علی اکبر ولایتی روند مذاکره مردان هسته ای ایران با 1+5 را در چارچوب دیدگاه های رهبر انقلاب ارزیابی کرد و گفت: به هیچ وجه در مذاکرات کلیات از جزییات جدا نخواهد شد.
کد خبر: ۷۷۱۲۷۴
کلیات مذاکرات هسته ای از جزییات آن جدا نیست

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک در حاشیه دیدار وزیر امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: مذاکره کنندگان ما در چارچوبی که توسط رهبر معظم انقلاب تعیین شده و درباره آن فرمایش داشته اند حرکت می کنند.

وی در پاسخ به این که آیا مذاکره دو مرحله ای خواهد شد، گفت: کلیات از جزییات نخواهد شد.

ولایتی گفت: مذاکرات کنندگان در چارچوب تعیین شده حرکت می کنند و یکی از اصولی که در این چارچوب ذکر شده همزمانی مذاکرات در حوزه کلیات و جزییات است.این دو در کنار هم به موازات هم پیش خواهد رفت.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک به تحلیل مذاکرات اسلو که درسال 93 میان طرف فلسطینی وصهیونیست ها انجام گرفت، پرداخت وافزود : جدا کردن کلیات ازجزییات مذاکرات یک طرح در واقع استعماری است که آمریکا وصیهونیست ها دنبال آن می گردند . نمونه بارز آن همان مذاکرات اسفبار اسلو و کمپ دیوید بود .

وی اضافه کرد: با چنین مثال های تاریخی مصلحت نیست کلیات را از جزییات جدا کنیم.

ولایتی در پاسخ به این پرسش درباره تحریم نفتکش های ایرانی از سوی اتحادیه اروپا ، گفت: ایران از ابتدای انقلاب تحت تحریم بوده است؛ البته سعی کرده از تحریم خارج شود ولی این طور نیست که با تحریم ، ایران موضع خود را تغییر دهد و یا ازموضع خود عقب نیشنی کند . ما راه خروج ازتحریم ها طی این سال آموخته ایم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک درباره این که آیا با وزیر امور خارجه چین در زمینه مذاکرات هسته ای نیز گفت و گو داشته اید؟ گفت: صحبت ها در این خصوص نیز با «وانگ ای» انجام گرفت.

ولایتی ادامه داد: وزیر امور خارجه چین همراهی کشورش با جمهوری اسلامی ایران را در چارچوب مقررات بین المللی مورد تاکید قرار داد.

وی اضافه کرد: طرف چینی بر 2 اصل جمهوری اسلامی ایران که همان استفاده صلح آمیز از انرژی صلح آمیز هسته ای و اثبات این که کشورمان قصد تولید سلاح هسته ای ندارد را مورد توجه قرار داده و با آن هم نظر است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها