار‌ /‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها