معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی و رییس ستاد طرح تحول سلامت گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، بیش از هفت میلیون نفر از افراد بدون بیمه، تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفته اند.
کد خبر: ۷۴۶۴۰۱
بیمه ۷ میلیون نفر در طرح تحول سلامت

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی و رییس ستاد طرح تحول سلامت دستاوردهای این طرح را از 15 اردیبهشت تا 15آبان تشریح کرد.

دکتر آقاجانی در نشستی با خبرنگاران حوزه سلامت رسانه ملی گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت تاکنون، بیش از هفت میلیون نفر از افراد بدون بیمه، تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفته اند.

کاهش 29 درصدی سهم مردم از هزینه بستری

وی افزود: سهم مردم از هزینه بستری در بیمارستان های دانشگاهی از حدود37 درصد به حدود 8 درصد کاهش یافته است و در مرحله سوم با پرداخت شش درصد از هزینه ها برای ساکنان شهرها و سه درصد برای ساکنان روستاها تداوم خواهد یافت.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: تاکنون نزدیک به سه میلیون و پنجاه هزار بیمار بستری از خدمات طرح تحول نظام سلامت استفاده و 73 درصد بیماران از هزینه های درمانی خود پس از اجرای برنامه تحول ابراز رضایت کرده اند.

دکتر آقاجانی افزود: پیش از اجرای برنامه تحول سلامت، تقریباً همه بیماران برای خرید تجهیزات و لوازم مصرفی به خارج بیمارستان ارجاع می شدند این میزان در حال حاضر به 2ر3 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در این مدت؛‌ قیمت انواع لوازم و تجهیزات پزشکی پرمصرف، همچون لنز داخل چشمی و استنت های قلبی به طور متوسط 42 درصد کاهش یافته است.

رییس ستاد طرح تحول سلامت افزود: با اجرای این طرح 752 پزشک متخصص در17 تخصص، هر شب در 398 بیمارستان دانشگاهی به صورت نوبت کاری حضور دارند که نسبت به پیش از برنامه7ر4 برابر افزایش نشان می دهد.

دکتر آقاجانی با بیان این که در مدت شش ماهه 15 اردیبهشت تا 15 آبان؛ 585 کلینیک ویژه به ارایه خدمات ویزیت سرپایی با تعرفه دولتی اختصاص داده شده بود گفت: در چارچوب این طرح حدود 9500 نفر پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص قرارداد منعقد کرده اند که این تعداد از پزشکان از ابتدای اجرای طرح تاکنون بیش از 3 میلیون ویزیت انجام داده اند.

وی افزود: در 293 شهر محروم، 4036 پزشک مورد حمایت برنامه ماندگاری قرار گرفته اند که 42 درصد از پزشکان تمایل خود را برای ماندگاری در مناطق محروم پس از پایان تعهدات قانونی خود به شرط پایداری منابع و پرداخت به موقع اعلام کرده اند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: حدود241 هزار زایمان طبیعی به صورت رایگان انجام شده که موجب افزایش 5 درصدی نسبت زایمان طبیعی به سزارین شده است. همچنین 4800 زایمان بدون درد رایگان انجام شده است.

وی همچنین از آغاز برنامه توسعه و بهینه سازی 366 بلوک زایمانی در مدت اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

معاون وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: 14پایگاه اورژانس هوایی برای پوشش راه های فرعی و صعب العبور ایجاد شده که به طور متوسط 5 مأموریت در هر روز انجام داده اند که در این مدت در 183 پرواز 330 مصدوم برای دریافت خدمات درمانی تخصصی به بیمارستان ها منتقل شدند.

آقاجانی، نوسازی هتلینگ و تجهیزات پزشکی 560 بیمارستان دولتی کشور که در حال اجراست از دیگر برنامه طرح تحول سلامت برشمرد و گفت: تعمیرات از سه ماه قبل آغاز و عملیات نوسازی هتلینگ بیمارستان ها67 درصد انجام شده است.

وی افزود: همچنین در مرحله اول توزیع اقلام 11 گانه هتلینگ، بیش از 738 بسته شامل تخت، کمد، تشک، پایه سرم، میز و پله کنار تخت که مربوط به وسایل رفاهی بیماران است ، در 18 بیمارستان در شهرهای کمتر برخوردار مناطق سیردسیر کشور از جمله سردشت، نقده، بوکان، مشکین شهر، مهاباد، پیرانشهر و اشنویه توزیع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها