دلنوشته ضرغامی برای حاج رجب

فرش قرمز ملائک زیر پای بابا رجب!

مراسم تجلیل از رجب محمدزاده (بابارجب) جانباز سرافزاز دفاع مقدس با حضور گروهی از نمایندگان مجلس، مسئولین نهادهای فرهنگی، هنرمندان، شعرا و اصحاب رسانه در تالار اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۲۳۳۷
جانبازی که لبخندش به صدها نشان شوالیه و خرس طلایی می‌ارزد

مراسم تجلیل از رجب محمد‌زاده جانباز سرافراز خطه خراسان با حضور امیر خجسته، فاطمه آلیا،سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، مهرداد بذرپاش و حجت الاسلام موسوی نژاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی،محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، سیدنظام الدین موسوی مدیرعامل فارس، محمدحسین قاسمی و نرگس آبیار تهیه کننده و کارگردان فیلم شیار 143 ، محمدعلی مودب مدیر شهرستان ادب، حمیدعلی صمیمی رئیس بنیاد شهید استان تهران، سردار پرکره مشاور رئیس بنیاد شهید، جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه و گروه دیگری از علاقه‌مندان به ساحت مقدس شهدا و جانبازان، روز (چهارشنبه 29 بهمن) در سالن اجتماعات فارس برگزار شد.

قاضی زاده هاشمی:توجه به «بابا رجب» فرصتی برای گذر از غفلت‌هاست

در ابتدای این مراسم قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عناوین مختلفی در تاریخ است که با ذکر آنها انسان به سوی خوبی و بدی حرکت می‌کند، اظهار داشت: در تاریخ برای عبرت گرفتن نکات منفی بسیاری مطرح شده است که در مقابل آن نیز برای رشد و تعالی انسان موارد مختلفی از خوبی‌ها وجود دارد. همانطور که خداوند در قرآن کریم نیز با بیان قصص و حوادث مختلف تاریخ انسان را به سوی کمال سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه خداوند در زندگی ما خوبانی را قرار داده تا با الگوگیری از آنها زندگی سعادتمندی را طی کنیم، گفت: وقتی تصور می‌کنند که دیگر دوران خوبی‌ها به اتمام رسیده است در حالی که اینچنین نیست. خداوند همه خوبی‌ها را برای انسان‌ها در تمامی اعصار قرار داده و این ما هستیم که باید با الگوگیری از افراد صالح خداوند راه درست را پی گیریم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ویژگی‌های رجب محمد‌زاده جانباز 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بابا‌ رجب با تمام وجود زندگی خود را در طبق اخلاص گذاشت و برای زنده نگه داشتن اسلام در راه خدا مبارزه و ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه جانبازان نمونه بارز ایستادگی و ایثار هستند، ابراز داشت: در روایاتی دیدم که مقام جانبازان بالاتر از مقام شهدا ذکر شده است چرا که شهید به مقام وصل می‌رسد اما جانباز پس از سختی‌های فراوان مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرد تا اینکه به معبود بپیوندد.

نماینده مردم مشهد در خانه ملت با اشاره به سختی‌هایی که رجب محمد‌زاده کشیده است گفت: ما باید از جانبازان به ویژه بابا‌رجب درس ایستادگی و مقاومت بگیریم. معرفی چنین جانبازانی به نوعی معرفی اسلام و ارزش‌هایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور نهادینه شد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه همه ما در برابر چنین افرادی وظایف خطیری داریم، افزود: توجه به جانبازانی همچون رجب محمد‌زاده فرصتی برای گذر از غفلت‌هاست به همین خاطر از خبرگزاری فارس که در حال الگوسازی است تشکر می‌کنم و امیدوارم این روند در سایر رسانه‌ها که نقش مهمی در الگوسازی دارند پیگیری شود.

امیر خجسته:امثال «بابا رجب‌‌ها» روزی چند بار شهید می‌شوند

خجسته رئیس کمیسیون سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم جانباز سرافراز «رجب محمدزاده» با بیان این که امروز بابا رجب الگویی برای بشریت است اظهار داشت: جانبازانی همچون بابا رجب سوختند تا امنیت و آسایش را برای ما رقم بزنند. جمهوری اسلامی ایران به برکت خون و ایثار شهدا و جانبازان کشورمان سرافراز شده است.

وی با اشاره به سختی‌هایی که جانبازان دفاع مقدس متحمل می‌شوند گفت: «بابا رجب» ها روزی چند بار شهید می‌شوند. جمهوری اسلامی ایران با دعای آنها به ابرقدرتی در میان کشورهای جهان تبدیل شده است بنابراین ما باید با الگوگیری از رفتار آنها فرهنگ ایثار را ترویج کنیم.

خجسته با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادتی که در هشت سال دفاع مقدس تجلی یافت به جز در صحنه کربلا دیده نشد خاطرنشان کرد با چنین فرهنگی است که اسلام زنده است بنابراین ما نباید اجازه دهیم این فرهنگ غنی به فراموشی سپرده شود. چرا که درخت انقلاب با خون شهدا و جانبازان تنومند شده و ثمره آن نیز تشکیل درخت انقلاب و گسترش بیداری اسلامی است که امیدواریم با تلاش رسانه‌ها بتوانیم این فرهنگ را در تمام نقاط جهان توسعه بخشیم.

نرگس آبیار:«بابا رجب» ایوب‌وار مشکلاتش را تحمل کرد

نرگس آبیار کارگردان فیلم «شیار 143» ضمن تقدیر از جایگاه جانباز سرافراز خطه خراسان رجب محمدزاده، گفت: علی‌رغم کارهای زیادی که با موضوع دفاع مقدس انجام شده، اما هنوز آثار کمی در مقابل کاری که این عزیزان انجام داده‌اند ساخته شده است.

وی ابراز داشت: خدا هر کسی را که دوست دارد بیشتر در معرض امتحان قرار می‌دهد زیرا می‌خواهد با رنج‌هایی که بنده‌اش تحمل می‌کند، بیشتر به او نزدیک شود و او را یاد کند.

آبیار تصریح کرد: رجب محمدزاده نیز چون خدا را در کنار خود احساس می‌کرد، ایوب‌وار توانست همه سختی‌ها را تحمل کند.

این کارگردان سینما عنوان کرد: ما در مقابل قهرمانی‌های این جانبازان تنها امیدواریم بتوانیم در عرصه هنر گوشه‌ای از شجاعت‌ها، جانبازی‌ها و سختی‌های آنها را به تصویر بکشیم.

نظام الدین موسوی:لبخند «بابا رجب» به صدها نشان شوالیه و خرس طلایی می‌ارزد

موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس در بخش دیگری از مراسم تکریم جانباز سرافراز «رجب محمدزاده» اظهار داشت: جانبازانی همچون بابا رجب اسطوره ایثار و جوانمردی هستند که کشور، مردم، نظام و تاریخ ما مدیون آنهاست.

وی با بیان این که امثال بابا رجب با وجود مشکلات فراوان روزی چند بار شهید می‌شوند اما باز هم خود را بدهکار انقلاب می‌دانند، گفت: اگر حتی قدم کوچکی برای انقلاب برداریم فکر می‌کنیم که همه به ما بدهکار هستند اما جانبازانی امثال بابا رجب که بیش از 25 سال در شرایط سخت زندگی می‌کنند هنوز هم خود را بدهکار انقلاب می‌دانند و فکر می‌کنند دین خود را به انقلاب نپرداخته‌اند که این نشانه تجلی تفکر انقلاب در وجود آنهاست.

موسوی با اشاره به این که ما باید از اخلاص این اسطوره‌های انقلاب الگوبرداری کنیم گفت: جالب بود که مردم مشهد نیز حتی قبل از ساخت و پخش فیلم کوتاهی از زندگی بابا رجب، وی را نمی‌شناختند.

وی با بیان این که وظیفه انسان‌ها و هنرمندان در قبال افرادی مثل بابا رجب بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها شاید از این دست افرادی که برای کشورشان جنگیدند نیز وجود داشته باشد. حتی برخی کشورها که سربازانشان مهاجم و متجاوز هم بودند به عنوان اسطوره‌های آن کشور تلقی می‌شوند و در قاب تصاویر آنها را گرامی می‌دارند اما ما به این اسطوره‌های کشورمان کمتر توجه می‌کنیم.

مدیرعامل فارس با اشاره به سخنی از کارگردان فیلم ضد ایرانی آرگو گفت: وقتی از کارگردان این فیلم پرسیدند آیا شما نمی‌ترسید که فیلم شما در گیشه شکست بخورد، پاسخ داد برای من گیشه و قضاوت مردم مهم نیست بلکه آنچه اهمیت دارد قضاوت کهنه سربازان آمریکایی است. سخن این فرد جالب ولی مورد تاسف بود.

موسوی ابراز داشت: کشورهای غربی برای قهرمانان خیالی خود صدها فیلم می‌سازند اما در اینجا آنهایی که ادعای ملی‌گرایی هم دارند یک کلمه از ایثار و شهادت نمی‌گویند.

وی با بیان این که دشمنان اسلام تصویری جز تصویر سیاه و ذلت‌آور این مرز و بوم به نمایش نمی‌گذارند و حتی نیز جوایزی می‌گیرند اظهار داشت: این چنین جوایزی ارزانی آنها باشد. برای ما یک لبخندی که بر لبان امثال بابا رجب نقش می‌بندد کافی است و لبخند «بابا رجب» به صدها نشان شوالیه و خرس طلایی می‌ارزد؛ چرا که ایثارگرانی همچون بابا رجب در زمره شفاعت کنندگان روز قیامت خواهند بود که امیدواریم شفاعت کننده ما در آخرت باشند.

فاطمه آلیا:ادبیات در مقابل برادر عزیز رجب محمدزاده مغلوب است

فاطمه آلیا نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تشکر از خبرگزاری فارس به دلیل برگزاری چنین مراسمی گفت: افتخار می‌کنم در این مجلس هستم و بدون اغراق می‌گویم دلم می‌خواهد مقابل این مرد بزرگ سر تعظیم فرود آورم.

وی عنوان کرد: می‌خواهم بیشتر وجودمان را از این مراسم معنوی تغذیه کنیم و سؤالی که برای من پیش آمده این است که این جانباز عزیز با این عارضه سخت واقعاً چگونه زندگی می‌کند.

آلیا بیان داشت: من حرفی ندارم جز اینکه بگویم رجب محمدزاده خدا را می‌بیند در حالی که بعضی از ما در زندگی یا خدا را نمی‌بینیم و یا کم به او توجه می‌کنیم. به دلیل مسئولیتم در مجلس با معلولان زیادی در تماس هستم که بعضاً از مشکلاتشان بسیار ناراحتم اما امثال آقای محمدزاده روح بزرگی دارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ادبیات در مقابل این برادر عزیز مغلوب است و من شرمنده‌ام که تاکنون او را پیدا نکرده بودیم.

آلیا در پایان لوح تقدیری را به جانباز عزیز رجب محمدزاده اهدا کرد.

حمیدعلی صمیمی: امنیت‌مان را مدیون شهدا و جانبازانی هستیم که شاید برخی از آنها مورد غفلت قرار گرفته باشند

حمیدعلی صمیمی رئیس بنیاد شهید استان تهران با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی جانبازان 8 سال دفاع مقدس، اظهار داشت: اگر ما هم‌اکنون در آسایش و امنیت زندگی می‌کنیم به دلیل جانفشانی‌های جانبازان و شهدایی است که شاید برخی از آنها مورد غفلت نیز قرار گرفته باشند.

وی با بیان اینکه ما در سراسر کشور بیش از 550 هزار جانباز داریم، افزود: تمامی این افراد بدون هیچ چشم‌داشت و توقعی برای دفاع از میهن اسلامی پا به عرصه گذاشتند و هم‌اکنون نیز با تمام وجود ایستادگی می‌کنند و سختی‌های بسیاری را متحمل می‌شوند.

صمیمی با اشاره به اینکه جانبازان در شرایط خاصی زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس در کنار سختی‌ها، زیبایی‌ها را نیز داشت که مهمترین آن تجلی فرهنگ ایثار و شهادت بود بر همین اساس جوانان امروز نیز باید با الگوگیری از این فرهنگ در برابر تمامی مشکلات ایستادگی کنند تا بتوانیم راهی که شهدا و جانبازان در دوران دفاع مقدس پیش گرفتند همچنان ادامه دهیم.

رئیس بنیاد شهید استان تهران ضمن تقدیر از فرزندان و همسران جانبازان گفت: جانبازان و شهدا از جان خود برای دفاع از میهن اسلامی گذشتند تا ما بتوانیم در امنیت کامل زندگی کنیم. بنابراین بهتر است نه تنها آنها بلکه فرزندان و همسرانشان را نیز تکریم کنیم چرا که این افراد نیز همگام با جانبازان و شهدا در سیر کردن این مسیر نقش داشتند.

در خلال مراسم بزرگداشت رجب محمدزاده «بابا رجب» مستندی از زندگی و احوال این جانباز سرافراز ساخته حمید یادروج به مدت 14 دقیقه برای حاضران در جلسه پخش شد و فضای مجلس، معنویتی خاص پیدا کرد و دیدگان تماشاگران نمناک شد.

در پایان نیز لوح تقدیری در تجلیل از مقام شامخ جانباز سرافراز کشورمان با حضور فاطمه آلیا، دکتر خجسته و مهرداد بذرپاش نمایندگان مجلس، مومنی شریف رئیس حوزه هنری، سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل فارس و پرکره مشاور رئیس بنیاد شهید به بابا رجب اهدا شد و علاقه‌مندان با رجب محمدزاده عکس‌های سلفی گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها