بازیگر «تایتانیک» فعالیت تهیه‌کنندگی خود را افزایش می‌دهد

ورود دی‌کاپریو به «اتاق پرجمعیت»

لئوناردو دی‌کاپریو که این روزها فعالیت تهیه‌کنندگی خود را افزایش داده، فیلم تازه‌ای به نام «اتاق پرجمعیت» را به عنوان تهیه‌کننده جلوی دوربین می‌برد. این در حالی است که احتمال زیادی وجود دارد در آن به عنوان بازیگر هم بازی کند.
کد خبر: ۷۸۱۰۹۴
ورود دی‌کاپریو به «اتاق پرجمعیت»

گفته می‌شود نزدیک 20 سال است ‌وی به‌دنبال تولید این فیلم است. در همین ارتباط اهل فن می‌گویند هر‌کسی در چنین موقعیتی قرار ندارد که چیزی حدود 20 سال در پی تولید طرح محبوب خود باشد و از پیگیری این موضوع منصرف نشود، اما لئوناردو دی‌کاپریو در مقام و موقعیتی است که می‌تواند چنین خواسته‌ای را عملی کرده و به یکی از آرزوهای دیرینه‌اش‌ جامه عمل بپوشاند.

چند روز قبل، این بازیگر و تهیه‌کننده قراردادی با شرکت مستقل فیلمسازی نیورجنسی امضا کرد تا «اتاق پرجمعیت»‌ وارد مرحله تولید شود. فیلمنامه اقتباسی فیلم براساس کتاب پرخواننده‌ای به همین نام اثر دانیل کیز نوشته می‌شود. این کتاب سال 1981 منتشر شد و دی‌کاپریو چند سال بعد آن را کشف کرد و خواند. از همان زمان، جذب داستان این کتاب شد و پس از ورود به دنیای بازیگری، تولید فیلمی سینمایی بر مبنای آن به صورت یکی از رویاهای اصلی‌اش درآمد. نزدیکان بازیگر می‌گویند در سال‌های قبل، وی چند بار تلاش کرد‌ امتیاز برگردان سینمایی داستان کتاب را خریداری کند.

خط اصلی داستان کتاب درباره بیلی مولیگان است. مولیگان در دوران زندگی و فعالیت‌های حرفه‌ای کاری‌اش، به اولین قاضی تاریخ آمریکا تبدیل شد که شخصیتی چندوجهی داشت و به دلیل همین شخصیت‌های متفاوتش می‌توانست خود را به عنوان آدم‌های مختلفی معرفی کند. بخش مهمی از این شخصیت‌سازی‌ها در ذهن مولیگان صورت می‌گرفت. وی جرایمی را مرتکب شد که به گفته روان‌شناسان، خودش هیچ اطلاعی از آنها نداشت و هنگام ارتکاب آنها متوجه اقدامات خویش نبود.

امتیاز برگردان سینمایی داستان کتاب «اتاق پرجمعیت» را دی‌کاپریو با همراهی شرکت نیورجنسی خریداری کرده و از سال 1997 بحث‌های جدی پیرامون ساخت آن مطرح شده است. حتی یک بار هم جیمز کامرون، کارگردان «تایتانیک» (که دی‌کاپریو را به یک ستاره سرشناس سینما تبدیل کرد) برای کارگردانی آن اعلام آمادگی کرد. بجز او، چند فیلمساز مطرح دیگر سینما هم از علاقه‌شان برای کارگردانی این فیلم سینمایی صحبت کردند. شرکت فیلمسازی دی‌کاپریو به نام آپیان دی، مایل است کامرون پشت دوربین فیلم قرار گیرد، اما با توجه به جدول کاری فشرده امروزی این فیلمساز، عملی شدن این طرح بعید به نظر می‌رسد.

کامرون دو سال است درگیر مقدمات تولید سه قسمت جدید درام علمی - تخیلی خود، «آواتار» است و احتمال بسیار کمی وجود دارد که او کار روی این پروژه گرانقیمت و پرسروصدا را متوقف و با ‌ اتاق پرجمعیت‌ همکاری کند.

نزدیکان بازیگر می‌گویند وی علاقه‌مند به بازی در نقش کاراکتر بیلی مولیگان است. بازی در نقش این شخصیت چند وجهی در این درام روانکاوانه به دی‌کاپریو فرصت ارائه یک بازی زیرپوستی خاص و مشکل را می‌دهد. با این نقش، این بازیگر خودش را به عنوان یک هنرمند غیرمتعارف مطرح می‌کند؛ هنرمندی که توانایی ظاهر شدن در قالب نقش‌های سخت و پیچیده را دارد. منتقدان سینمایی می‌گویند دی‌کاپریو قبل از این در «جزیره شاتر» مارتین اسکورسیزی هم بخوبی موفق شده نقش یک بیمار روانی را با ظرافت‌های خاص آن به تصویر بکشد.

منتقدان سینمایی هم از کاراکتر بیلی مولیگان به عنوان نقشی اسکاری اسم می‌برند که می‌تواند زمینه‌ساز دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد برای اسکورسیزی باشد. این بازیگر قبل از این چند بار نامزد دریافت این جایزه شده، ولی هیچ بار موفق نشده آن را دریافت کند.

کلید فیلمبرداری ‌ اتاق پرجمعیت‌ برای اواخر فصل بهار سال جاری میلادی و قبل از شروع فصل تابستان در شهر نیویورک زده می‌شود. هزینه تولید آن هم حدود 40 ‌میلیون دلار برآورد شده است.

دی‌کاپریو چند سالی است‌ به صورت بازیگر فیلم‌های غیرمتعارف سینما درآمده و با فیلمسازان مستقل همکاری نزدیکی دارد. دی در حال حاضر مشغول بازی در آخرین صحنه‌های درام وسترن دلهره‌آور و اجتماعی «بازگشت» به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایناریتو‌ست. این فیلمساز مکزیکی‌تبار سینما چند هفته قبل برای «بردمن/ مرد پرنده‌ای» اسکار بهترین کارگردان سال را گرفت و فیلمش هم به عنوان بهترین فیلم این مراسم انتخاب شد.

دی‌کاپریو در همکاری تازه‌اش با این فیلمساز، در نقش یک شکارچی خرس ظاهر شده که با گریم تازه‌ای به دیدار تماشاگران می‌آید.

در داستان فیلم که اقتباسی از یک نوول موفق است، دی‌کاپریو نقش مردی به نام هاگ گلاس را بازی می‌کند که از سوی یک خرس زخمی می‌شود. همکارانش پس از دزدیدن وسایل او، رهایش می‌کنند تا بمیرد. اما هاگ زنده می‌ماند و برای انتقام‌ گرفتن برمی‌گردد.

داستان فیلم در قرن نوزدهم میلادی اتفاق می‌افتد و یک فضای پربرف را (در تضاد با گرمای خشک بیابان‌های وسترن‌ کلاسیک) به نمایش می‌گذارد. این فیلم در روزهای پایانی سال جاری میلادی روی پرده سینماهای جهان خواهد رفت.

لئوناردو دی‌کاپریو که در سال 2010 در وسترن «جانگوی از بند رسته» در اولین نقش منفی سینمایی‌اش بازی کرد، در آخرین فیلم روی پرده خود «گرگ وال‌استریت» هم در نقش یک کاراکتر ضدقهرمان و ضداجتماعی ظاهر شد.

این فیلم شرح حال‌گونه درباره ظهور و سقوط جردن بلفورث یکی از کارگزاران طماع منطقه وال‌استریت بود. دی‌کاپریو برای بازی در نقش بلفورث نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال شد.

‌گرگ وال‌استریت‌ به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در سال 2013 به نمایش عمومی درآمد. پس از آن، فیلم دیگری از وی اکران عمومی نشده است.

به این ترتیب، بین فیلم جدید او با کار قبلی‌اش، دو سال فاصله وجود دارد. دی‌کاپریو می‌گوید ترجیح می‌دهد در تعداد کمتری فیلم سینمایی بازی کند، اما این فیلم‌ها قابل دفاع و مقبول باشند.

اسکرین اینترنشنال / مترجم: مهبد آستانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها