سرپرست اداره کتاب خبر داد:

الزام کتابفروشی‌ها به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ

سرپرست دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از به جریان افتادن موضوع الزام کتابفروشی‌ها به اخذ مجوز از این وزارتخانه در دفتر مذکور خبر داد.
کد خبر: ۷۷۱۵۶۰
الزام کتابفروشی‌ها به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ

همایون امیرزاده، سرپرست دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از به جریان افتادن موضوع اجرایی شدن الزام کتابفروشی‌ها به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: بررسی آئین‌نامه نحوه تاسیس و صدور مجوز و نظارت بر فعالیت کتابفروشی‌ها به منظور استفاده کتابفروشان از مزایای بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم از روز گذشته (۲۷ بهمن) آغاز شد.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون مجوزی برای صدور پروانه فعالیت به کتابفروشی‌ها نداشت و شعب امور مالیاتی هم بر همین اساس نسبت به اخذ مالیات مربوطه از این واحدهای صنفی عرصه فرهنگ، اقدام می‌کردند.

سرپرست دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از آنجا که مطابق قانون تصریح شده که تنها موسسات فرهنگی که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، از پرداخت مالیات معاف خواهند بود، طبق توافق سه‌جانبه بین وزارت ارشاد، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و سازمان امور مالیاتی، مقرر شد که برای حل مشکل مالیاتی فعالین این صنف، پروانه فعالیت آنها را وزارت ارشاد صادر کند.

وی افزود: بر این اساس بررسی‌های مقدماتی صورت گرفته و روز گذشته یک اتاق فکر در دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور صاحبنظران این عرصه در حوزه نشر و فروش کتاب، تشکیل شد و این موضوع به صورت جدی در دستور کار این دفتر قرار گرفت و به زودی نحوه مراجعه کتابفروشان برای اخذ پروانه فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گفته امیرزاده، از این پس هر کتابفروشی که بخواهد از معافیت مالیاتی بهره‌مند شود، حتماً باید نسبت به اخذ مجوز از وزرت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کند و در آئین‌نامه در دست تدوین در همین رابطه هم کتابفروشان در بخش «فعالیت‌های فرهنگی» جای داده شده‌اند و لذا برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی مربوطه، باید نسبت به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها