دیدار دو تیم پرسپولیس و لخویای قطر با برتری 3 بر صفر نماینده ایران در گروه A لیگ قهرمانان آسیا پایان یافت.
کد خبر: ۷۷۴۲۶۴
آغاز درخشش پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش ایرنا، دیدار دو تیم پرسپولیس ایران و لخویای قطر از گروه A لیگ قهرمانان آسیا، ساعت 18 و 30 دقیقه عصر امروز در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد.

حمید درخشان سرمربی پرسپولیس ایران در این بازی از سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، علیرضا نورمحمدی، محمد نوری، احمد نوراللهی، مهدی طارمی، گابریل، امید عالیشاه و هادی نوروزی در ترکیب ثابت استفاده کرد.

پرسپولیسی ها بازی را بهتر از حریف قطری خود آغاز کردند و در بیشتر مواقع، توپ و میدان در اختیار سرخپوشان بود.

بازیکنان پرسپولیس چندین فرصت نصف و نیمه گلزنی داشتند اما مهمترین موقعیت گلزنی آنها در دقیقه 18 بود که گابریل بازیکن برزیلی پرسپولیس با پاس خوب مهدی طارمی در محوطه جریمه صاحب موقعیت تک به تک با دروازه بان لخویا شد اما در عین ناباوری و بی دقتی نتوانست توپ را به گل تبدیل کند.

بازیکنان لخویا در نیمه نخست این دیدار، زیاد نتوانستند روی دروازه پرسپولیس موقعت آفرینی کنند و تنها موقعیت آنها به دقیقه 39 باز می گشت که سوریا توپ سانتر شده از ناحیه چپ زمین را به سمت دروازه سرخپوشان روانه کرد اما سوشا مکانی با جاگیری دقیق توپ را مهار کرد.

با پایان 45 دقیقه وقت قانونی این دیدار و دو دقیقه وقت تلف منظور شده از سوی داور، نیمه نخست دیدار پرسپولیس و لخویا بدون گل خاتمه یافت تا شاید تفکرات مربیان دو تیم در بین دو نیمه، برای نیمه دوم چاره ساز باشد.

نیمه دوم این دیدار در حالی آغاز شد که دوم تیم جانب احتیاط را رعایت می کردند و بی گدار به آب نمی زدند.

در دقیقه 55، سباستین سوریا از ناحیه چپ زمین پرسپولیس وارد محوطه جریمه شد و توپ را برای تائه هی سانتر کرد که ضربه سر او با فاصله اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 58 پرسپولیسی ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که سانتر دقیق گابریل بازیکن برزیلی پرسپولیس با ضربه سر زیبای محسن بنگر وارد دروازه حریف قطری شد.

در دقیقه 64 سرمربی لخویا نخستین تعویض خود را انجام داد و اسماعیل محمد بجای ترائوره وارد میدان شد.

هر چند بازیکنان پرسپولیس دقایقی بعد از زدن گل نخست خود وارد لاک دفاعی شدند اما در دقیقه 66 سانتر زمینی گابریل از سمت راست زمین، با پاس زیبا و تکنیکی مهدی طارمی همراه شد و هادی نوروزی لقمه آماده شده از سوی طارمی را وارد دروازه کرده تا پرسپولیسی ها در کمال ناباوری گل دوم خود را به ثمر برسانند.

داور سریلانکایی این دیدار که تمام سعی خود را می کرد به رغم درگیری های متعدد بین بازیکنان دو تیم از دادن کارت زرد خودداری کند، در دقیقه 75 به ترائوره بازیکن لخویا به دلیل خطا روی عالیشاه کارت زرد نشان داد.

لخویا بعد از دریافت گل دوم، بیش از پیش بر روی دروازه پرسپولیس هجوم آورد اما موقعیت های این تیم یکی پس از دیگری از کنار دروازه به بیرون می رفت یا با واکنش های سوشا مکانی مواجه می شد.

سرمربی لخویا در دقیقه 78 دومین تعویض خود را نیز انجام داد و وایس جای خود را به یوسف مساکنی بازیکن تونسی این تیم داد.

در دقیقه 80، طارمی با پاس عمقی نوروزی صاحب موقعیت تک به تک شد اما دروازه بان لخویا ضربه طارمی را دفع کرد و در برگشت، محمد نوری با دریبل بازیکن لخویا، وارد محوطه جریمه شد اما مدافع قطری روی او خطا انجام داد تا داور به نفع پرسپولیسی ها پنالتی اعلام کند.

نوری که پنالتی را گرفته بود، پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و در دقیقه 83 توپ را بر خلاف جهت حرکت گلر لخویا، وارد دروازه کرد و سومین گل سرخپوشان به ثمر رسید.

در دقیقه 87، درخشان نیز نخستین تعویض خود را انجام داد و علیپور جوان را بجای مهدی طارمی وارد زمین کرد.

در نهایت این مسابقه سه بر صفر به سود سرخپوشان به پایان رسید تا پرگل ترین بازی روز نخست لیگ قهرمانان آسیا لقب گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها