وزیر ارتباطات در نشست خبری در ساری مطرح کرد

فیلترینگ هوشمند سایت‌های مجرمانه

مشاور ارشد پروژه شبکه مدارس اروپا:

کشوری که بگوید فیلترینگ ندارد،دروغ گفته است

استاد دانشگاه موناش استرالیا گفت: غالباً همه کشورهای دنیا می‌گویند که ما خواهان دسترسی آزاد کاربران‌مان به اطلاعات هستیم اما در عمل متوجه می‌شویم که آنها نیز سیاست‌هایی در این باره دارند.
کد خبر: ۷۸۲۶۳۶
کشوری که بگوید فیلترینگ ندارد،دروغ گفته است

خانم جانیس ریچادسون در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه مفهوم پالایش اینترنت در سراسر دنیا امری پذیرفته شده است، اظهار کرد: متأسفانه دیدگاهی که در ارتباط با پالایش و فیلترینگ شکل گرفته، سلبی و به نوعی مقابل آن است زیرا گمان بر این می‌رود که خلاف سیاست‌های آزادی دسترسی به اطلاعات است.

وی عنوان کرد: آزادی بیان و آزادی دسترسی به اطلاعات نیز برای خود تعریفی دارد و مطابق با سیاست‌های کشورها تعیین می‌شود؛ غالباً همه کشورهای دنیا می‌گویند که ما خواهان دسترسی آزاد کاربران‌مان به اطلاعات هستیم اما در عمل متوجه می‌شویم که آنها نیز سیاست‌هایی در این باره دارند.

استاد دانشگاه موناش استرالیا با تأکید بر اینکه این دیدگاه باید پذیرفته شود، گفت: اگر چنین مفاهیمی وجود نداشته باشد نظامات مستقر در کشورها به خطر افتاده و حتی ممکن است در شرایط اضطرار زمینه‌ای برای فروپاشی آنها باشد.

ریچاردسون که مشاور ارشد پروژه اروپایی شبکه مدارس است با تأکید بر اینکه فیلترینگ در همه کشورها و مطابق با معیار آنها به اشکال مختلفی اجرایی می‌شود، گفت: در کشورهای اروپایی پروژه‌هایی چون "اینترنت ایمن" و "اینترنت بهتر" کلید خورده که رسالت‌ اصلی آنها پالایش فضای وب است.

او گفت: ما در اتحادیه اروپا سعی کرده‌ایم برخلاف آمریکا که دیدگاه سلبی دارد به فرهنگ‌سازی و آموزش در زمینه برخورد با اینترنت و فضای مجازی روی آوریم؛ شبکه مدارس کودکان را از دوره مهدکودک و پیش دبستانی با حق و حقوق اینترنتی و اطلاعاتی آشنا می‌کند و به آنها می‌گوید که چطور با این پدیده برخورد کنند تا حداکثر سودآوری را برای آنها داشته باشد.

این کارشناس فضای مجازی اظهار کرد: وقتی کودکی 2 ساله تبلت در دست می‌گیرد باید چارت استفاده بهینه از این ابزار را طراحی کرد زیرا ممکن است تا دو سال دیگر کودکان چند ماهه نیز به سمت استفاده از این دستگاه‌ها روی آورند؛ البته در اینجا هم می‌شود دیدگاه سلبی داشت و قانونی را که بزرگترها وضع می‌کنند به این قشر جوان تسری بخشید، اما باید بدانیم که مقابله با تکنولوژی در برابر فرهنگ‌سازی استفاده از آن حرفی برای گفتن ندارد.

مشاور ارشد پروژه اروپایی شبکه مدارس در پایان گفت: عصر اطلاعات به این مفهوم است که کودکان متولد شده در این دوره به نوعی روح‌شان درگیر ابزارهای ارتباطی است و لذا بزرگترها و مسئولان کشورها وظیفه دارند که حق و حقوق آنها را یادآور شوند و از طرفی درباره مسئولیت‌هایی که فضای مجازی به وجود می‌آورد، نکاتی را گوشزد کنند تا مخاطرات این فضا به حداقل کاهش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
۰
۰
سرعت چی؟؟راست میگی اینو چاپ كن. سرعت نت اونها چی؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها