معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه:

مذاکرات هسته ای در مسیر پیشرفت قرار دارد

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه بـا اشاره بـه پیشرفت مذاکرات هسته ای اعلام کرد: مذاکرات هسته ای در مسیرصحیحی درجریان است وامیدواریم طرف مقابل با درک بهتر واقعیات زمینه حصول توافق نهائی را فراهم کند.
کد خبر: ۷۷۸۹۳۱
مذاکرات هسته ای در مسیر پیشرفت قرار دارد

پتر استنلوند معاون وزارت امور خارجه فنلاند که به دعوت مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و به منظور انجام رایزنی های سیاسی به کشورمان سفرکرده است با وی ملاقات کرد.

در این ملاقات تخت روانچی با استقبال از ارتقاء سطح رایزنی های سیاسی ایران و فنلاند، از آغاز فصل جدید در روابط دو کشور ابراز خرسندی نمود.

وی خاطرنشان کرد: بین ایران و فنلاند ظرفیت های زیادی برای همکاری وجود دارد و مناسب است این ظرفیت ها در جهت تحقق همکاری ها بویژه در زمینه های محیط زیست، کشاورزی، بهداشت و درمان، فناوریهای نوین، انرژی های تجدید پذیر، گردشگری و مناسبات فرهنگی مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

در ادامه معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان بـا اشاره بـه پیشرفت مذاکرات هسته ای در چارچوب ۱+۵ و تبیین آخرین تحولات در این خصوص، اعلام داشت: مذاکرات هسته ای در مسیر صحیحی در جریان است و امیدواریم طرف مقابل با درک بهتر واقعیات و اتخاذ تصمیمات سخت و ضروری ، زمینه حصول توافق نهائی را فراهم آورد.

وی درخصوص مسائل منطقه ای اظهار داشت : تروریسم و افراطی گری تهدیدی جدی برای همه است و مباره با آن مستلزم تلاش مشترک و مشارکت همه کشورهاست.

پتر استنلوند معاون وزارت امور خارجه فنلاند نیز در این دیدار با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشور متبوعش به ایران و شروع فصل جدید در روابط ایران و فنلاند ، اظهار داشت: فرصت مغتنمی برای حل مسئله هسته ای بوجود آمده است و فنلاند بسیار امیدوار است که مذاکرات هسته ای به نتیجه خوب برسد.

وی تمایل طرف فنلاندی را برای تبادل هیأت های پارلمانی و نیز افزایش همکاری های فرهنگی اعلام داشت.

معاون وزارت امور خارجه فنلاند با تأکید بر حل و فصل سیاسی بحران های منطقه ای، نسبت به تداوم رایزنی ها با کشورمان ابراز علاقه نمود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها