نگاهی به افزایش دختران "اتومبیلران"

دخترانی که می خواهند قهرمان باشند

جام جم ورزشی: اتومبیلرانی و کارتینگ به عنوان یکی از هیجان انگیزترین رشته های ورزشی اکنون طرفداران زیادی در میان دختران پیدا کرده است.
کد خبر: ۷۷۴۹۶۰
دخترانی که می خواهند قهرمان باشند

به گزارش جام جم ورزشی ، ظاهر رقابت های اتومبیلرانی و کارتینگ مردانه به نظر می رسد اما کافی است پس از اتمام یک مسابقه با برخی از شرکت کنندگان این رقابت ها صحبت کنیم تا متوجه شویم تعدادی از این راننده ها دخترانی هستند که خیلی وقت است در این عرصه صاحب تجربه شده اند. در بسیاری از رقابت های کارتینگ و اتومبیلرانی زنان راننده حضوری پررنگ دارند. دیگر همه چیز فقط به پدیده های بزرگی مانند لاله صدیق بستگی ندارد. حالا همه می خواهند لاله صدیق باشند. لاله صدیق های جدید عرصه اتومبیلرانی ایران اما از بالا بودن هزینه های اتومبیل های مسابقه می نالند.

قهرمان بودن پول می خواهد

بله، این یک واقعیت تلخ است. برای قهرمان بودن در اتومبیلرانی باید پولدار باشی. این را سحر ملاوردی هم می گوید، دختری که می خواهد قهرمان اتومبیلرانی شود، آن هم با یک پراید. سحر برای این پراید تا امروز میلیون ها تومان خرج کرده است تا بتواند با همین اتومبیل حضوری پررنگ در رقابت های کشوری داشته باشد. او می گوید بنزین مخصوص این نوع اتومبیل ها و هزینه های تعمیرشان بسیار سرسام آور است و باعث می شود علاقه مندان پس از مدتی دلسرد شوند و کنار بکشند. هزینه های مربوط به اتومبیل های مسابقه بسیار سنگین است. حتی لاله صدیق که اوضاع مالی بسیار خوبی دارد نیز مدتی پیش از این مساله ابراز نارضایتی کرده بود.

دختران راننده کجا تمرین می کنند؟

اتومبیلرانی هم تمرین می خواهد. نقشه خوان ها در این میان نقش پررنگی دارند. سحر ملاوردی می گوید: «ما باید خیلی تمرین کنیم. در رقابت با مردان چند قدم عقب تر هستیم چرا که آنها بیشتر از ما در این زمینه تجربه دارند و از سنین کمتری راننده شده اند. البته خود من از 17 سالگی رانندگی می کنم و از 20 سالگی علاقه مند به حضور در رقابت های اتومبیلرانی شده ام. می خواهم قهرمان ایران شوم هر چند که احساس می کنم در این زمینه فعلا کم تجربه ام. برای تمرین کردن مشکلات حاد آنچنانی وجود ندارد اما باید هزینه های آن را در نظر گرفت. هزینه ها گاهی اوقات زیاد می شود اما اشکالی ندارد. من یکی که هدف مهمی دارم. »

افزایش دختران راننده

اما سحر ملاوردی تنها یک مثال است. در پیست های کارتینگ بسیاری از راننده ها دختر هستند. کارتینگ دقت و هوش زیادی می خواهد و گویا دختران راننده از این دو ویژگی لذت می برند. البته گاهی اوقات محدودیت هایی اعمال می شود اما در مجموع باید گفت که دخترانی که برای حضور در رقابت های اتومبیلرانی و کارتینگ قهرمانی کشور تمایل نشان می دهند خیلی زیاد شده است. این دخترهای راننده به کجا می رسند؟ کسی هست که از لاله صدیق و تمام افتخاراتش عبور کند؟ برای پاسخ به این سوال باید صبر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها