رییس پلیس راهور از توقیف ۴ هزار خودرو متخلف خبر داد

سردار مومنی: مسافران بازگشتشان را توزیع کنند

رئیس پلیس راهور ناجا از ساماندهی نیم میلیون نفر برای اجرای برنامه‌های ترافیکی در نوروز ۹۴ خبر داد.
کد خبر: ۷۷۳۷۱۳
ساماندهی نیم میلیون نفر برای اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز ۹۴

سردار اسکندر مومنی در حاشیه چهل و ششمین کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز ۹۴ در جمع خبرنگاران گفت: از ۲۵ اسفند ماه ۹۳ با انجام رزمایشی بزرگ با حضور همه کمیته‌های امدادی و امنیتی طرح نوروزی پلیس راهور آغاز می‌شود و تا پایان پانزدهم فروردین ماه سال ۹۴ نیز ادامه خواهد داشت.

وی از تصمیم‌گیری‌های اصلی این جلسه هماهنگی،‌ کاهش میزان تلفات و تصادفات جاده‌ای را برشمرد و افزود: با توجه به اعلامی که از سوی سازمان‌ها و نهادهای عضو اعلام شده است، امسال با افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت حضور دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های نوروزی شاهد هستیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه نیم میلیون نفر از کلیه سازمان‌‌های عضو کمیته هماهنگی و اجرای طرح‌های نوروزی، اجرای سیاست‌های کلی را بر عهده دارند، افزود: همزمان با اجرای طرح‌های نوروزی، چند طرح دیگر نیز در خصوص تردد خودروها و کمک به کاهش میزان جرایم راهنمایی و رانندگی اجرا می‌شود که اجرای این طرح‌ها خللی در انجام طرح‌های نوروزی ایجاد نخواهد کرد.

مومنی با اشاره به افزایش میزان مسافرت‌ها در سال جاری، گفت: هر سال در ایام نوروز در سه مقطع شاهد افزایش میزان تصادفات هستیم که امسال با مشخص شدن روزهای پیک و تجزیه و تحلیل آمار کشته‌شدگان، نهایت تلاش خودمان را به کار گرفته‌ایم که از میزان تصادفات جاده‌ای کم کنیم.

وی افزود: در طول اجرای طرح‌های نوروزی، تردد کلیه وسایل غیرمجاز اعم از خودروهای سواری و اتوبوس‌های در خدمت سازمان‌ها و ادارات، در کلیه جاده‌های برون شهری ممنوع است و در صورت مشاهده، خودروی مذکور متوقف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با همه توان در اجرای برنامه‌های نوروزی حاضر می‌شود، افزود: پلیس راهور ناجا با ۵۰ هزار نفر از نیروهای خود، اجرای طرح‌های نوروزی را بر عهده می‌گیرد.

مومنی با اشاره به سیاست‌های تشویقی پلیس برای کاهش میزان جرایم در نوروز ۹۴، گفت: خوشبختانه با توجه به اقداماتی که صورت گرفته است، شاهد کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی هستیم، اما با توجه به افزایش حجم مسافرت‌های برون شهری و درون شهری، سعی می‌کنیم با انجام سیاست‌های تشویقی و کسب مجوزهای لازم، بتوانیم امسال نیز مشارکت خوب مردم را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان پزشکی قانونی، امسال شاهد کاهش ۶.۲ درصدی در میزان کشته شدگان و تلفات جاده‌ای داشته‌ایم، افزود: در سال ۹۳ کاهش هزار نفری میزان تلفات جاده‌ای خبر بسیار خوبی است که نشان می‌دهد همکاران ما در اجرای برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های پلیس، موفق عمل کرده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه بر اساس سیاستگذاری‌های پلیس راهور، قصد داریم میزان کشته‌شدگان تصادفات را از رقم ۱۸ هزار نفر در سال ۹۲ به رقم ۱۳ هزار نفر در سال ۹۵ برسانیم، افزود: کاهش این رقم، هماهنگی‌ها و حضور همه جانبه دستگاه‌های ذیربط را می‌طلبد.

مومنی با اشاره به اینکه نسبت به هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه، ۶.۵ نفر تلفات داریم، افزود: امیدواریم با انجام سیاست‌‌های فرهنگی و جلب مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی، این تعداد به چهار نفر کاهش پیدا کند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته با توجه به افزایش تعداد مسافرت‌ها در محورهای شمالی کشور، همکاران من در پلیس راه، راهداری و راهور با اتخاذ تدابیر ویژه، محدودیت‌های متعددی را برای کاهش میزان مسافرت‌ها و همچنین کنترل تردد خودروهای عبوری در نظر گرفته‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه اعلام محدودیت‌های ترافیکی در ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته و از طریق رسانه‌های گروهی به سَمع و نظر شهروندان به می‌رسد، افزود: ممنوعیت تردد تریلرها و موتورسیکلت همچنین یک طرفه شدن برخی از جاده‌ها و اعمال محدودیت‌های ترددی در محورهای شمالی از جمله برنامه‌های پلیس راهور برای بازنگه داشتن مسیرهای مواصلاتی شمال کشور است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها