پس از معرفی 4 تیم دور پایانی، تب والیبال داغ‌تر می‌شود

غوغا در نیمه شمالی

والیبال ایران برای برپایی بساط بازی‌های نیمه پایانی لیگ برتر چهار تیم دارد؛ شهرداری ارومیه، پیکان، شهرداری تبریز و میزان خراسان.
کد خبر: ۷۷۷۷۹۳
غوغا در نیمه شمالی

هر کدام از این تیم‌ها در این دوره به یک اندازه مدعی هستند، نوع تیمداری، جذب بازیکن و روند طی شده آنها در لیگ برتر این موضوع را ثابت می‌کند. در این بین مدعیان قهرمانی لیگ برتر والیبال در کوران رقابت‌ها سختی‌هایی نیز به جان خریدند و بازی‌های سخت تر آینده را در پیش دارند. نیمه‌نهایی لیگ بر‌تر والیبال با حضور تیم‌هایی از چهار استان نیمه شمالی خاک ایران از هفدهم اسفند به صورت دو برد از سه بازی برگزار می‌شود.

شهرداری بعد از معروف

تا پیش از این وقتی نام تیم والیبال شهرداری ارومیه به میان می‌آمد همه یاد تماشاگران این شهر می‌افتادند اما این روزها نام ارومیه با سعید معروف عجین شده است.ارومی‌ها سابقه زیادی از حضور در لیگ برتر والیبال دارند، نماینده مهد والیبال ایران برای ارتقای مقام سوم فصل قبل راه خوبی را پیموده و در انتظار قهرمانی در بازی‌های امسال است. جهانگیر سیدعباسی، سرمربی تیم شهرداری ارومیه درباره کلیت بازی‌های پایانی می‌گوید: تیم‌های مدعی در این دوره از هر لحاظ مجهز هستند و کار سختی در بازی نیمه پایانی داریم. تیم شهرداری ارومیه در این دور با تیم میزان مشهد بازی می‌کند.سیدعباسی که حریفش را بخوبی آنالیز کرده است، ادامه می‌دهد:تیم مشهدی بازی‌های خوبی انجام داده است و می‌خواهد مکان چهارم سال قبل خود را ارتقا دهد. بازیکنان خوب و کادر فنی متبحر سبب می‌شود با حواس جمع تر به مشهد برویم و کار را تمام کنیم. البته چون در طول فصل تیم ما در رده بندی بالاتر از میزان قرار گرفت، اگر بازی به دیدار سوم کشیده شود باز هم ما میزبان هستیم؛ بنابراین باید از این امتیاز استفاده کنیم. ترک شهرداری توسط سعید معروف از دغدغه‌های مردم شهر والیبال بود. سعید پس از پیشنهاد زنیت کازان با همکاری مسئولان باشگاه زادگاه خود را ترک کرد و به روسیه رفت. سرمربی تیم شهرداری درباره این انتقال و اتفاقات تیم در نیم فصل دوم می‌گوید: مشکل ما فقط از دست دادن سعید معروف نبود. چند بازیکن خوب مان هم در همان اثنا مصدوم شدند. با وجود این می‌توانیم در هفته‌های پایانی از آنها استفاده کنیم. به جای سعید، ورمیلیو ایتالیایی را به خدمت گرفتیم که اینک در تیم ما جا افتاده است.

عیار تیم میزان

رضا مومنی‌مقدم می‌گوید عیار تیم میزان مشهد بازی به بازی بیشتر مشخص می‌شود زیرا با داشتن مردان باتجربه و ملی‌پوش، آنها براحتی تسلیم رقبا نمی‌شوند. تیم والیبال میزان خراسان که امسال با ترکیبی متفاوت نسبت به سال‌های قبل در لیگ برتر حاضر شده است، از ابتدای فصل یکی از مدعیان قهرمانی لیگ امسال بود و با جذب ستارگان مطرح، نمایش خود را برای رسیدن به اوج قدرت به همگان نشان داد. مومنی‌مقدم سرمربی جوان تیم می‌گوید: گاهی در کوران رقابت‌ها به مشکل برخوردیم اما با آرامش و تمرکز، مشکلات را کنار زدیم. در هفته‌های اخیر تیم ما با همدلی و انسجام بازی‌های سخت را کنار زده است و امیدواریم در ارومیه هم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. میزان زمانی که در مشهد میزبان نوین کشاورز بود بسختی از سد این تیم گذشت، اما در بازی دوم این تیم را راحت‌تر مغلوب کرد. مومنی‌مقدم درباره دلیل این نوسان می‌گوید: ما در آن دو بازی هم خوب بودیم. در بازی اول اما تیم نوین 2 ست خیلی عالی کار کرد. روند بازی‌های این تیم در گروه مقابل ما نشان می‌داد آنها با پیروزی‌های پی‌درپی در نیم فصل دوم اعتماد به نفس خوبی دارند بنابراین مقابل ما بسیار خوب کار کردند و به سختی تسلیم شدند. میزان با شهرداری هم کار سختی در ارومیه دارد که سرمربی تیم مشهدی می‌گوید: از اسمش پیداست؛ ارومیه. بازی کردن برای هر تیمی در این شهر سخت است اما ما هم برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی کرده‌ایم. بازیکنان باتجربه ما بارها بازی در حضور تماشاگران ارومی را تجربه کرده‌اند.

کم ادعای خطرناک

حواس همه مدعیان زمانی به شهرداری تبریز بیشتر شد که این تیم در تهران تیم پیکان را شکست داد. از ابتدای فصل خیلی‌ها گفتند شهرداری کم ادعا‌ترین تیم حاضر در لیگ بر‌تر است. آنها که در ترکیب خود از حضور بازیکن ملی‌پوش استفاده نکردند، بازی به بازی با برنامه و دقت پیش رفتند و برای رسیدن به جمع چهار تیم تلاش بسیار زیادی انجام دادند. عادل بناکار، بازیگردانی تیمش را به علیرضا بهبودی پاسور قدرتمند و با تجربه‌اش محول کرد تا مرحله پلی آف با شکست تیم متین ورامین در دو مسابقه به جمع چهار تیم بر‌تر لیگ راه پیدا کند. بناکار که از این نتیجه راضی است، می‌گوید: متین مدعی اصلی قهرمانی بود، اما شکست دادن این تیم در دو مسابقه، ارزش کار بچه‌های تیم ما را نشان می‌دهد. آنها بدون ادعا بازی‌ها را آغاز کردند و من راضی‌ام، همین‌طور مردم تبریز هم از بازی‌های تیم شهرشان خوشحال هستند. سرمربی تیم والیبال شهرداری تبریز در پاسخ به این پرسش که آیا با حضور در جمع چهار تیم انگیزه‌های تیم‌تان فروکش کرده است یا خیر، می‌گوید: تیم شهرداری با عنوان ششمی بازی‌های فصل گذشته را پشت سر گذاشت و امسال ما در جمع چهار تیم هستیم و هنوز برای ارتقای این جایگاه وقت داریم. بی‌شک این عنوان بچه‌های تیم‌ ما را راضی نمی‌کند و ما در این مرحله هم با حریفان می‌جنگیم.تیم شهرداری رقیب مدعی لیگ برتر یعنی پیکان را پیش‌رو دارد. این دو تیم دو بار در بازی‌های گروهی مقابل هم به میدان رفته بودند که حاصل هر کدام یک برد بود. بناکار درباره بازی سوم می‌گوید: ما و پیکان در یک گروه بودیم و بازی‌هایی که انجام داده‌ایم کار شناخت از همدیگر را راحت کرده است. با این حال همه اعضای تیم این مرحله را شروع دوباره لیگ برتر تلقی می‌کنند و اصلا به اتفاقات گذشته بازنمی‌گردیم.

استارت پیکان

تیم پرآوازه و باسابقه پیکان از دیگر تیم‌های راه یافته به جمع برترین‌های لیگ برتر است که امسال با دست باز و بودجه مناسب، بازیکنانی مانند سیدمحمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد قائمی را به خدمت گرفت. پیکان در بیشتر هفته‌ها صدرنشین گروه بود و در پایان هم به‌عنوان تیم اول در رقابت‌های حذفی با وزارت دفاع بازی کرد. شکست این تیم در دو دیدار، اکنون پیکان را در موقعیت بازی با شهرداری تبریز قرار داده است. پیمان اکبری می‌گوید تیمش در بازی قبلی با وزارت دفاع خیلی خوب بود و اعتماد به نفس یارانش را در ادامه بازی‌های لیگ برتر می‌ستاید. شهرداری در مقابل امیرحسینی که هنوز پاس می‌دهد و کارگردان بازی پیکان است، کار مشکلی دارد. سرمربی پیکان همچنان در تیمش بازی بهتر رضاقرا را انتظار می‌کشد زیرا با درخشش این بازیکن روی تور، کار پیکان راحت‌تر از هفته‌های گذشته است. اکبری مانند بناکار اعتقاد دارد این بازی‌ها اصلا در شرایط مشابه دور رفت و برگشت نیست. او می‌گوید: من با عادل بناکار موافقم که نباید بازی‌های این مرحله را با دورهای قبلی مقایسه کرد یا در باد پیروزی‌های قبلی در لیگ برتر والیبال خوابید. اینجا از پوئن اول تا آخر جنگ است.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها