نیکو مثل فاطمه نیکو

نام‌ها هم متولد می‌شوند، مثل صاحبانشان که تازه وارد این دنیا شده‌اند، البته تولد این نام‌ها روند دیگری دارد، سازمان ثبت احوال با در نظر گرفتن شاخص‌هایی نام‌هایی که مورد اقبال بوده یا فراموش شده است، به فهرست بانک انتخاب نام خود اضافه می‌کند.
کد خبر: ۷۷۲۳۲۱
نیکو مثل فاطمه نیکو

بر همین اساس دیروز اعلام شد که ثبت احوال استان تهران نام‌های بهشتین، راستان، فاطمه نیکو، ارن و فلق را به عنوان نام‌های جدید در بانک انتخاب نام این سازمان ثبت کرده است.

بارها گفته شده که انتخاب نام نیک اولین قدم تربیتی والدین و شناسنامه فرهنگی ـ اعتقادی آنهاست. البته بر اساس آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال اقبال والدین به انتخاب نام‌های مذهبی و نیکو در ساله‌های اخیر بیشتر بوده است.

ناگفته نماند که علاوه بر وظیفه والدین برای انتخاب نام نیکو برای فرزندانشان، فرهنگ‌سازی انتخاب نام نیکو، رویکرد‌های جدید در انتخاب نام، اهمیت معنا و آوا در انتخاب نام، تبیین ارتباط انتخاب نام با سبک زندگی دینی از جمله اهداف سازمان ثبت احوال است.

جالب است بدانید امسال در تهران نام‌های امیرعلی، محمد طاها، امیرحسین، امیرعباس و علی برای نوزادان پسر و نام‌های فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، یسنا و باران برای نوزادان دختر بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

آوید طالبیان - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها