جام جم ورزشی: رادیو ورزش در یکی از برنامه‌های صبحگاهی خود از طرح‌های ابتکاری توسط این رادیو و معاونت سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و اعلام کرد: برای ایجاد طرح ملی ورزش صبحگاهی در مدارس، برنامه‌ریزی و عملیات مقدماتی تا مهر ماه صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۷۸۰۵۰۱
طرح ملی از رسانه ملی

به گزارش جام جم ورزشی ، شنیدن این خبر و عملیاتی کردن ورزش مدارس با توجه به آمارهای نگران کننده درباره ورزش نکردن یا کمبود حرکات بدنی در بین نوجوانان دانش‌آموز، جای خوشحالی دارد که بار دیگر رسانه ملی در جهت توسعه ملی ورزش، گام رو به جلو برمی دارد.

در سال‌های گذشته وزارت آموزش و پرورش با طرح‌های ورزشی خود، آموزش برخی از رشته‌های پایه را به‌عنوان واحد درسی مدارس درنظر گرفت. ژیمناستیک، شنا، تنیس روی میز و دوومیدانی از جمله این ورزش‌ها در سطوح دبستانی است که ارتقای سطح سلامت و افزایش آمادگی جسمانی دانش‌آموزان را همراه دارد. هر چند از ابتدا به دلیل برخی نارسایی‌ها و کمبودها بویژه کمبود فضای ورزشی در مدارس استیجاری، انتقادهایی به این طرح وارد بود اما با توجه به نیاز حرکتی، کمبود سرانه ورزشی و زمان ناکافی برای فعالیت‌های ورزشی، همین مقدار فعالیت و تشویق بچه‌ها به حرکت بدنی را باید به فال نیک گرفت زیرا کاهش فعالیت‌های حرکتی و عوارض ناشی از آن در کودکان، با مشکلات جسمانی و روانشناختی بسیاری همراه است.

بعد از طرح پرداختن به ورزش‌های مفرح، شاد و گروهی و در عین حال آسان در مدارس، از مهر 94 رادیو ورزش در طرح ابتکاری خود می‌خواهد راس ساعتی مشخص با پخش موسیقی ورزشی، دانش‌آموزان را به انجام حرکات ورزشی ترغیب کند. این حرکات نرمشی که از طریق کمیته‌ای علمی طراحی می‌شود، با موسیقی رادیو ورزش در مدارس به اجرا درمی‌آید. به این ترتیب ورزش در ساعات اولیه روز آن هم در مدارس، یک روز خوب و پرنشاط را برای دانش‌آموزان به‌وجود می‌آورد که براساس آن در یادگیری مطالب آموزشی کمک حال آنهاست. با این حال از آنجا که ورزش کاملا فرابخشی است، برای کمک به اجرایی شدن طرح رسانه ملی در آموزش و پرورش، علاوه بر معاونت سلامت و تربیت بدنی این وزارتخانه باید نهادهای مرتبط دست به کار شده در زمینه‌های مختلف بویژه دسترسی به فضای ورزشی مناسب همچنین تغذیه مطلوب بعد از ورزش صبحگاهی، به یاری این طرح ملی از رسانه ملی بشتابند.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها