پسر جوان با خوردن آب و سنگریزه در برابر گرسنگی مقاومت کرده بود

نجات از قعر چاه بعد از 7 روز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از انجام عملیات موفق نجات، رهاسازی و انتقال یک کودک سه ساله از چاهی به عمق 120 متر خبر داد.
کد خبر: ۷۸۲۷۹۶
نجات کودک 3 ساله از چاه 120 متری

غلامرضا گنج آبادی گفت: در ساعت 20:11 شب گذشته درخواست کتبی آتش نشانی شهر آبسرد شهرستان دماوند مبنی بر اعلام نیاز به خدمات تخصصی نجات برای انجام عملیات رهاسازی و انتقال کودک سه ساله از چاهی به عمق 120 متر ارسال شد.

وی افزود: با توجه به اینکه نیروی های هلال احمر درگیر اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی بودند، اما با درنظر گرفتن حساسیت موضوع نسبت به اعزام یک تیم امداد و یک تیم نجات با استعداد شش نیروی کادر و داوطلب عملیاتی با پشتیبانی یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی نجات جمعیت استان تهران مستقر در شهرستان دماوند اقدام شد که امدادگران در ساعت 20:30 در محل مورد نظر حاضر شدند.

به گفته گنج آبادی، بعد از حضور عوامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران و بررسی صحنه مشخص شد یک دختربچه سه ساله از اهالی آبسرد در یکی از باغ ویلاهای منطقه در حین بازی به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی و نداشتن حفاظ مناسب در اطراف چاه با عمق 120 متر در آن پرت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اضافه کرد: عوامل جمعیت هلال احمر بعد از ایجاد کارگاه مناسب با تجهیزات کار در ارتفاع نسبت به انجام عملیات نجات اقدام کردند که بعد از قریب به سه ساعت کار سخت در عمق 120 متر و با محدودیت زیاد موفق به دستیابی، نجات و انتقال مصدوم ماجرا به محل ایمن و در ادامه بعد از انجام خدمات امدادی در محل برای تکمیل چرخه درمان به مرکز درمانی منتقل شد.

بنابراین گزارش به دلیل عمیق بودن چاه و تراکم فشار هوا در این عمق یکی از نجاتگران جمعیت هلال احمر استان تهران که بیش از دو ساعت درگیر عملیات امدادی در این عمق بود، دچار مشکل تنفسی شد و برای ساعاتی در مرکز درمانی تحت نظر بود. این کودک سه ساله به دلیل سقوط از ارتفاع از ناحیه هر دو دست و پای راست خود دچار شکستگی شد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها