پرواز هواپیماهای غول‌پیکر در آسمان، برخلاف گذشته بسیار عادی شده است. بد نیست کمی به گذشته برویم و سیر تاریخی این پرندگان ترسناک را مرور کنیم.
کد خبر: ۷۷۶۰۹۲
10 هواپیمای غول‌پیکر تاریخ هوانوردی + عکس

10. بوئینگ KC-747 :این هواپیما بزرگ‌ترین تانکر هوایی جهان است. در حال حاضر تنها یک نمونه از آن باقی مانده که در نیروی هوایی ایران خدمت می‌کند.

9. ایرباس A380 : این هواپیما در واقع بزرگ‌ترین رقیب برای هواپیماهای پهن‌پیکر و دورپرواز بوئینگ محسوب می‌شود. در حال حاضر این بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان است. آن‌قدر بزرگ که چک تعمیر و نگهداری آن 55 روز طول می‌کشد!

8. کاپرونی Ca.60 : از سال 1921 تاکنون این بزرگ‌ترین نمونه اولیه از هواپیما است که ساخته شده. 9 بال و 8 موتور V12 برای یک سفر بر فراز اقیانوس اطلس با 100 مسافر تدارک دیده شده بودند.

7. ایمپالس 2 خورشیدی : این در واقع بزرگ‌ترین هواپیمای خورشیدی جهان است. طول بال‌های آن بزرگ‌تر از یک بوئینگ 747 است در حالی که وزن آن تنها 2270 کیلوگرم می‌باشد.

6. مسر اشمیت ME 321 : همان‌طور که در تصویر می‌بینید، یک هواپیما، دیگری را به کسل کرده است! در اصل مسراشمیت 321 بزرگ‌ترین هواپیمای بدون موتور جهان است که تاکنون ساخته شده است.

5. Convair B-36 : کانویر پیس‌میکر بزرگ‌ترین جرم پرنده با قوای پیستونی محسوب می‌شود. یکی از بارهایی که این هواپیما در هنگامه جنگ سرد حمل نموده، یک راکتور هسته ای می‌باشد.

4. میل V-12 : این هلیکوپتر روسی هرگز وارد مرحله تولید نشد. اما همچنان واجد شرایط عنوان بزرگ‌ترین هلیکوپتر تاریخ است.

3. هیوز H-4 هرکول : این هواپیمای فوق‌العاده و افسانه ای دارای بلندترین طول بال‌ها ممکن است و بزرگ‌ترین قایق پرنده نیز محسوب می‌شود. بیشتر قسمت‌های آن از جنس چوب توس می‌باشد.

2. آنتونوف AN-225 : یکی از بزرگ‌ترین هواپیماهای تاریخ که در سال 1988 ساخته شده و هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و بارهای عظیم را حمل می‌کند.

1. هیندن‌بورگ LZ-129 : چنین پرنده غول‌پیکری می‌تواند همه هواپیماهای بزرگ را قورت دهد. محصول آلمان نازی پیش از فاجعه آتش‌سوزی. کافی است ابعاد آن را با آدم‌هایی که اطراف آن هستند مقایسه کنید.(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
۰
۰
مهشر بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها