طبق آخرین اطلاعات رسیده از کنگره جهانی موبایل، گوگل به زمان پرتاب رسمی پهپادهای خورشیدی خود که در قالب پروژه تایتان به آسمان ارسال خواهند شد بسیار نزدیک شده است.
کد خبر: ۷۷۶۳۹۷
پهپادهای خورشیدی گوگل

به گزارش جام جم کلیک: ساندار پیچای - معاون ارشد گوگل در بخش‌های اندروید و گسترش حوزه‌های کاری این پلتفرم امروز در کنگره جهانی موبایل به روی صحنه رفت تا خط مشی کمپانی‌اش را که به طور عمده در سه برنامه جامع خلاصه می‌شود توصیف کند. وی در شروع صحبت خود اعلام کرد که در حال حاضر بیش از 4 میلیارد نفر در سراسر جهان به اینترنت دسترسی ندارند.

به گفته پیچای پروژه تایتان شامل پهپادهای سبک وزنی است که انرژی خود را از طریق خورشید و با استفاده از پنل‌های خورشیدی تامین می‌کنند. این پهپادها عملا نقش ماهواره‌های سیار را بازی می‌کنند. کمپانی مبتکر این ایده تایتان نام دارد که سال گذشته توسط گوگل خریداری شد و برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن هستند که فیسبوک نیز به دنبال یک کمپانی مشابه برای انجام اینکار است.

در عمل قرار است این پهپادها بر فراز مناطق خاصی از زمین به پرواز درآمده و دسترسی به اینترنت در آن مناطق را میسر می‌سازد. این پهپادها همچنین می‌توانند در مواقع بحرانی نظیر بلایای طبیعی که کلیه خطوط ارتباطی از بین می‌رود در نقش دکل‌های سیار نیز به انجام وظیفه بپردازند.

پیچای اذعان می‌کند که پروژه تایتان درست در مرحله‌ای قرار دارد که دو سال پیش پروژه لون این کمپانی قرار داشت.

پروژه لون قصد دارد بالون‌هایی را به آسمان ارسال کند که به کمک جریان‌های قوی باد جابجا شده و نقش دکل‌های مخابراتی را ایفا می‌کنند. تنها تفاوت دو پروژه تایتان و لون در منطقه تحت پوشش است بدین گونه که بالون‌های پروژه لون قادرند منطقه به مراتب وسیع‌تری را تحت پوشش خود قرار دهند اما پهپادهای پروژه تایتان بر روی مناطق کوچکتری متمرکز خواهند شد.

پروژه لون هم اکنون مراحل آزمایش خود را در استرالیا و جنوب آمریکا سپری می‌کند و گوگل امیدوار است به کمک شرکای خود بتواند این پروژه را هر چه سریع‌تر در ابعاد جهانی عملیاتی سازد.

زمانی که برای اولین بار ایده استفاده از بالون را شنیدم شگفت زده شدم. چرا که این بالون‌ها بسیار بزرگ جثه بوده و در نگاه اول کار کردنشان امری محال تلقی می‌شد. موضوع استفاده از بالون‌های مخابراتی در مقیاس جهانی که بیشتر به موضوعات فیلم‌های علمی تخیلی شباهت دارد، طی چند سال آینده پیشرفت نهایی خود را طی خواهد کرد و می‌تواند به عنوان سرویس دهنده‌ای مطمئن در زندگی واقعی حضور داشته باشد.

پروژه سوم گوگل Project Blank یا پروژه خالی نام دارد و سال گذشته رسما شروع به کار کرده و هدف از آن متصل کردن مناطق شهری و روستایی موجود در سراسر جهان به شبکه جهانی اینترنت است.

ما موفق شدیم یک شبکه فیبر نوری را به کمک تامین کنندگان اینترنت محلی راه‌اندازی کنیم که برای کاربران اینترنت 4G یا نسل چهارم را به ارمغان می‌آورد. تمام تلاش خود را بکار بسته‌ایم تا پای این پروژه را تا اواخر سال جاری به آفریقا باز کنیم.

پیچای در ادامه می‌افزاید که حرکت کردن کمپانی‌های بزرگ نظیر فیسبوک و بنیاد جهانی اینترنت ابتکاری است به منظور جذب مخاطبان بیشتری از کره خاکی به شبکه جهانی اینترنت که در نوع خود قدمی محکم و بسیار مهم تلقی می‌گردد.

من بسیار خوشحال هستم که کمپانی‌هایی نظیر فیسبوک و دیگران در سراسر جهان بر روی چنین فناوری‌هایی کار می‌کنند.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها