مطالبات پرونده ۶۵۰۰ میلیارد تومانی در شرف وصول است

واکنش رئیس کل بانک مرکزی به خروج چمدانی ارز از کشور

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به پرسشی در خصوص خروج ارز حاصل از توافق ژنو به صورت چمدانی از کشور گفت: بانک مرکزی در رابطه با بازار طبیعتا وظایفی دارد که در حال انجام آن است.
کد خبر: ۷۷۳۸۵۴
واکنش رئیس کل بانک مرکزی به خروج چمدانی ارز از کشور

ولی الله سیف در حاشیه نشست هم اندیشی عصر امروز فعالان بازار سرمایه با مسئولان ارشد کشوردر جمع خبرنگاران درباره واریز اقساط ژنو اظهارداشت: به جز قسط اول، تاکنون اقساط دوم و سوم این توافقات نیز به حساب بانک مرکزی واریز شده که در هر قسط ۴۹۰ میلیون دلار به حساب بانک مرکزی واریز شده است.

سیف در خصوص پرونده ۶۵۰۰ میلیارد تومانی بدون وثیقه گفت: این یکی از بدهکاران معوقه نظام بانکی است که در مرجع قضایی مطرح شده و پرونده آن در شرف رسیدگی قرار دارد و هماهنگی بسیار مناسبی در این خصوص انجام شده و با تفاهم مناسبی که بین مسئولان بانک مرکزی و قوه قضائیه وجود دارد مطالبات معوق در شرف وصول قرار دارد.

وی تصریح کرد: این پرونده یکی از پرونده هایی است که در گذشته تسهیلات به آن پرداخت شده و در لیستی که به رئیس قوه قضائیه از سوی بانک مرکزی ارائه شد، این پرونده در ردیف سوم قرار داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: از رئیس قوه قضائیه درخواست کرده ام دستوراتی در خصوص ساماندهی این قضیه انجام دهد و شعب تخصصی را در رابطه با نظام بانکی ایجاد شود که این پیشنهاد مورد استقبال رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.

سیف افزود: دادستان تهران نیز این امر را جز اولویت ها قرار داده و برخی از اطلاعاتی را که مربوط به تک تک این پرونده ها بوده دارای نقص هایی بوده که به بانک ها تکلیف شده که این نقص ها را برطرف کنند. البته این نقص ها بیشتر مربوط به آدرس شعب دادگاهی بود که این پرونده ها در آن مطرح هستند.

وی تصریح کرد: به بانک ها گفته شده مجددا این لیست را تهیه کنند و نواقص را رفع و دوباره به مرجع قضائی ارائه دهند. البته مواردی که تکمیل بود در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

سیف با اشاره به جلسه دادستان تهران با مدیران عامل بانک ها گفت: دادستان با این مدیران ارتباط مستقیم داشته و پرونده ها بدون توجه به اینکه مربوط به چه کسی هستند، بررسی خواهند شد.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد پرونده های مطالبات معوق مربوط به تسهیلاتی است که سه تا چهار سال پیش پرداخت شده و بانک مرکزی وظیفه دارد این پرونده ها را رسیدگی کند و این اقلام را به حیطه وصول درآورد و به چرخه حمایت از تولید کمک نماید.

سیف درباره رقم مطالبات معوق گفت: در رسانه ها رقم مطلقی منعکس می شود در حالی که این رقم نتیجه گردش عملیات زیادی است یعنی در هر روز، هفته و ماه اقلامی از آنها وصول می شود و اقلام دیگری جایگزین می شوند و مطالبات معوق روند طبیعی خود را طی می کند و حساسیت های که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی داشت و کارگروه ویژه تحت عنوان کمیته فرادستگاهی در بانک مرکزی تشکیل شده، مسائل را مرتب پیگیری می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی برای تامین اسکناس شب عید نداریم گفت: جلسه ای در روز گذشته تشکیل شده که براساس آن اسکناس کافی در اختیار مردم در شب عید قرار خواهد گرفت. حجم این اسکناس ها از سال گذشته به طور حتم بیشتر است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانشجوی ایرانی
Netherlands
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۰
جواب قانع كننده ای در مورد خروج چمدانی ارز نداد , مزدوران دارند ارز را از مملكت خروج میكنند تا اگر دوباره تحریم شدیم در فشار قرار گیریم , سناریوی جدید غرب استفاده از مزدوران داخلی برای خروج ارز بصورت چمدانی
فعلا همه چی آرام است و بیخیال بعد كه فشار آمد پیگیری می كنیم مثل همیشه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها