سرانجام صبح سه شنبه هفته‌ای که گذشت نخستین حکم قصاص اسیدپاشی در ایران اجرا شد و به همه مجرمانی که به قانون و صورت های حل شده با اسید، بی خیال پوزخند می زدند و با خودشان حساب می‌کردند که در نهایت به پرداخت دیه ای ناچیز و چند سال حبس محکوم می شوند فهماند، دیگر قرار نیست دست مردان قانون برای مجازات آنها بسته باشد و حق قربانیان اسیدپاشی را از آنها می‌گیرند.
کد خبر: ۷۷۷۶۱۵
حاشیه‌های خواندنی از اجرای حکم قصاص اسیدپاش

این اتفاق برخی مردم را غافلگیر کرد از آن جهت که تصور می‌کردند فقط قرار است حکم قصاص عامل اسیدپاشی به داود روشنایی در آن روز انجام شود اما وقتی او تصمیم گرفت قصاص را به پس از ایام فاطمیه موکول کند،‌ ناگهان خبر رسید که اجرای حکم پرونده اسیدپاش دیگری به جریان افتاده است.

پرونده دوم ، مربوط به مردی بود که حدود 6 سال پیش، با تحریک دو زن به صورت یک راننده تاکسی در قم اسید پاشیده بود و نه تنها چهره اش را ترسناک و بی شکل کرده بود بلکه بینایی دو چشمش را هم از او گرفته بود.

او احتمالا خیال می کرد اگر گیر بیفتد ، به روال پرونده های پیشین اسیدپاشی، در نهایت مجازاتی ناچیز را تحمل می کند که به دستمزد جرمش می ارزد اما ورق برگشت؛ قاضی، حکم بر قصاص داد و قربانی این پرونده اسیدپاشی، بر خلاف آمنه بهرامی،‌ قربانی دیگر اسیدپاشی که در اوج ناباوری مردم ایران، مجید موحدی، اسیدپاش خود را بخشیده بود، از حقش نگذشت و بینایی یک چشم متهم به ازای یک چشم نابینا شده قربانی،‌گرفته شد و بنا شد در صورت تامین نکردن هزینه های درمان قربانی ،‌ بینایی چشم دیگرش هم از او گرفته شود.

با انتشار این خبر در سایت جام جم، شمار زیادی از مخاطبان سایت در پیام هایی کوتاه رضایت شان را از عزم جزم مسئولان قوه قضائیه برای مبارزه جدی با اسیدپاشی اعلام کردند؛ مجازاتی که حالا می شود از بازدارندگی اش مطمئن بود و مسلماً شمار حوادث اسیدپاشی در سال های آینده را کاهش می دهد.

ظاهراً اما همه ، از اجرای این حکم راضی نبودند مثل رها بحرینی که به نمایندگی از سازمان عفو بین الملل، این اقدام قوه قضائیه را « قساوت » دانست و در اظهاراتی تند و به شدت غیر مؤدبانه و مداخله جویانه نسبت به تصمیم قوه قضائیه و خواسته میلیون ها ایرانی، آن را محکوم کرد.

گفته های بی ادبانه خانم بحرینی به اصطلاح پژوهشگر سازمان عفو بین الملل، مسلماً از دیدگاه مسئولان قوه قضائیه آنقدر اهمیت ندارد که بخواهند به آن پاسخ بدهند و آنها قصد دارند از این پس باقی مجرمان اسیدپاشی را نیز ، قصاص کنند تا این جرم در کشورمان ریشه کن شود اما بد نیست به بهانه این نظر غیرمنصفانه، چند نکته را ذکر کنیم:

- قصاص مجرمان اسیدپاشی ، بنا به درخواست میلیون ها ایرانی است که چشم های شان را رو به چهره های حل شده و ترسناک قربانیان اسیدپاشی نبسته اند و بارها برای مظلومیت و زجری که هموطنان شان می کشند اشک ریخته اند و نگران خودشان و عزیزان شان هستند که مبادا روزی طعمه اسیدپاشی شوند.

- ایران اسلامی ، خانه ما است و خودمان بهتر می دانیم برای این خانه، چه قوانینی باید وضع کنیم تا اعضای خانواده چند میلیون نفری مان در امنیت باشند و بی شک آنها که زیر پرچم بیگانگان پناه گرفته‌اند، از کشور گریخته اند و به واسطه فارسی حرف زدن، خودشان را ایرانی جا زده اند ، حق ندارند برای امنیت این چهار دیواری تصمیم بگیرند؛‌ آن هم امنیتی که برای به دست آوردنش هزاران هزار نفر از برادران و خواهران مان جان شان را فدا کرده‌اند.

- به نظر می رسد مسئولان عفو بین الملل خیلی وقت است خوابند و ناگهان با اجرای این حکم بیدار شده‌اند و برای مطرح شدن در رسانه های آن طرف آب، داد و قال راه انداخته اند اما چرا آنها وقتی لازم بود برای احقاق حقوق بشر ، به پاخیزند از خواب خرگوشی نپریدند؟ مثلا چند ماه پیش که اسرائیلی‌ها آنقدر از کودکان غزه کشتند و کشتند که قبرستان ها جا کم آورد و پدرها و مادرها، جسدهای سلاخی شده طفلان شان را زیر آوارها جا گذاشتند ؛ بچه هایی که جرم شان اسیدپاشی نبود، جرم آنها ، مسلمانی شان بود و ملیت شان.

دلواپسان حقوق بشر، خیلی وقت ها خودشان را به خواب زدند مثل همه آن سال هایی که در ابوغریب، ‌زندانیان عریان به فجیع ترین شیوه شکنجه می شدند ، مثل همین تازگی که به گواه همان رسانه های غربی، ابوغریب های دیگری هم در سراسر دنیا وجود دارد که تعطیل نشده است و قرار نیست که تعطیل شود.

آنها حتی وقتی ایرانیان زیادی در کشورهای دیگر به مجازات اعدام محکوم شدند در حالی که مجازات شان در ایران حبس ابد بود و آن کشورها حاضر به مبادله مجرمان با ایران نشدند ، ‌سکوت کردند.

نمایندگان عفو بین الملل که بی شک حرف های شان بازتاب عقاید همه اعضای این سازمان نیست در جریان کشتار مسلمانان میانمار و یمن هم خواب بودند، آنها خبر دارند که صدها نفر از دستگیرشدگان توسط ارتش آمریکا بازداشتی خوانده می شوند نه زندانی، تا تحت پوشش قوانین جهانی حمایت از زندانیان قرار نگیرند و بدون هیچ محدودیتی شکنجه و کشته شوند اما همین کرختی خواب اجازه نمی دهد واکنشی نشان دهند، آنها حتی در برابر اخبار اعدام صدها نفر در چین و عربستان با جرایم عجیب و غریب، چشم های شان را می بندند چون چین جمعیت زیادی دارد و یک قدرت جهانی است که غربی ها همیشه از ترشرویی اش ترسیده اند و عربستان هم اگر دلخور شود می تواند شیرهای نفتش را به روی آنها ببندد و البته متحد اصلی آمریکا هم هست.

آنها چشم های شان را بسته اند و بیدار کردن شان ممکن نیست چون واقعاً خواب نیستند بلکه خودشان را به خواب زده‌اند و فقط گاهی با انگیزه های سیاسی به حرف می آیند مثل همین جمعه که نماینده عفو بین الملل نظرش را درباره قصاص گفت، اما کاش همین اظهار نظرهای بی رحمانه را در مخالفت با اجرای حکم قانونی و شرعی قصاص اسید پاش ها،‌ مقابل قربانیان اسیدپاشی مطرح می کرد در حالی که به صورت های پوست کنده و بی شکل و پلک های بسته شده شان نگاه می کرد و بوی تند اسید را از ذره ذره سلول های شان به مشامش می رسید.

به هر حال ایران ما، چهار دیواری عزیزمان با خانواده هفتاد و چند میلیون نفری اش ، قصد کرده است با تشدید مجازات اسیدپاش ها، این جرم را ریشه کن کند و در این راه ، اظهار نظرهای آنها که خارج از گود ایستاده‌اند و درد اسیدپاشی را تجربه نکرده‌اند، اهمیتی ندارد. مردم حالا منتظر قصاص دیگر مجرمان اسیدپاشی هم هستند و خیلی ها حتی امیدوارند که نیروی انتظامی بتواند هرچه سریعتر مجرمان اسیدپاشی اصفهان را نیز دستگیر کند و پیش از پایان سال شاهد قصاص آنها نیز باشیم.

خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۴۰
نرم افزار موبایل
-
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
اسید پاش باید اعدام بشه
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
تنها راه جلوگیری از چنین رفتاری قصاص است و بس . وقتی با ... طرف هستید كه روی صورت انسانی اسید میپاشه ، چیكار باید كرد ؟ ................ یه راه مطمئن تر وجود داره . اعدام . این خیلی بهتره . زندان برای اینا هتله . یا قصاص یا اعدام . به نظر من آتش زدند داعشی هم خوبه .
azam
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
كسی كه اعدام میشه یه لحظه خلاص میشه .راهش قصاصه.مجرم هرروزخودشو در اینه ببینه وبفهمه با اون بنده خدا چی كرده تا زندست زجر بكشه .فقط قصاص .
فریبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
خانم رها بحرینی اگه تو ایران بودن و خودش یا یكی از اشناهاشون به این مشكل بر میخورد و مجازات سبك این عمل رو میدیدن راحت این نظرو نمیدادن، علت اینكه خیلی ها جرات و اجازه این كار رو بخودشون میدن این هست كه اسیدپاشی مجازاتی در حد كاری كه كردن نداره، اگه هر كسی كه این كارو میخواد بكنه قبلش بدونه كه همون بلایی كه سر طرف مقابلش داره میاد سر خودش میاد مطمئنا قبلش خیلی جای فكر داره براش كه این كارو بكنه یا نه ،‌چون نه مرگه نه مصدومیت و شكستگی و فلج اعضایی مثل دست و پا یا .....، از نظر روانی هزار برابر بیشتر از اون هست، مخصوصا برای یك خانوم ، بینایی از دست بره یعنی از خیلی از توانایی هایی كه داره نمیتونه استفاده كنه
اگه كسی كه این كارو میخواد برای هر علتی انجام بده به عواقبش فكر كنه كمتر جرات اینكارو پیدا میكنه ،‌خیلی زودتر از اینها باید انجام میشدم، من خودم یه زنم، اگه این اتفاق برای من میافتاد تنها چیزی كه میخواستم این بود كه همون بلایی كه سر من اورده سر خودش بیاد
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
فقط قصاص
حامد ترابی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
تازه این نوع قصاص اگه زیر نظر پزشك و با روش های پزشكی نابیناش كرده باشن فایده نداره ، باید همون قدر كه اسید رو طرف پاشیده رو صورت خودش بپاشن تا بشه گفت قصاص . به این جور آدما نباید كوچكترین ترحمی كرد . تازه به نظر من اعدامش هم بكنن كار اشتباهی نكردن .
كسانی هم مثل خانم بحرینی ...حرف میزنن، اگه یكی با خودشون همچین كاری بكنه بازم دم از بخشش و عفو میزنن .
مجرمی كه ناخاسته مثلا بر اثر بی احتیاطی و تصادف به كسی آسیب بزنه رو میشه بخشید ولی كسی كه از روی عمد و با اختیار دست به همچین كاری میزنه همون اعدامش كنن بازم كمشه .
هانیه
United States
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
با سلام آیا اسید پاشان اصفهان بالاخره شناخته شدند و حكم برایشان صادر شد راجع اسید پاشی اصفهان هم پررنگتر بنویسید
گنابادی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
نه اعدام نه زندان فقط قصاص در اسرع وقت بعد از اثبات جرم:خارج نشینان دلشان به حال ما نمی سوزد بلكه با نظام اسلامی مشكل دارند (رها بحرینی)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
آفرین به اون قاضی كه این حكم رو داد و حق اون كسی رو كه بدون ملاحظه زندگی یه نفر رو به هم ریخت را كف دستش گذاشت
نادیا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
اعدام فایده نداره باید زجر بكشه و نه به این شكلی كه با عمل جراحی عصبشو قطع كنن بلكه با همون اسید باید زجرش میدادن اومدیم و قربانی اسیدپاشی كور نشه اونوقت چی؟؟ اونوقت فقط باید هزینه درمان بده؟؟؟؟؟ نظر مهران خیلی خوبه كه میگه باید آتیش بزنیمشون. اصن بدیمشون دست داعش تا خودشون با نظر خواهی وحشتناكشون تو شبكه های اجتماعی تصمیم بگیرن تو اسید ذوبش كنن یا با تبر تیكش كنن یا بدن شیرو تمساح بخورتشون فیلمشم بگیرن پخش كنن خونوادشم ببینن زجر بكشن درس عبرتی بشه....
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
خانم بحرینی خودت را یك لحظه جای قربانیان اسید پاش بذار ببینم خوشت می آید كه از زندگی ساقط بشی بازهم از این فكرها به سرت می زند ، در یك لحظه زندگی زیبایی و بینایی را از طرف میگیرد پس قصاص حقش است اعدام كم است راحت میشود بایستی قصاص بشود تا كسی بخود اجازه اینكار را ندهد كه اینگونه با زندگی مردم بازی كند .فقط قصاص..................................................
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
به نظرمن اسید پاش جز ادم نیست وبا ان باید مثل خودش رفتاركرد بدون كوچكترین دل سوزی
Josef
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
فقط قصاص و بس
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
خانم بحرینی برن به بقیه پژوهشهاشون برسن
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
بهترین راه حل همین قصاصه
یوسف ع
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
بسم الله الرحمن الرحیم ولكم فی القصاص حیوه از تمامی ضابطین قوه قضاییه متشكریم دستتان درد نكند به حرفهای یاوه گویان و فراری ها گوش ندهید دربرابر مجرمین وفاسدین محكم باشید
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
فقط قانون میتواند با قصاص اسید پاش اینگونه جنایت ها را مهار كند وگرنه سنگ روی سنگ بند نمی شود .
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
۰
۰
به نام خدایی كه اگر حكم كند همه محكومیم.................. قصاص بهترین راهست تا از گسترش این عمل زشت وناخوشایند جلوگیری شود...............با تشكراز قوه قضاییه........
محمد.. شریف
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
سركار خانم بحرینی.. از حقوق بشر دفاع میكنید ..؟ یا دفاع از مجرمان.. آمنه بهرامی . و روشنائی وو بشر نیستند..؟چرا زمان وقوع جرم پیدا نمیشوید.؟ هر چند قلبم راضی نیست حتی برای تصورش . ولی ایكاش یكی از بستگان شما دچار این وحوش شود . تا ببینیم كه چطور پشت در اطاق قاضی مربوطه برای صدور حكم رختخواب پهن میكنید . البته روی سخن با امثال شماست نه تنها یك نفر ..
شجاع
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
خانم بحرینی میخواد خودش را مطرح كند وسر زبانها بیافتدوبارسانه های بیگانه مصاحبه كندیكی نیست به اینها بگه كه برای یكدفعه هم كه شده از قربانیان دفاع كنند همین ادمها موقعی كه اسید پاشیها شروع شده بود همه تقصیر ها را به نظام بخاطر بی توجهی نسبت میدادند حالا هم از قصاص دارند ایراد میگیرندمادرایران زندگی میكنیم وقانون اسلامی داریم كه باید اجرا شود
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
این خانوم رو بیارید یه لیوان اسید به صورتش بپاشید بعد ازش درباره مجازات عامل بپرسید صددرصد نظرش عوض شده حكم قصاص رو كمترین مجازات عامل و كمترین احیاء حق خود خواهد دانست
علی
Thailand
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
بنظر من كسی كه دست به اسید پاشی میزند و شخصی كه محرك او بوده را باید اعدام كنند نه قصاص
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
این خانم باید بدانند مجازات هر جرمی باید اثر بازدارندگی در ارتكاب آن جرم در جامعه داشته باشد در مورد اسید پاشی با توجه به تبعات آن برای قربانیان واینكه مجازات اجرا شده تا قبل از حكم قصاص بازدارنده نبوده است بهترین گزینه همان قصاص است هر چند به مزاق بعضی خوش نیاید خوب است این خانم از نزدیك با قربانیان اسید پاشی دیدار می كرد تا به عمق مشكلات این قر بانیان پی می برد وبا دید بازتر ی نظر در مورد قصاص می دادنند حتی با یك نگاه به همین عكس
معلم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
مجازات این افراد علاوه بر بینایی باید از بین رفتن زیبایی صورت را نیز شامل شود وگرنه هنوز ناعادلانه است بعلاوه باید اول صورتشان را قصاص كرد بعد بیناییشان تا درد قربانی را كاملاً حس كنند
نرم افزار موبایل
-
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
برای این افراد قصاص خوب است نه اعدام
اكبری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
قصاص بهترین راه حل است.
نرم افزار موبایل
-
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
خیلی خوب و لازم بود. اگر مجازات این عمل زودتر معلوم شده بود، این داستان خیلی زودتر تموم میشد و كسی بخودش جرات نمیداد این كار كثیف رو كه حتی از قتل هم سنگین تره، مرتكب بشه. به هیچ سازمان و نهاد خارجی هم مربوط نیست كه نظر بده مردم ایران چی براشون بهتره! یادمون نره كه آفریننده ما فرموده در قصاص حیات هست
نرم افزار موبایل
-
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
رخدار: اولا كه خیلی متشكرم از دستگاه قضایی، دوم اینكه بنظرم این خبر از طرف رسانه ها و تلویزیون خیلی باید پخش بشه تا از هر نظر و بطور كامل بتونه اثر گذار باشه
قدرت اله
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
به نظر من برای این گونه اشخاص قصاص كافی نیست
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
بهمن: من با روغن خیلی مختصر سوخته بودم، بعداز لیزر درمانی دو هفته هست كه گرفتارم. به خانم بحرینی بگویید كه آیا شما تصور یا تحمل گرفتاری یك انگشتتون رو دارید؟ كنار آتش نشستن تا سوختن خیلی فرق داره
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
قصاص انگیزه جنایت را در نطفه خفه میكند
محمد
United States
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
قصاص‌هم‌برای‌چنین‌افرادی‌ك‌خوی‌حیوانی‌دارندكم‌است.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
به نظرم قصاص هم برای چنین موجودات كمه
تقی
Netherlands
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
به نظر من اینگونه افراد نه ازخدا ونه ازهیچ چیزی باكیندارندشایدحكم قصاص انهارا ازاینگونه اعمال منصرف كنه
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
نه خوشمان آمد از نوشته هایت . احسنت
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
اگه در طی این چندسال این جور جرمها را قصاص می كردند الان از اینگونه جرم ها در هیچ جای كشور رخ نمیدهد بازم دیر نشده
نرم افزار موبایل
-
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
دیگه برای هیچ موردی نظر نمیدهم چون نظرات بنده اصلا اعلام نمیگردد . مهدی رمضانی از اصفهان
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
دیروز نظرم را بدون هر گونه شائبه سیاسی وغیره با دلائل گفتم ولی كاش می دانستم كدام قسمت را نپسندید كه آن را ننوشتید لاقل دقیقتر می گفتید چه نظراتی را بیشتر دوست دارید شاید در آینده همان ها را اعلام كنیم.
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
اعدام شاید ناعادلانه باشه چون میبینی طرف یه بچه 17 ، 18 ساله است سر یه جروبحث عادی با یه مشت اكه اصلا هم فكرشو نمیكرد باعث قتل دوستش میشه ولی قصاص اسید پاشها كاملا منصفانه به نظر میرسه چون طرف میدونه قیافه قربانی چه شكلی میشه
سیمین
-
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
باسلام. قصاص دستوركاملاواضح قرآن كریم وعین عدالت است.قصاص نفس دربرابرنفس، قصاص چشم دربرابرچشم، قصاص هرعضوبدن دربرابرهمان عضو.حالانمیدانم چرامنادیان حقوق بشردركشورهای غربی اینقدربااین حكم مخالفندوعلیه ایران موضع می گیرند؟!!! چراهمین منادیان دروغین حقوق بشردركشورهای غربی علیه جنایات كثیف دولت دست نشانده آمریكاواسرائیل وغرب واروپا یعنی علیه داعش كثیف وصدهاگروه تروریستی دیگه دردنیاكه به اسم اسلام وبرای خراب كردن چهره ی اسلام دست به جنایات فجیع میزننددم برنمیآرن؟!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها