نشست مشترک وزرای خارجه ایران، فرانسه، انگلیس، آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل آغاز شد. این در حالی است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از وجود شکاف​ها در این مذاکرات خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۲۲۶
آغاز مذاکرات هسته​ای ایران با سه کشور اروپایی

به گزارش خبرگزاری​ها، نشست مشترک محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی با شرکت همتایان طریف از کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان در بروکسل آغاز شد.

پیش از این، ظریف با خانم موگرینی مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا و فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در بروکسل دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

مذاکرات محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه سید عباس عراقچی، وندی شرمن معاونان وزرای خارجه، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و نیز حسین فریدون که از ساعت 10:30 دقیقه امروز (دوشنبه) به وقت تهران آغاز شده بود پس از 5 ساعت مذاکره در ساعت 15:30 دقیقه به پایان رسید.

موگرینی: هنوز شکاف‌هایی وجود دارند

از سوی دیگر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران هنوز شکاف هایی وجود دارند.

به گزارش ای بی سی نیوز، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از وجود شکاف هایی در مذاکرات هسته ای با ایران برای دستیابی به توافق هسته ای خبر داد.

این مقام اروپایی که مسئولیت هماهنگی مذاکرات اروپایی ها با ایران را بر عهده دارد و برای مذاکره با وزیر خارجه ایران به همراه دیگر وزرای خارجی کشورهای اروپایی عضو گروه ۱+۵ در بروکسل به سر می برد گفت: هنوز برای رسیدن به توافق هسته ای شکاف هایی وجود دارند که امیدوارم در مذاکرات امشب به کم شدن شکاف ها کمک کند.

وی که پیش از مذاکره با وزیر خارجه ایران سخن می گفت تصریح کرد: پنج نماینده حاضر تمایل دارند تمامی موضوعات روی میز را رفع کنند.

فرانسه خواستار توافق محکم با ایران شد

در همین حال، وزیر خارجه فرانسه گفت اتحادیه اروپا خواستار توافق محکم با ایران است.

به گزارش آسوشیتدپرس، «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه گفت اروپا خواستار یک توافق محکم با ایران است.

وی که برای شرکت در مذاکرات وزرای خارجه اروپایی با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به بروکسل رفته است گفت: اروپایی ها تمایل دارند با ایران به یک توافق برسند اما فقط در صورتیکه توافق محکم باشد.

فابیوس گفت توافقی صورت گرفته اما هنوز نکات مهمی باقی مانده اند که باید حل شوند.

وزیر خارجه ایران امروز برای دیدار با همتایان اروپایی بعد از مذاکره با همتای آمریکایی خود در لوزان سویس راهی بروکسل پایتخت بلژیک شد و بعد از مذاکره با طرف های اروپایی برای ادامه مذاکره با آمریکایی ها به لوزان بر خواهد گشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها