در حالی به آمدن بهار و تعطیلات نوروز نزدیک می‌شویم که صحنه تئاتر امسال برخلاف سال‌های گذشته تعطیل نیست و میزبان چند نمایش خواهد بود؛ نمایش‌هایی که در روزهای آغاز سال 94 روی صحنه می‌رود و این امید را ایجاد می‌کند که سال نیکوی تئاتر از بهارش پیدا شود.
کد خبر: ۷۸۱۱۲۲
سقراط و رابینسون کروزوئه مهمانان نوروزی تئاتر

به گزارش جام‌جم، هر چند هنوز هم مساله بحران مخاطب در تئاتر کشورمان حل نشده است و با مشکلات مختلفی در عرصه تئاتر روبه‌رو هستیم، اما اعلام این خبر که برخی تماشاخانه‌ها و سالن‌ها در ایام عید نوروز فعال هستند، می‌تواند خبر خوشی باشد که حکایت از حضور مردم در سالن‌های تئاتر دارد. براساس آنچه تاکنون اعلام شده است برخی نمایش‌ها در ایام تعطیلات نوروز روی صحنه می‌روند و سال نوی تئاتری‌ها امسال از میانه تعطیلات نوروز آغاز خواهد شد.

یکی از این نمایش‌ها «سقراط» ساخته حمیدرضا نعیمی است که سال های 93 ـ 92 دو نوبت روی صحنه رفت. این نمایش امسال هم به دلیل استقبال مخاطبان دوباره روی صحنه می‌رود و آغازگر برنامه‌های تالار وحدت در سال 94 خواهد بود.

در این نمایش 120 دقیقه‌ای هنرمندانی چون فرهاد آئیش، لادن مستوفی، بهار نازی، کتانه افشاری‌نژاد،‌ ایوب آقاخانی، سیاوش چراغی‌پور و مجید نوروزی بازی می‌کنند.

از نکات جالب توجه درباره این نمایش آن است که توانسته نظر موافق مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند. «سقراط» در چهاردهمین جشن کانون ملی منتقدان تئاتر جوایز بهترین چهره پردازی (ماریا حاجی‌ها)، بهترین آهنگسازی (سیاوش لطفی)، بهترین طراحی لباس (ادنا زینلیان)، بهترین طراحی صحنه (رضا مهدی‌زاده )، بهترین بازیگر مرد (فرهاد آئیش) و بهترین نمایش را از آن خود کرد.

از جمله اتفاقات مثبت امسال تئاتر کشورمان که سال آینده هم ادامه می‌یابد، فعالیت تماشاخانه‌های خصوصی است. یکی از این تماشاخانه‌ها که امسال هم فعال بود، باران نام دارد. این تماشاخانه عید نوروز میزبان دو نمایش خواهد بود و «آخرین نامه» به کارگردانی مهرداد کورش‌نیا و «رابینسون کروزوئه» به کارگردانی میلاد نیک‌آبادی از نهم فروردین روی صحنه می‌رود.

«آخرین نامه» تاکنون با استقبال بسیار خوبی مواجه بوده و به نظر می‌رسد در ایام عید هم مخاطبان زیادی را به تماشای خود بنشاند. در این نمایش نوید محمدزاده، میثم نوروزی و پوریا رحیمی سام روی صحنه می‌روند.

«رابینسون کروزوئه» هم از تئاترهای پرطرفداری است که در ایام عید روی صحنه می‌رود. نمایشنامه آن را حمیدرضا نعیمی نوشته و پیش از این در سالن قشقایی مجموعه تئا‌ترشهر اجرا شده بود.این نمایش در سی‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر موفق به کسب تندیس بهترین بازیگر مرد برای بهرام افشاری شد و لوح سپاس بهترین نویسندگی، کارگردانی و موسیقی را از این دوره دریافت کرده بود. بهرام افشاری، مجید نوروزی، علی حسین‌زاده، احمد محمد جواهری و مسعود انتظاری در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

خانه نمایش هم مانند تماشاخانه باران از نهم فروردین فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. نمایش تک سرباز که تا روز گذشته روی صحنه بود، به دلیل استقبال خوب تماشاگران بعد از یک وقفه کوتاه در ایام نوروز روی صحنه ادامه می‌یابد.

نویسندگی و کارگردانی تک‌سرباز را عباس عبدالله‌زاده به‌عهده دارد و پدرام عزیزی، افشین غیاثی، معصومه رحمتی و... بازیگران این نمایش هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها