دستگیری مجرمی که فکر می‌کرد حرفه‌ای است

منصور هاشمیان / بازپرس جنایی: امسال پرونده‌های تلخ و شیرین بسیاری را رسیدگی کردم اما دستگیری سارق طلافروشان یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایم بود.
کد خبر: ۷۸۱۸۵۱
دستگیری مجرمی که فکر می‌کرد حرفه‌ای است

در این پرونده سارقی با حمله به طلافروشان، کیف پر از طلای آنها را سرقت می‌کرد. متهم به نام آرش سال 88 به همین اتهام دستگیر و زندانی شده بود. او پس از محاکمه به 10 سال زندان و رد مال محکوم شد که با گرفتن مرخصی از زندان بیرون آمد و دیگر بازنگشت. او در این مدت فرار هم دست از اقدامات مجرمانه‌اش برنداشته بود و با شناسایی طلافروشان، طلاهای آنها را سرقت می‌کرد. سرقت‌های این سارق حرفه‌ای باعث شده بود مالباختگان با مشکلات فراوانی رو‌به‌رو شوند و برخی قربانیان تمام دارایی خود را از دست داده بودند.

آرش خیلی حرفه‌ای عمل می‌کرد و مدام مخفیگاه خود را تغییر می‌داد تا در دام پلیس گرفتار نشود. سرانجام در آخرین روزهای امسال، تحقیقات پلیس نتیجه داد و سارق در دام ماموران گرفتار شد. او هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد ماموران ردی از وی به دست بیاورند و در این مدت با فروش طلاهای سرقتی برای خود خانه و ویلاهای میلیاردی خریده بود. پس از دستگیری سارق، مالباختگان که ناامید شده بودند برای بازگشت سرمایه خود امیدوار شدند.

آرش وقتی برای تحقیقات به دادسرا منتقل شد، در بازجویی‌ها مدعی بود تصور نمی‌کرد دوباره دستگیر شود و این بار خیلی حرفه‌ای عمل کرده بود.دستگیری این سارق نشان داد بار کج هیچ‌گاه به منزل نمی‌رسد و مجرم هر چقدر هم حرفه‌ای باشد، سرانجام گرفتار شده و به سزای عمل خود می‌رسد.

کشف این پرونده با عث شد روزهای پایانی سال 93 را با آرامش بیشتر سپری کنم و خوشحال هستم که سارق حرفه‌ای نوروز امسال در زندان است و طلا فروش دیگری قربانی جرایم او نمی‌شود. اگر مجرمان قبل از ارتکاب جرم به عاقبت کار خود فکر کنند هیچ‌گاه مرتکب جرم نمی‌شوند. در این پرونده نیز غرور کاذب آرش باعث شد همچنان به جرایم خود ادامه دهد.

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
عبدالله
United States
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
۰
۰
البته مال باختگان هم خیلی امیدوار نباشند زیرا كه سارق دستگیر میشود ولی مالی برنمیگردد.
غلام محبت
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
۰
۰
اقای بازپرس شماو همكاران تان اعم ازپلیس وسایر ضابطین محافظان جامعه هستید من ازدور دست همه شمارا ازصمیم قلب میبوسم

نیازمندی ها