گزارش جام جم آنلاین از اعتراض مجلس و واکنش دولت

یارانه برخی مستضعفان جامعه قطع شده است

پس از مدتها مخالفت دولت و تعلل آن در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها، سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سرانجام عصر امروز سه شنبه از آغاز حذف یارانه خانوارهای با درآمدهای بالا با شناسایی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۷۷۱۸۲۱
حذف یارانه خانوارهای پردرآمد آغاز شد

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه همایش استانداردهای حسابداری عمومی گفت: حذف یارانه ایرانیان خارج از کشور از ماه ها پیش آغاز شده است و کار حذف یارانه افراد با درآمدهای بالا نیز با شناسایی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی انجام می شود.

به عقیده وی، اگر حذف یارانه درآمدهای بالا با دقت انجام شود این امر موجب استرس در جامعه نخواهد شد.

نوبخت گفت: حذف یارانه خانوارهای پردرآمد از مدت ها قبل در راستای تبصره 21 قانون بودجه 93 آغاز شده است اما ضرورتی برای رسانه ای کردن آن و ارائه گزارش به رسانه ها وجود نداشت.

وی با این حال به زمان دقیق آغاز حذف یارانه خانوارهای یادشده اشاره نکرد و توضیح نداد که اگر اینطور است، چرا تاکنون رییس جمهوری اصرار داشت که دولت قصد ندارد وارد حریم خصوصی افراد شود و از حسابهای مالی و بانکی آن سرکشی کند.

از سوی دیگر، شناسایی خانوارهای پردرآمد در حالی به وزارت تعاون و رفاه اجتماعی واگذار شده است که این وزارتخانه طی دو سال اخیر، عملکرد مثبتی در شناسایی و واگذاری سبد کالا به خانواده های نیازمند نداشته و حتی اعتراضها و نارضایتی های بسیاری را نیز در این زمینه برانگیخته است.

نوبخت با تاکید بر این که چگونگی استفاده از منابع قانون هدفمندی یارانه ها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: 4 هزار و 800 میلیارد تومان برای ارزان کردن بخش بهداشت از منابع اجرای هدفمندی بهره گیری شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین با تاکید بر این که هدفمندی یارانه ها تنها معطوف به پرداخت یارانه نیست، اظهارداشت: 50 درصد منابع هدفمندی باید بین خانوارها تقسیم و بقیه آن باید صرف افزایش تولید و بهبود وضعیت بهداشت و درمان شود.

نوبخت تصریح کرد: سال آینده قرار است 1300 میلیارد تومان برای تسهیلات ارزان قیمت از محل هدفمندی یارانه ها صرف شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: در شهرهای بزرگ همانند تهران قرار است تسهیلات 50 میلیون تومانی به خانوارها برای خرید مسکن با نرخ 10 درصد پرداخت شود که فاصله 10 تا 21 درصدی نرخ سود این تسهیلات قرار است از محل 1300 میلیارد تومان پرداخت شود.

وی افزود: همچنین از این محل، هزار میلیارد تومان برای برنامه های اشتغال در سال آینده اختصاص می یابد.

نوبخت درباره افزایش نرخ بنزین از ابتدای سال آینده گفت: براساس مصوبه دیروز مجلس افزایش 5 درصدی برای فرآورده ها در نظر گرفته شده که قرار است منابع آن برای سرمایه گذاری بخش نفت مورد استفاده قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها