روزنامه خندان

آمبولانس ۳۰۰

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۷۵۵۷۰
مرغ را تحریم کنید، میگو بخورید

سیاست روز : مرغ را تحریم کنید، میگو بخورید

وزیر جهاد کشاورزی: مرغ در دولت تدبیر و امید گران نشده است. مردم نباید مرغ را به‌ قیمت ۸ و ۹هزار تومان که می‌گویند در مغازه‌ها وجود دارد خریداری کنند.
احتمال و پیشنهاد مشخص شما در این خصوص کدام یک از گزینه‌های زیر است؟
الف) مرغ در دولت هوخشتره گران شده و مردم همیشه در صحنه بهتر است تا اطلاع‌ثانوی بیفتک سرخ شده با سس قارچ میل کنند.
ب) مرغ در دولت اشک دوم از سلسه اشکانیان گران شده و مردم غیور بهتر است تا اطلاع‌ثانوی از میگوی کباب شده با سس تارتار استفاده کنند.
ج) مرغ در دولت شاه عباس صفوی گران شده و مردم سلحشور تا اطلاع‌ثانوی از استیک آبدار با سس کچاب استفاده کنند.
د) مرغ در دولت قاجاریه گران شده و مردم فهیم تا اطلاع‌ثانوی از ماهی سفید و سرویس زیتون پرورده، سیرترشی، ماست چکیده و گردو استفاده کنند.

علی کفاشیان: نمی‌خواهم بگویم در پست مدیریتی آدم صفر‌کیلومتری بودم. من با فوتبال قبل از رئیس‌ فدراسیون‌شدن آشنا بودم.
به نظر شما آشنایی برادر علی کفاشیان با فوتبال برمی گردد به...
الف) دوهزار سال قبل از میلاد مسیح
ب) دوران دوم زمین‌شناسی
ج) از زمان تماشای بازی فوتبال با توپ پلاستیکی دولایه
د) از طریق برنامه ورزش و مردم

دبیر انجمن صنایع لبنی: یک تئوری غلط تحت عنوان تثبیت قیمت در اذهان وجود دارد.
ما از این انشا نتیجه می‌گیریم که...
الف) امسال نرخ شیر برای پنجمین مرتبه بالا می‌رود.
ب) انجمن صنایع لبنی بر مبنای تئوری تورم از پایین چانه زنی از بالا، تئوری تثبیت قیمت را از پهنا می‌کند توی حلق مردم!
ج) مردم باید اذهان خود را از تئوری‌های پوسیده پاک کنند تا دیگران بتوانند شیر خود را به هر قیمتی که دلشان می‌خواهد، بفروشند.
د) هر سه گزینه فوق صحیح است.

شرق : شش اصل روزنامه‌نگاری ایرانی

در ایران عکس یک مختص یک روزنامه یا مجله نیست و عکس‌یک‌ها از روی جلد مجله‌ای روی جلد روزنامه و مجله دیگر انتقال پیدا می‌کنند. مثل عکس عباس کیارستمی، محمدعلی سپانلو، محمود دولت‌آبادی، آیدین آغداشلو و مسعود کیمیایی که به‌‌صورت هفتگی از این مجله به آن روزنامه تغییر‌جا می‌دهند.
اصل دوم
در ایران مهم‌ترین رویداد برای یک روزنامه یا مجله، سالگرد تولد یا وفات افراد است. یعنی توی تحریریه همه منتظر می‌مانند ببینند کی آمده و کی رفته تا پرونده درست کنند.
اصل سوم
فن کپی‌پیست یک فن کاربردی و انحصاری رسانه‌های ایران است. یعنی یک‌نفر کار می‌کند، همه کپی‌پیست می‌کنند. به‌نظر ما اگر ١٠تا روزنامه با هم جمع شوند و به‌جای یک لوگو، ١٠تا لوگو بگذارند آن بالا، همه‌چیز اوکی می‌شود.
اصل چهارم
الان همه می‌نشینند پای اینترنت تا ببینند فلان خبرگزاری چه گزارشی منتشر کرده. بعد می‌دوند و روش یک لید می‌نویسند و چهارتا «به گزارش این خبرگزاری» لای مطلب می‌آورند و تندی تیتر یکش می‌کنند. در مسابقات جهانی روزنامه‌نگاری ایرانیان دارای مدال‌طلای لید روی مطلب دیگران هستند.
اصل پنجم
روزنامه‌نگاران در ایران با روزنامه‌نگاری به‌عنوان یک مساله ناموسی برخورد می‌کنند. آنها حاضر نیستند کسی دیگر را روزنامه‌نگار به حساب بیاورند مگر اینکه آن فرد به ما استاد بگوید.
اصل ششم
همه مشاغل و افراد حقیقی و حقوقی در ایران در کنار اسم خودشان روزنامه‌نگار هم می‌نویسند. مثل: وکیل و روزنامه‌نگار. پزشک و روزنامه‌نگار. خواننده و روزنامه‌نگار. بقال و روزنامه‌نگار. کله‌پز و روزنامه‌نگار. بادی‌بیلدینگ و روزنامه‌نگار. تزریق عضلانی و روزنامه‌نگار. اما روزنامه‌نگاران ایرانی کنار اسم خودشان نمی‌توانند بنویسند روزنامه‌نگار چون انجمن صنفی روزنامه‌نگاران روی هواست.

کیهان : پیشاپیش

گفت: مگر قرار نبود که قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا نکند؟
گفتم: چطور مگر؟!
گفت: معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه افزایش 10درصدی قیمت برق خانگی را ابلاغ کرده است.
گفتم: تورم هم که در بهمن‌ماه «صفر» بوده است. بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.
گفت: این افزایش برای سال 94 است و...
گفتم: یعنی از حالا...؟!
گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: یارو برای دوستش یک نامه فرستاد که در آن نوشته بود؛ سال جدید و سال‌های بعد را خدمتتان تبریک عرض می‌کنم! درگذشت ابوی گرام را هم تسلیت می‌گویم، عروسی آقازاده را هم تبریک می‌گویم و از هم‌اکنون درگذشت خودتان را هم به بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم! و...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها