Budii یا بامو i3 با طراحی ریناسپید، شکل و شمایلی جدید یافته است. طراح سوئیسی، گلگیرهای بسیار متورم و عضلانی را برای این خودرو انتخاب کرده و سپرها و چراغها را نیز برای تطابق با عرض بدنه جدید، تغییر داده است.
حذف جلوپنجره ویژه BMW و چرخهای آلیاژی 19 اینچی به ایجاد چهرهای تهاجمی در این خودرو کمک کردهاند.
این خودرو همچنین از پنل های چندمنظوره در جلو و عقب بهعنوان چراغ ترمز، چراغ عقب و بهعنوان یک عنصر ارتباطی با سایر کاربران در جاده سود میبرد.
یک اسکنر لیزری تلسکوپی در سقف نیز قرار گرفته که بهعنوان چشمان خودرو عمل میکند و بهصورت سهبعدی، مسیر، موانع و انسانها را شناسایی میکند.
ریناسپید Budii همچنین از تعلیق گازی با امکان تغییر ارتفاع 10 سانتیمتری برخوردار است. پیشرانه الکتریکی این خودرو نیز برای آینده، جای بحث نخواهد گذاشت.
ویژگیهایی در داخل کابین Budii درنظر گرفته شده که کمتر در خودرویی دیده شده است. فرمان این خودروی کانسپت، به صورت بازویی عمل کرده و میتواند در سمت هر کدام از دو سرنشین جلو قرار گیرد.
سادهتر اینکه میتوان فرمان را کاملاً جمع کرده و رانندگی را به خود خودرو سپرد. دربهای خودرو تنها با لمس یک دکمه باز و بسته میشوند.
برای پنجرهها نیز پردههایی تاشو و با سبک بادبزن ژاپنی درنظر گرفته شده است. صفحات نمایشگر بزرگ نیز بهخوبی برای سرگرمی و انجام کارهای متنوع آمادهاند.
با این وجود، ریناسپید، فضای داخل Budii را با پوششهای چرمی و به شکلی بسیار کلاسیک، آراسته است. فضایی که ساده، لوکس و بسیار مدرن به نظر میرسد.
آیا تصویری که ریناسپید از خودروهای خودران و مدرن آینده میدهد، واقعی است؟ مهمتر اینکه چنین خودروهایی برای چه کسانی ساخته میشوند، عشاق رانندگی یا مصرفکنندگان عادی؟(پدال)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: