جام جم ورزشی: در این فصل 10 تیم شانس این را دارند که 3 جام مختلف به دست بیاورند
کد خبر: ۷۷۸۰۹۳
مدعیان سه‌گانه

بعد از این‌که چلسی قهرمان جام اتحادیه فوتبال انگلیس شد و یوونتوس با تساوی یک بر یک مقابل اصلی‌ترین رقیبش یعنی رم با 9 امتیاز بیشتر به صدرنشینی خود ادامه داد و احتمال قهرمانی خود در این فصل را تقریبا قطعی کرد، دوباره احتمالات مطرح شد؛ احتمالاتی که می‌گوید چلسی و یوونتوس دو تیمی هستند که در این فصل شانس سه قهرمانی در سه جام مختلف را دارند.

سه‌گانه تاریخی برای هر تیمی آرزوست. در میان تیم‌های اروپا، بایرن مونیخ آخرین باشگاهی بود که یک سه‌گانه تاریخی را ثبت کرد.

قهرمانی در بوندسلیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا شاهکاری بود که بایرن مونیخ در پایان فصل 2013ـ 2012 رقم زد. در این فصل از لیگ‌های مختلف اروپایی، ده تیم هستند که شانس این را دارند سه‌گانه تاریخی را رقم بزنند.

یوونتوس: بانوی پیر تورین (لقب یوونتوس) هنوز رویای کسب یک سه‌گانه را دارد. آنها با 9 امتیاز بیشتر در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند و علاوه بر آن در جام حذفی ایتالیا نیز از شانس قهرمانی برخوردار هستند. آنها در جام حذفی ایتالیا (کوپا ایتالیا) با فیورنتینا روبه‌رو خواهند شد. یوونتوسی‌ها به یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم راه یافته‌اند.

بایرن مونیخ: بایرنی‌ها هشت امتیاز بیشتر نسبت به تیم دوم جدول امتیاز دارند و از همین اکنون باید آنها را قهرمان بوندسلیگا معرفی کرد. آنها در لیگ قهرمانان اروپا نیز مانند همیشه شانس قهرمانی دارند و علاوه بر آن غیر از بوندسلیگای آلمان یک جام داخلی دیگر در پیش روی خود می‌بینند؛ جام حذفی آلمان.

چلسی: چلسی بتازگی با غلبه بر تاتنهام قهرمان جام اتحادیه فوتبال انگلیس شده است. چلسی که هم‌اکنون صدرنشین لیگ برتر است، پنج امتیاز بیشتر از تیم دوم جدول یعنی منچسترسیتی دارد و شانس مسلم قهرمانی در این فصل است. شاگردان خوزه مورینیو در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا نیز اشتهای بیشتری برای قهرمانی نسبت به فصل گذشته دارند.

شاختار دونتسک و دیناموکیف: شاختار در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد و دینامو به لیگ اروپا رسیده است، اما از آنجا که هر احتمالی وجود دارد می‌توان این دو تیم را با شانس بسیار اندک و ناچیز مدعی قهرمانی اروپا معرفی کرد. این دو تیم در لیگ اوکراین هم رقیب قهرمانی برای یکدیگر هستند، شاختار صدرنشین است و دینامو تیم دوم جدول و قابل پیش‌بینی است که جدال این دو تیم تا هفته‌های انتهایی لیگ اوکراین طول بکشد. این دو تیم در جام حذفی کشورشان هم حضور دارند.

موناکو: تیم پرنس‌نشین لوشامپیونه فرانسه کار سختی برای رسیدن به صدر و قهرمانی در این فصل دارد، اما آنها ناامید نیستند و هم اکنون مدعی قهرمانی به شمار می‌روند. این یک احتمال قهرمانی برای آنهاست تا به سراغ دو احتمال دیگر برویم. موناکو با توجه به پیروزی 3 بر یک مقابل آرسنال در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان شانس بسیار زیادی برای صعود به مرحله بعد دارد، بنابراین آنها مدعی غیرمنتظره اروپا هم محسوب می‌شوند. پرنس‌نشین‌ها در جام حذفی فرانسه هم حضور دارند.

بارسلونا: آنها در لالیگا و کوپا دل‌ری (جام حذفی اسپانیا) مدعی قهرمانی هستند. البته در لالیگا آنها حریفی سرسخت و قدیمی به نام رئال دارند، اما در کوپا دل‌ری شانس بسیار خوبی دارند؛ زیرا رئال از گردونه این رقابت‌ها کنار رفته است. بارسلونا نیز در این فصل مدعی قهرمانی در اروپاست.

بروژ: در میان باشگاه‌های مطرح اروپایی حالا یک باشگاه نه چندان پرطرفدار بلژیکی می‌تواند تاریخ‌ساز باشد. بروژ بلژیک در لیگ برتر کشورش مدعی قهرمانی است و به فینال کاپ بلژیک هم صعود کرده. هدف بسیار بزرگ آنها در لیگ اروپا جستجو می‌شود، جایی که می‌خواهند قهرمان شوند و پس از 39 سال یک جام اروپایی را به ویترین افتخارات باشگاه اضافه کنند.

پورتو: پورتو اکنون تیم دوم جدول رده‌بندی لیگ پرتغال است و امید زیادی دارد تا جای بنفیکا را در صدر بگیرد. پورتو که در جام حذفی پرتغال هم شانس قهرمانی دارد تنها نماینده پرتغال در لیگ قهرمانان اروپا هم به شمار می‌رود.

پاری سن‌ژرمن: این یکی در چهار جام شانس قهرمانی دارد. نخست لوشامپیونه فرانسه که در جدول رده‌بندی با یک امتیاز کمتر نسبت به لیون دوم هستند. دوم لیگ قهرمانان اروپا که اکنون در مرحله یک هشتم نهایی آن حضور دارند. سوم جام حذفی فرانسه که در این فصل تا اینجای کار به یک چهارم نهایی آن رسیده‌اند و در نهایت سوپرجام فرانسه.

وولفسبورگ: آنها با وجود رقیب قدرتمندی به نام بایرن مونیخ که هشت امتیاز بیشتر دارد شانس بسیار کمی برای قهرمانی در بوندسلیگا برای خود می‌بینند، اما به هر حال با توجه به دوم بودن در جدول رده‌بندی مدعی محسوب می‌شوند. وولفسبورگی‌ها در جام حذفی آلمان و لیگ اروپا هم حضور دارند. تصور کسب سه‌گانه از سوی این تیم بسیار سخت است.

سایت گل/مترجم:هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها