پس از گذشت ده سال از اسیدپاشی روی داوود روشنایی و در صورتی که شاکی رضایت یا مهلت ندهد، ساعت 9 صبح امروز حکم قصاص در زندان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۷۶۲۹۸

به گزارش تسنیم، روشنایی، مرد جوانی است که ده سال قبل به دلایلی واهی و نامعلوم در منطقه مجیدیه تهران مورد اسیدپاشی قرار گرفت و چشم راست و بخشی از صورتش را از دست داد.

پرونده با شکایت داوود به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران رفت و در نهایت بعد از رفت و ‌آمدهای فراوان قاضی عزیزمحمدی با توجه به درخواست شاکی مبنی بر قصاص متهم و دریافت دیه، متهم را به قصاص از ناحیه چشم راست و لاله گوش چپ و پرداخت دیه بابت دیگر جراحات محکوم کرد. پرونده با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد و قضات دیوان عالی با وجود تائید حکم دیه، رأی دادگاه در مورد قصاص را نقض کردند اما دادگاه کیفری استان تهران در رسیدگی دوباره به این پرونده باز هم حکم قصاص را صادر کرد.

مرد اسیدپاش که در جلسات دادگاه دلیل قانع‌کننده‌ای برای این کار خود ارائه نکرده بود باز هم به حکم اعتراض کرد اما این‌بار دیوان‌عالی کشور حکم قصاص را تائید کرد.

در نهایت اسفند سال گذشته رئیس قوه قضاییه با اجرای حکم قصاص فرد اسیدپاش موافقت کرد اما این پایان کار نبود و فراز و نشیب‌های زیادی برای اجرای این حکم وجود داشت.

دهم آذر امسال سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چرا حکم فردی که روی داوود روشنایی اسید پاشیده بود به‌رغم استیذان حکم از سوی رئیس دستگاه قضا اجرا نمی‌شود، گفت: دو مورد را اطلاع دارم که حکم آن قصاص عضو است و حکم نیز تائید و دستور اجرا صادر شده و در مرحله اجراست؛ اما برخی مشکلات مربوط به پزشکی در اجرای حکم وجود دارد. ششم دی نیز دادستان تهران با ارسال نامه‌ای به اجرای احکام دادسرای امور جنایی، خواستار اجرای هر چه سریع‌تر این حکم شد.

اجرای حکم قصاص در این پرونده، پس از اجرای حکم قصاص فرد اسیدپاش به آمنه بهرامی که تا پای اجرای قصاص نیز پیش رفت اما در نهایت شاکی رضایت داد، دومین اجرای حکم قصاص در پرونده‌های اسیدپاشی محسوب می‌شود. متهم پرونده اگر بتواند قبل از اجرای حکم رضایت یا مهلت بگیرد، حکم به تعویق خواهد افتاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها