گذری بر آلبوم‌های منتشر شده در سال 93

کدام آلبوم‌ها مخاطبان را راضی کردند

جام جم نوا: آلبوم «بهارانه» با آهنگسازی «رضا دربندی» و خوانندگی «فیروز رضایی» به زودی روانه بازار موسیقی خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۷۶۰۰
آلبوم بهارانه روانه بازار موسیقی می‌شود

رضا در بندی، نوازنده و آهنگساز، گفت: «آلبوم «بهارانه» شامل ده قطعه از ساخته های من و زنده یاد پدرم رامین دربندی و خوانندگی فیروز رضایی است که دو قطعه از آن از قطعات موسیقی قدیمی لری می باشد و در واقع غالب اثر را گویش و لحنی لُری در بر می گیرد. مراحل میکس و دریافت مجوز انتشار این آلبوم به طور کامل سپری شده و تا چند روز دیگر در اختیار مخاطبین قرار خواهد گرفت.»

وی افزود: «این آلبوم که اشعار آن را غلامرضا سبزعلی و حشمت شفیعیان سروده اند، اولین تجربه خوانندگی فیروز رضایی به شمار میرود که بتازگی صدای او مورد توجه مردم و اهالی موسیقی لرستان قرار گرفته است. آلبوم «بهارانه» جزو معدود آثار موسیقی لری است که به صورت ارکسترال تولید شده و در آن هنرمندان توانمندی از جمله میثم مروستی، پیام طونی، علی جعفری پویان، کریم قربانی، مهرداد عالمی، ناصر رحیمی، آزاد میرزاپور، پاشا هنجنی، برادران قیطاسی، احسان عبدی پور، همایون پشتدار و …. نوازندگی کرده اند.»

فیروز رضایی خواننده این آلبوم نیز در گفتگوی کوتاهی عنوان کرد: «این اثر با یک تک آهنگ قدیمی لری کلید خورد که من اولین بار این تک آهنگ را در تلویزیون لرستان به صورت «پلی بک» اجرا کردم و این اجرا با خیل عظیم درخواستهای مردمی برای پخش مجدد مواجه شد لذا همان شب دو بار دیگر این آهنگ را به درخواست مردم اجرا کردم. پس از آن، تصمیم گرفتیم که آلبومی تهیه کرده و آثار خود را در اختیار علاقمندان قرار دهیم که آلبوم «بهارانه» نام گرفت و امیدوارم مورد استقبال مردم قرار بگیرد.»

دربندی که علاوه بر آهنگسازی، تنظیم قطعات این آلبوم را نیز بر عهده دارد، با اشاره به پتانسیل ها و جذابیت های موجود در موسیقی لری ادامه داد: «موسیقی لری دارای نغمه های زیبا و بکری است که از دیرباز تا به امروز، مردان بزرگی را از جمله زنده یادان رضا سقایی ، شاه میرزا مرادی (دارنده لقب مروارید اقیانوس از فرانسه)، مسعود بختیاری، عطا جنگوگ و نیز بزرگانی همچون علی اکبر شکارچی، درویش رضا منظمی، فرج علیپور، ایرج رحمانپور، محمد میرزاوندی – محمد باجلاوند – سینا سرلک و … را به موسیقی ایران و جهان معرفی کرده است. اکقر نامبردگان ضمن فعالیت های موثر در موسیقی ایرانی با کنسرت های بین المللی خود موسیقی نواحی ایران و زاگرس نشینانش را به گوش جهانیان رسانده اند. خصوصا زنده یاد شاه میرزا مرادی که از معتبر ترین جشنواره های اروپا دارای لقب و عنوان است. موسیقی لری بسیار هیجان انگیز است و همیشه مورد توجه مردم ایران بوده است. ضمن اینکه جای گله مندیست که در دهه های اخیر چند گروه شناخته شده موسیقی کشور چه با اجازه و چه بدون اجازه از صاحبان آثار لری دست به کپی برداری های ناشیانه از این نغمات زده اند و بدون در نظر گرفتن طرز اجرای صحیح لهجه و گویش لری و نیز گاهاٌ منسوب قرار دادن موسیقی لری به اقوام همجوار در نشست های خبری شان به نوعی در حق فرهنگ و موسیقی لرستان اجحاف هایی روا داشته اند که دل اهالی فرهنگ و هنر لرستان از این رفتارهای نادرست به درد آمده است.»

وی در اینباره افزود: «قطعه «باروبارو» را مثال میزنم که بدون اجازه از آقای حسین فرجی آهنگساز و خواننده اصلی این اثر توسط یکی از گروه های موسیقی شناخته شده کشور کپی برداری شد و ضمن تلفیق با چند آهنگ بی ربط دیگر که ماحصل آن یشتر شبیه به یک آهنگ طنز بود، با لهجه ای نادرست در اختیار مردم عزیز قرار گرفت، در صورتی که موسیقی لری یک موسیقی جدی است که با غم و شادی مردم آن دیار عجین شده و ریشه در سنت ها و هویت تاریخی این قوم دارد.»(موسیقی ایرانیان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها