پاسخ کوبنده انصار الله به شورای امنیت

جنبش انصارالله در واکنش به صدور قطعنامه ضد مردمی توسط شورای امنیت درباره این جنبش با انتشار بیانیه‌ای از اعضای شورای امنیت خواست به جای صدور چنین قطعنامه‌هایی به خواست و اراده مردم یمن احترام بگذارند و در صدور قطعنامه‌های خود به منابع گمراه‌کننده تکیه نکنند و با دقت و هوشیاری تحولات یمن را پیگیری کنند.
کد خبر: ۷۷۱۷۷۹
پاسخ کوبنده انصار الله به شورای امنیت

این در حالی است که برخی منابع خبری وضع جسمانی «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن را وخیم گزارش می‌کنند. شورای امنیت اخیرا با صدور قطعنامه‌ای از انصارالله خواسته بود که از صنعا خارج شده و قدرت را واگذار کند. محمد البخیتی، یکی از رهبران برجسته جنبش انصارالله یمن اعلام کرد قطعنامه شورای امنیت در خدمت القاعده است. البخیتی، در مصاحبه با آناتولی عنوان کرد: ما تاکید داریم که روابط یمن با خارج بویژه با کشورهای برادر خوب باشد و هرگونه اقدامات خصمانه چه اقتصادی و چه نظامی با معامله به مثل روبه‌رو خواهد شد.

امروز قرار است شورای همکاری خلیج فارس برای تصمیم‌گیری در باره تحریم یمن تشکیل جلسه دهد. جنبش انصارالله روز دوشنبه با اعلام تشکیل یک کمیته عالی انقلابی برای اداره کشور، اسامی 15 عضو از جمله دو زن را منتشر کرد و گفت آنها برای تشکیل کمیته عالی نامزد هستند. ریاست این کمیته برعهده محمد الحوثی خواهد بود.

newsQrCode
برچسب ها: انصارالله یمن
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها