رییس پلیس راهور خبر داد:

کاهش 8 درصدی تصادفات در نوروز 94

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کاهش حدود هشت درصدی سوانح رانندگی از ابتدای تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: آمار تصادفات در هفته دوم تعطیلات تاکنون حدود 7،5 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۷۸۳۳۸۱
کاهش 8 درصدی تصادفات در نوروز 94

سردار سرتیپ اسکندر مومنی امروز سه شنبه در بازدید از طرح نوروزی پلیس در استان گلستان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خستگی و خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز سه عامل اصلی سوانح رانندگی در نوروز 94 است.

وی با بیان اینکه 42 درصد تصادفات این ایام مربوط به واژگونی خودرو بدلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده است، افزود: توجه بیشتر به رانندگی نکردن در هنگام خستگی و خواب آلودگی، داشتن سرعت مجاز و پرهیز از سبقت های غیرمجاز 70 درصد میزان سوانح در این بخش را کاهش می دهد.

به گفته رییس پلیس راهور، اگر رانندگان تنها 5 کیلومتر از سرعت خود بکاهند تا 15 درصد تصادفات کاهش خواهد یافت.

سردار مومنی افزود: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون استان های تهران، فارس، خراسان رضوی، کرمان و اصفهان به ترتیب دارای بیشترین میزان تصافات رانندگی بوده اند که دلیل آن حجم بالای تردد در محورهای این مناطق بوده است.

رییس پلیس راهور ناجا همچنین با یادآوری ایام پایانی تعطیلات نوروزی، از مسافران خواست که از موکول کردن زمان بازگشت به روز آخر به شدت پرهیز نمایند.

وی گفت: موکول کردن زمان بازگشت به روز آخر سبب معطلی چند برابری نسبت به شرایط عادی در مسیرهای ارتباطی خواهد شد، زیرا ترافیک در این ایام بسیار سنگین می شود.

سردار مومنی بابیان اینکه ضریب سوانح رانندگی درایام پایانی تعطیلات نوروزی بدلیل خستگی سفر و عجله و شتاب در رسیدن به مقصد افزایش می یابد، افزود: برای کاهش تصافات بهتر است رانندگان بازگشت را در یکی از روزهای 12، 13 و یا 14 فروردین برنامه ریزی کرده و یا به 15 این ماه موکول نمایند.

وی همچنین از رانندگان خواست درصورتی که مسیر استان های شمالی بویژه گلستان را برای سفر یا بازگشت از سفر انتخاب می کنند، مراقبت عابرین پیاده و موتورسیکلت سوارها باشند، زیرا 72 درصد تصادفات در جاده های این مناطق بدلیل نزدیکی شهرها و تراکم بالای جمعیتی، برخورد با عابران پیاده و موتورسواران است.

سردار مومنی در ادامه از ترافیک پرحجم اما روان در اکثر جاده های کشور خبر داد و گفت: با وجود بارش باران در بیشتر استان های کشور و لغزندگی جاده ها، میزان تصادفات رانندگی طی 24 ساعت گذشته 22 درصد درمقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رییس پلیس راهور ناجا در ابتدای ورود به استان گلستان از دستگاه های خدمات رسان و همکار پلیس در طرح نوروزی بازدید و از زحمات آنان قدردانی کرد.

مراسم استقبال از سردار مومنی در محل قرارگاه پلیس راهور گلستان و با حضور معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار، مدیران کل دستگاه های عضو طرح نوروزی پلیس و برخی مسوولان شهری برگزار شد.

استان مرزی و گردشگر پذیر گلستان یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد.

این استان شمالی هم اینک میزبان تعداد بسیاری از هموطنان از نقاط مختلف کشور بوده و علاوه بر این مسیر دسترسی زائران امام رضا (ع) به مشهد مقدس است که محورهای استان های شمالی را برای سفر انتخاب می کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها