رضا کیانیان که تصمیم دارد، دو جایزه‌اش را برای حمایت از بی‌خانمان‌ها به حراج بگذارد‌، دیگر هنرمندان را دعوت کرد تا «سین» تازه‌ای را با عنوان «سرپناه برای بی‌خانمان‌ها» به سفره هفت سین اضافه و آنها نیز بخشی از جوایز خود را برای کمک به این حرکت، اهدا کنند.
کد خبر: ۷۸۰۱۲۷
رضا کیانیان هم جوایزش را حراج می‌کند
رضا کیانیان که تصمیم دارد، دو جایزه‌اش را برای حمایت از بی‌خانمان‌ها به حراج بگذارد‌، دیگر هنرمندان را دعوت کرد تا «سین» تازه‌ای را با عنوان «سرپناه برای بی‌خانمان‌ها» به سفره هفت سین اضافه و آنها نیز بخشی از جوایز خود را برای کمک به این حرکت، اهدا کنند.

این هنرمند سینما و تئاتر گفت: پیرو اینکه هفته گذشته خانم رخشان بنی‌اعتماد جایزه فیلم «قصه‌ها»یش را برای کمک به خانم‌ها و آقایان کارتن خواب اهدا کرد‌، من هم می‌خواهم دو جایزه‌ام را که مربوط به فیلم «خانه‌ای روی آب» است‌ و شامل جایزه جشنواره فیلم فجر و خانه سینما می‌شود، برای کمک به ایجاد سرپناه برای کارتن خواب‌ها به حراج بگذارم و بر همین اساس این دو جایزه را در یک حراجی که بعد از عید برگزار می‌شود، به فروش می‌رسانم.

کیانیان با اشاره به آمار بی‌خانمان‌ها در تهران اضافه کرد: حدود 15 هزار کارتن خواب در تهران داریم که 5 هزار نفر از آنها زن هستند و این یکی از معضلات شهرهای بزرگ در سراسر جهان است که البته ما بعد از کشورهای دیگر دچار آن شدیم، اما از همین امروز می‌توانیم جلویش را بگیریم و به دولت در این زمینه کمک کنیم.

بازیگر فیلم‌های «یه حبه قند»‌، «آژانس شیشه‌ای» و «یه بوس کوچولو» همه هنرمندان دیگر اعم از سینمایی‌، تئاتر‌، موسیقی ، تجسمی‌، شعر و ادبیات‌ ‌، معماری‌ و ... را دعوت کرد تا آنها نیز بخشی از جوایز خود را به این حرکت اختصاص دهند تا در این حراجی که اوایل سال آینده برگزار شود، تمام عواید فروش این جوایز، برای ایجاد سرپناه برای کارتن خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها تعلق بگیرد.

کیانیان در ادامه پیشنهاد کرد: امسال یک سین با نام «سرپناه برای بی‌خانمان‌ها» به هفت سین اضافه شود و سال آینده نیز این حرکت ادامه پیدا کند.

او توضیح داد: مردم ایران و هنرمندان حتما به این حرکت کمک خواهند کرد، به ویژه حالا که در آستانه عید نوروز هستیم و دل‌ها و خانه‌هایمان را برای آغاز یک سال جدید و خوب آماده می‌کنیم و سفره هفت سین می‌چینیم، خوب است این سین تازه هم در سفره هفت سین امسال ما جای داشته باشد.

کیانیان با اشاره به معضلات افزایش بی‌خانمان‌ها در کلان‌شهرها تاکید کرد: برای ما زشت است که 15 هزار از شهروندانمان، سقفی به جز آسمان نداشته باشند. از سوی دیگر افزایش تعداد بی‌خانمان‌ها برای هر جامعه‌ای خطری بزرگ است. چرا که این افراد در معرض خطرناک‌ترین بیماری‌ها و اعتیاد‌ها قرار دارند که همچون ویروس به کل جامعه سرایت خواهد کرد.

بازیگر نمایش‌های «مردی برای تمام فصول»،« بازی استریندبرگ» و «یادگار سال‌های شن» خاطر نشان کرد: از وزارت بهداشت، شهرداری و وزارت کشور هم برای حمایت از این حرکت کمک می‌خواهیم. البته با شناختی که از آنها داریم، مطمئنیم که حتما کمک خواهند کرد.

او در عین حال تاکید کرد: دولت نباید همه کارها را انجام دهد بلکه مسائل کلی‌تر برعهده دولت است، اما ما مردم و شهروندان باید در چنین وضعیتی به دیگر هموطنان خود کمک کنیم و حضور هنرمندان هم باعث گسترش دامنه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود و با این شیوه، تمام بی‌خانمان‌های تهران سرپناه پیدا می‌کنند و آموزش‌های لازم را هم ‌می‌بینند.

کیانیان یادآور شد: اصولا در شهرستان‌ها بی‌خانمان کمتر است، چون در شهرهای کوچک افراد به سرعت شناخته می‌شوند، اما در تهران ردشان گم می‌شود و این چنین است که بی‌خانمان‌ها از شهرهای دیگر هم به تهران آمده‌اند.

او با اشاره به داستان فیلم «خانه‌ای روی آب» کار بهمن فرمان‌آرا یادآور شد: در این فیلم پسر من معتاد است و من که نقش دکتر "سپیدبخت" را بازی می‌کردم، متوجه می‌شوم پسر معتادم فرار کرده و طبیعتا سرنوشتی جز بی‌خانمان شدن ندارد و حالا خود را موظف می‌دانم جوایزی را که برای این نقش دریافت کردم، برای ایجاد سرپناه به بی‌خانمان‌های کشورم اهدا کنم و دیگر دوستان هنرمندم را هم دعوت می‌کنم تا آنها نیز در این اقدام شریک شوند.

رخشان بنی‌اعتماد به تازگی آخرین جایزه بین‌المللی (آسیاپاسفیک) فیلم «قصه‌ها» را برای ساخت سرپناهی برای زنان بی‌پناه اهدا کرد. (ایسنا)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها