نوای شجریان، قوامی، یاحقی و دیگران در گنجینه پنهان صادق طباطبایی

سیصد ساعت موسیقی منتشر نشده در آرشیو صادق طباطبایی

مراسم تشیع پیکر مرحوم سیدصادق طباطبایی خواهرزاده امام موسی صدر و برادر همسر مرحوم سیداحمد خمینی در حسینیه جماران برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۴۷۹۷
پیکر مرحوم صادق طباطبایی تشییع شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، در مراسم تشییع سیدصادق طباطبایی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و جمعی از مسئولان و شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند.

قرار است پیکر آن مرحوم در حرم امام خمینی (ره) به خاک سپرده شود.

سید صادق طباطبایی فرزند آیت‌الله محمد باقر سلطانی بروجردی در سال ۱۳۲۲ در شهر قم متولد شد. وی پس از گذراندن دوران دبیرستان در شهر قم و اقامت کوتاهی نزد امام موسی صدر برای ادامه تحصیل راهی آلمان شد.

وی در رشته شیمی با درجه تخصص در شیمی آلی در دانشگاه آخن و سپس در دانشگاه بوخوم به تحصیل در رشته بیوشیمی پرداخت و سرانجام موفق به اخذ درجه دکتری در رشته بیوشیمی، در شاخه آنزیمولوژی و ژنتیک گردید و در سن 32 سالگی استاد دانشگاه بوخوم شد.

دکتر طباطبایی همچنین کتابهایی را نگاشته و ترجمه کرده که از میان آنها می‌توان به "طلوع ماهواره و افول فرهنگ "و " تکنوپولی " و " زندگی در عیش مردن در خوشی" و "زوال دوران کودکی " اشاره کرد.

دکتر صادق طباطبایی مجموعه خاطرات سیاسی اجتماعی خود را در پنج جلد تدوین کرده‌ است که سه جلد آن تا کنون توسط نشر عروج منتشر شده‌است.

وی پس از یک دوره بیماری صبح روز شنبه دوم اسفند بر اثر سرطان ریه در بیمارستانی در آلمان درگذشت و پیکر آن مرحوم پس از انتقال از آلمان به ایران، صبح امروز از حسینیه جماران تشییع شد.

مراسم ترحیم آن مرحوم، روز جمعه، هشتم اسفند، ساعت 16 در حسینیه شماره 2 جماران برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها