طبق مصوبه مجلس زندانیانی که به مرخصی اعزام می‌شوند یا در زندان‌های باز اشتغال دارند تحت نظارت و مراقبت الکترونیکی قرار می‌گیرند و تعرفه استفاده از تجهیزات مذکور روزانه ۱۰۰ هزار ریال تعیین شد.
کد خبر: ۷۷۳۲۶۸
تعرفه استفاده روزانه از مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان ۱۰ هزار تومان شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه سال 1394 کل کشور در صحن علنی بهارستان، بخش‌های درآمدی تبصره 16 ماده واحده لایحه بودجه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وکلای ملت در بند "هـ" تبصره 16 به سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اجازه دادند، زندانیانی که به مرخصی اعزام می‌شوند یا در زندان‌های باز، مؤسسات صنعتی، کشاورزی و خدماتی اشتغال دارند و همچنین محکومان واجد شرایط را تحت نظارت و مراقبت الکترونیکی قرار دهد. برخورداری زندانیان از امتیاز مذکور و نیز صدور حکم نظارت و مراقبت الکترونیکی علاوه بر سپردن تأمین‌های مندرج در قانون آیین دادرسی کیفری منوط به تودیع ودیعه بابت تجهیزات مربوطه می‌باشد.

براساس این مصوبه مقرر شد خسارات احتمالی وارد شده به تجهیزات مذکور از ناحیه استفاده‌کنندگان از محل ودیعه‌های أخذشده تأمین می‌شود. تعرفه استفاده از تجهیزات مذکور روزانه 100 هزار ریال تعیین می‌شود که توسط سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از استفاده‌کننده أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور موضوع ردیف درآمدی 140164 جدول شماره (5) این قانون واریز می‌شود.

همچنین زندانیانی که به تشخیص قاضی ناظر زندان یا اجرای حکم یا رئیس زندان‌ و مؤسسه مربوط قادر به پرداخت تمام یا بخشی از وجوه مزبور نباشند از پرداخت آن بخش از هزینه‌ معاف می‌باشند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها