وقتی دیکتاتور خود را رسوا می کند

صدام برای مخفی ساختن شکست خود مزورانه از صلیب سرخ جهانی خواست که برای مشاهده اجساد ایرانی به منطقه بیایند. پس از بازدید نمایندگان این سازمان از جبهه رسما اعلام کردند که اجساد متعلق به عراق است
کد خبر: ۷۷۷۱۴۳
وقتی  دیکتاتور خود را رسوا می کند

بر اساس گزارشات رسیده از منابع موثق رژیم بعث عراق از سازمان صلیب سرخ جهانی درخواست کرده است که با اعلام آتش بس موقت به دولت ایران اعلام گردد که جهت تخلیه جنازه کشته شدگان خود که در عملیات بستان به جا مانده است اقدام نماید .

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی این درخواست که در پی شکست سنگین ارتش متجاوز عراق در تنگه چزابه و به دنبال عدم تحقق رویایی صدام در تصرف مجدد بستان صورت می گیرد. گفته می شود صدام تلاش دارد با این آتش بس موقت از سرعت عقب نشینی خود از مواضع سابق بکاهد .

وزارت امور خارجه کشورمان طی یک یادداشت رسمی از صلیب سرخ جهانی خواسته است تا با اعزام نمایندگانی به جبهه جنوب و مشاهده اجساد عراقی ها کذب ادعای واهی صدام را به عینه مشاهده کنند.

گفتنی است پس از عملیات موفقیت آمیز و غافلگیرانه طریق القدس که منجر به آزاد سازی شهر بستان شد صدام که قبلا اعلام کرده بود در صورت تصرف بستان کلید بغداد را به ایرانی ها خواهم داد برای مخفی ساختن شکست خود مزورانه از صلیب سرخ جهانی خواست که برای مشاهده اجساد ایرانی به منطقه بیایند که با قبول این پیشنهاد از طرف مقامات ایران و صلیب سرخ جهانی نمایندگان این سازمان پس از بازدید از جبهه رسما اعلام کردند که اجساد متعلق به عراق است و این نیرنگ شکست سیاسی دیگری بود که متعاقب شکست نظامی به صدام وارد آمد

منبع: روزنامه اطلاعات 11 اسفند سال 1360

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها