مشکل کمبود اتوبوس، متروی شلوغ و تاکسی‌های سنتی همچنان پابرجاست

هوا شکننده است، حمل و نقل عمومی لنگان

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: نظارت میدانی بر تاکسی ها در قالب طرح ضربتی شهاب، از دوم اسفند در تهران اجرا می شود.
کد خبر: ۷۷۲۳۶۲
آغاز نظارت بر تاکسی های تهران از شنبه

میثم مظفر در مراسم امضای تفاهم نامه میان تاکسیرانی و پلیس، گفت: طرح شهاب به عنوان طرح ضربتی در حوزه نظارت میدانی با همکاری پلیس اجرا می شود.

وی افزود: یکی از اهداف این طرح برخورد با تاکسیرانانی است که پروانه هوشمندی که در پنج دوره فراخوان آن اعلام شده است، دریافت نکرده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه این دسته از تاکسیرانان ۱۰ درصد هستند، گفت: پلیس راهور در طرح شهاب در مناطق ۲۲ گانه تاکسی های فاقد پروانه را متوقف و جریمه می کند.

وی افزود: با این کار با تاکسیرانانی که از سهمیه سوخت و طرح ترافیک تاکسی سوء استفاده می‌کنند برخورد قاطع می‌کنیم و از ورود تاکسی های فاقد پروانه به ۷۰۰ ایستگاه جلوگیری می‌شود.

مظفر گفت: بیمه های تکمیلی درمان و عمر ۸۰هزار تاکسیران و استفاده از اماکن تفریحی و ورزشی از جمله اقدامات انجام شده برای تاکسیرانان است.

وی با بیان اینکه هفته آینده تجلیل از تاکسیرانان نمونه برگزار می‌شود، افزود: راه اندازی دانشکده تاکسیرانی با هدف آموزش دانش فنی تاکسیرانی از دیگر اقدامات انجام شده برای تاکسیرانان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در حوزه برخورد با تخلفات تاکسیرانان نیز مسئولیت مهم و تعیین کننده‌ای داریم، افزود: آئین نامه انضباطی تاکسیرانان دچار نقص جدی بود و تلاش کردیم آیین نامه جدید تاکسیرانان را تدوین کنیم که هم اکنون به تصویب شورای شهر تهران رسیده است.

وی افزود: براساس این آئین نامه کدهای جریمه همه تخلفات از جمله نداشتن معاینه فنی، نظافت نامناسب خودرو و رفتار ناشایست تاکسیرانان احصا شده است و متناسب با هر تخلف، تاکسیرانان یک تا سه امتیاز منفی دریافت می‌کنند و جریمه نقدی بر اساس مصوبه شورای شهر به آنان تعلق می‌گیرد.

مظفر با اشاره به اینکه ثبت تخلفات از طریق واحدهای کنترل و گشت ناوگان تاکسیرانی انجام می‌شود، گفت: این واحدها می توانند از طریق سامانه هوشمند ۱۸۸۸ از نظر مردم در خصوص تاکسی موردنظر مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه نظارت شهروندان بهترین نوع نظارت است، افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تاکسیرانی برای شناسایی و معرفی این تاکسی‌ها اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: کارت سوخت تاکسی های فاقد پروانه هوشمند و غیرفعال، تا پایان بهمن باطل و از ورود به محدوده طرح ترافیک جلوگیری می‌شود.

مظفر افزود: تاکسیرانان باید تا فردا برای دریافت پروانه و ثبت اطلاعاتشان در سامانه یکپارچه تاکسی اقدام کنند.در نخستین مرحله کارت سوخت تاکسی های فاقد پروانه باطل می‌شود.

وی افزود: در مرحله بعد سهمیه سوخت آن ها به خودروی سواری غیر تاکسی تبدیل می شود و در مراحل بعدی با دستور مراجع قضایی و هماهنگی پلیس راهور اقدامات جدی تری صورت می گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: گشت های سازمانی و شرکت های خصوصی از فعالیت تاکسی های فاقد پروانه هوشمند و غیرمجاز جلوگیری می کنند.

مظفر افزود: یکی از گام های اساسی در این طرح شناسایی تاکسی هایی است که فعالیت مناسب ندارند و یا غیر فعالند.

وی با بیان اینکه طرح صدور پروانه هوشمند از سال گذشته آغاز شده است، افزود: تاکنون برای بیش از ۷۰ هزار تاکسی کارنامه هوشمند صادر و اطلاعات آن در سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات تاکسیرانان ثبت شده است.

تاکسیرانان کلید اصلاح تخلفات رانندگی

سرهنگ حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز بر ضرورت خدمت رسانی تاکسیرانان به ویژه در روزهای پایانی سال برای حفظ نظم و انضباط شهر تاکید کرد و گفت: تاکسیرانان کلید اصلاح تخلفات رانندگی در پایتخت هستند.

وی، تفاوت عمده تاکسیرانی در تهران با دیگر پایتخت های خارجی از جمله سئول، لندن و توکیو را در شمار قابل توجه جابجایی شهروندان بیان کرد.

سرهنگ حسینی افزود: در لندن حداکثر جابجایی شهروندان با ناوگان تاکسیرانی بین ۱ تا ۲ درصد است اما نقش تاکسی های تهران در جابجایی شهروندان ۲۳ تا ۲۴ درصد است.

وی با بیان اینکه شهروندان ترافیک را به عنوان جزیی از زندگی خود پذیرفته اند، گفت: آنچه اکنون موجب گلایه پایتخت نشینان شده، بی نظمی و بی انضباطی در رانندگی است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: امیدواریم با تلاش نیروهای پلیس و همکاری دیگر دستگاه های مرتبط، نظم و انضباط ترافیکی در شهر تهران به طور کامل برقرار شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها