مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان تلاش دارد تا در سال 94 برخی از فرانشیزها را که در حد یک یا دو درصد از بیماران خاص دریافت می شود، حذف کند و همه هزینه های این بیماران را بیمه سلامت تقبل کند.
کد خبر: ۷۸۳۵۳۸
هزینه های درمانی بیماران خاص را بیمه سلامت پرداخت می کند

انوشیروان محسنی بندپی امروز چهارشنبه در حاشیه افتتاح مرکز بیمه سلامت شهرستان کلاردشت در گفت و گو با خبرنگاران، درخصوص لزوم توجه به بیماران خاص، گفت: درپنجاه وهفتمین جلسه شورای عالی بیمه تمام لوازم مصرفی بیمه های خاص را نیزتحت پوشش بیمه قرار دادیم وهر روز بسته خدمات بیماران خاص درسازمان بیمه سلامت اثربخش تر وهزینه های بیماران خاص به حداقل می رسد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران درخصوص همسان سازی بیمه ها نیز گفت: همه رویه های سازمان های بیمه گر را برای همسان سازی بکار گرفته ایم.7 گروه کارشناسی مشخص شده اند. نحوه رسیدگی به اسناد، خرید خدمات و همچنین جمعیت هدف را شناساسی و همه سازمان های بیمه گر پایه را مکلف کردیم براساس سیاست های وزارت تعاون، کار ورفاه ازاین وحدت رویه تبعیت کنند تا مقدمات این کار بزرگ که تجمیع بیمه هاست فراهم آید.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه به داروخانه ها علاوه بر پرداخت طلب، پیش پرداخت نیز صورت می گیرد، افزود: داروخانه ها اسناد طلب شان را آماده کنند.

مدیر عامل بیمه سلامت با اشاره به خودکفایی دارو در کشور، گفت: قبل ازشکل گیری بیمه سلامت دربخش بیمه اقشار مختلف جامعه 3 نگرانی وجود داشت، اول برخوردار نبودن جامعه از دفترچه بیمه، دوم عدم حفاظت از مردم خصوصاً قشر آسیب پذیر جامعه در برابر هزینه های درمان و سوم نبود کیفیت سلامت در جامعه بود که این موارد از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بود.

وی با تاکید بر اینکه با اقدامات دولت در حوزه سلامت و شکل گیری بیمه سلامت این دغدغه ها برطرف و اعتماد مردم نسبت به درمان بیشتر شد، گفت: از اهداف سازمان بیمه سلامت غربال گری مردم از قبل از تولد خواهد بود. ما نباید منتظر بمانیم تا بیماری به سراغ مردم ما برود، بلکه با خود مراقبتی باید اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم.

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به تعداد زیاد مبتلایان به دیابت در کشور، افزود: 7 تا 10 درصد مردم کشور ما دیابت دارند وحدود 3 درصد آنان از اینکه دیابت دارند، بی خبرند که باید در این خصوص اطلاع رسانی دقیق داشته باشیم و تلاش ما در این حوزه باشد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها