دزد حرفه‌ای زمانی که برای برداشتن لنگه کفش خود که در محل سرقت جا مانده بود، به آنجا بازگشت تصور نمی‌کرد که با بیدار شدن مالباخته به دام بیفتد.
کد خبر: ۷۷۲۷۳۸
لنگه‌ کفش‌، سارق طمعکار را به دام انداخت

به گزارش جام‌جم، اوایل بهمن امسال مرد سالخورده‌ای در تماس با پلیس از دستبرد سارق یا سارقان به خانه‌اش در یکی از محله‌های شهریار خبر داد. در ادامه تیمی از ماموران با حضور در محل سرقت متوجه به هم ریختگی وسایل خانه پیرمرد شدند.

شاکی در شکایت خود گفت: نیمه‌های شب با دیدن کابوس از خواب پریدم و چراغ اتاقم را روشن کردم که متوجه به هم ریختگی وسایل شدم. سارق کتم را که حاوی پول، مدارک شناسایی و چندفقره چک بود همراه دو جفت کفش سرقت کرده است.

ماموران سپس به بازرسی از محل حادثه پرداختند که معلوم شد سارق از راه دیوار خانه وارد آنجا شده است. با شروع تحقیقات ماموران متوجه شدند همزمان از خانه‌های چند شهروند دیگر نیز سرقت شده است و اموال قیمتی ازجمله پول، طلا و مدارک‌‌شناسایی صاحبانشان زمانی که در خانه نبودند به سرقت رفته است.

با افزایش شکایت‌ها روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و ماموران جستجو برای یافتن دزد شب‌رو را آغاز کردند. همزمان با شروع تحقیقات روز‌های پایانی هفته گذشته مردی با پلیس تماس گرفت و از دستگیری مردی که برای سرقت به خانه‌اش آمده بود، خبرداد.

کارآگاهان پلیس آگاهی غرب استان تهران با اطلاع از این حادثه برای تحویل گرفتن متهم به محل مورد نظر در یکی از محله‌های شهریاراعزام شدند. آنها مشاهده کردند مالباخته دست و پای سارق را بسته و در انبار خانه‌اش زندانی کرده است.

ماموران با تحویل سارق او را همراه مالباخته به پلیس آگاهی منتقل کردند.مالباخته در اظهاراتش به افسر پرونده گفت: نیمه‌شب با شنیدن صدایی از خواب بیدار شده و متوجه به هم ریختگی وسایل شدم. سراسیمه همسرم و دیگر اعضای خانواده را بیدار کردم. با بررسی خانه پی‌بردم پول و طلاهای همسرم به سرقت رفته است. به بیرون از آپارتمان آمدم تا همسایه‌ها را خبر کنم که این بار متوجه صدایی از حیاط خانه شدم، به آرامی به آنجا نزدیک شده و سارق را در حال فرار دیدم. او را با چوبدستی کتک زدم و بعد از بستن دست و پایش وی را در انباری زندانی کردم تا ماموران سر رسیدند.

اعتراف دزد همه‌کاره

در مرحله بعدی تحقیقات متهم که سعید نام داشت بازجویی شد وگفته‌های مالباخته را تائید کردو گفت: مدتی پیش از زندان آزاد شدم و دزدی‌هایم را از سر گرفتم بنابراین شبانه وارد خانه‌های ویلایی می‌شدم و اموال قیمتی‌شان از جمله طلا، پول و اثاثیه‌ها را به سرقت می‌بردم و حتی به اموال انباری‌ها هم دستبرد می‌زدم. در چند مورد از سرقت‌ها حتی در زمان دزدی صاحب خانه در خانه خواب بود. چند بار هم با پوشش زنانه شبانه وارد چند آرایشگاه زنانه شده و به این مکان‌ها نیز دستبرد زدم. در سرقت از خانه آخرین مالباخته هنگام فرار از روی دیوار، لنگه کفشم در حیاط خانه جا ماند. نیم ساعت بعد زمانی که برای برداشتن آن بازگشتم، صاحبخانه سر رسید و به دام افتادم.

متهم با صدور قرار قانونی از سوی اسماعیل برجسته، بازپرس شعبه اول دادسرای عموی و انقلاب شهرستان شهریار، روانه بازداشتگاه پلیس شد. تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایم متهم و کشف اموال سرقتی و دستگیری مالخران ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها