پیام نوروزی رئیس جمهور آمریکا

اوباما: فرصت را نباید از دست داد

رئیس جمهور آمریکا در پیام نوروزی خود خطاب به ایران گفت: نباید فرصت تاریخی مذاکرات هسته‌ای را از دست داد.
کد خبر: ۷۸۲۲۲۳
اوباما: فرصت را نباید از دست داد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، باراک اوباما در این پیام ، با بیان اینکه، تهران و واشنگتن باید بتوانند مسئله هسته‌ای را به صورت مسالمت آمیز و از طریق دیپلماسی حل کنند، افزود: ممکن است دیگر به این زودی ها، چنین فرصتی فراهم نشود.

رییس جمهور امریکا گفت: در ایران و آمریکا، افرادی وجود دارند که با حل و فصل دیپلماتیک مسئله هسته‌ای مخالف هستند.

وی افزود: به باور من، تهران و واشنگتن فرصتی تاریخی در اختیار دارند تا این مسئله را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

رئیس جمهور امریکا تاکید کرد: نباید این فرصت را از دست بدهیم.

وی با اشاره تفاهم اولیه یکسال پیش درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: هر دو طرف به تعهداتشان (درباره این توافق نامه) پایبند بوده‌اند، به طوری که ایران پیشروی در برنامه هسته‌ای اش را متوقف کرده و جامعه بین المللی نیز برخی از تحریمها را کاهش داده است.

این در حالی است که طرف مقابل بارها تعهدات خود را در قبال ایران زیر پا گذاشته و اقدام به وضع تحریم‌های تازه علیه ایران کرده است.

اوباما با بیان اینکه روزها و هفته‌های آینده اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: در مذاکرات پیشرفت‌هایی به دست آمده اما همچنان شکاف‌هایی باقی است.

وی به فتوای رهبر معظم ایران علیه ساخت تسلیحات هسته‌ای و سخنان رئیس جمهور ایران درباره اینکه گفته تهران هرگز تسلیحات هسته‌ای نخواهد ساخت اشاره کرد و گفت: جامعه بین المللی می‌گوید ایران باید به انرژی هسته‌ای صلح آمیز دسترسی داشته اما این کار باید با تعهدات بین المللی همسو باشد.

این سخن در حالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران عضو سازمان بین المللی انرژی اتمی است و ثابت کرده است که هیچ انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای خود نداشته، مدعیان انحراف ایران از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای هم تاکنون هیچ سند و مدرکی مبنی بر غیر صلح آمیز بودن فعالیته‌های هسته‌ای ایران ارائه نداده‌اند.

اوباما مدعی شد: اگر ایران گامهای جدی و قابل راستی آزمایی بردارد و به جهانیان اطمینان خاطر بدهد که برنامه هستهای اش فقط برای مقاصد صلح آمیز است، می تواند راهی برای رشد سرمایه گذاری خارجی و افزایش فرصتهای شغلی برای ایرانی ها از جمله جوانان بوجود آورد.

ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) هم اکنون برای رسیدن به توافقی هسته ای در لوزان سوییس سرگرم مذاکره هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
saeid
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
۰
۰
ایران اسلامی همیشه بابت انرژی هسته ای مسولین خود دفاع میكنند وهمسو بارهبرعزیز ایستادگی خواهد كرد
ضد اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
۰
۰
آقای اوبامای به اصطلاح صلح طلب و حامی تروریسم داعش، بدانید در ایران كسی مخالف توافق نیست بلكه شماها در آمریكا مخالفهای نمایشی داری یعنی آمریكا كشوری بی خود، زورگو و متلاشی شده هست پس ایران كشوری غنی و پر استعداد میباشد و مخالفان ایران را اصلا متهم نكن فهمیدی یا نه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها